Spletna objava v sodelovalnem okolju in komunikacija z LLM

Pri izbiri teme za obravnavo v okviru učnega načrta za računalništvo, sem se odločila za Obdelavo podatkov in komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije.

Namen projekta je, uporabiti učni načrt kot osnovo za komunikacijo z izbranim LLM, ter pripraviti načrt obravnave vsebine za izbrani učni sklop. Načrt obravnave vsebine bo zajemal operativne učne cilje, izbrano programsko opremo ali aplikacije, navodila za izvedbo aktivnosti za usvajanje učnih ciljev s strani učencev, ter načine preverjanja znanja, ki jih bo uporabil učitelj.

Za dosego teh ciljev sem vzpostavila interakcijo z izbranim LLM, ki je služil kot vir informacij ter podpora pri oblikovanju načrta.

KOMUNIKACIJA Z LLM

Najprej sem LLM zastavila vprašanje, kako bi z učenci dosegla navedene operativne učne cilje.

ChatGPT by Maša is licensed under CC BY-NC 4.0 

Vprašala sem tudi po programski opremi oziroma aplikacijah, ki jih lahko uporabim.

ChatGPT by Maša is licensed under CC BY-NC 4.0 

Ker se mi zdi od vseh programov, ki so namenjeni urejanju besedilnih dokumentov najprimernejši Microsoft Word, sem se odločila, da ga uporabim pri realizaciji učnih ciljev. Z uporabo tega programa lahko učitelji ustvarijo interaktivno in dinamično učno okolje, v katerem učenci razvijajo ključne veščine urejanja besedil, oblikovanja dokumentov in komunikacije.

MICROSOFT WORD

V sklopu prve učne ure bodo učenci spoznali program Microsoft Word in se ga naučili uporabljati na naslednji način:

  • Uro bi začela s kratko predstavitvijo programa Microsoft Word. Pojasnila bi, da je Microsoft Word orodje, ki omogoča ustvarjanje, urejanje in oblikovanje besedil na računalniku.
  • Demonstrirala bi, kako naj učenci odprejo program Microsoft Word na računalniku. Najdejo ga v meniju »Start« (v operacijskem sistemu Windows) ali pa ga poiščejo v iskalni vrstici. Učenci bi nato še sami poiskali program na svojem računalniku in ga zagnali.
  • Ko je program zagnan, bi jim pokazala osnovne dele uporabniškega vmesnika programa, kot so meni, orodna vrstica, območje za vnos besedila, statusna vrstica itd. Pojasnila bi, kje se nahajajo ključne funkcije programa, kot so odprtje novih dokumentov, shranjevanje datotek, oblikovanje besedila itd.
  • Nato bi dala učencem priložnost, da sami preizkusijo program in se naučijo uporabljati osnovne funkcije.
  • Sestavila bi nalogo, na primer, da ustvarijo nov dokument, vanj vpišejo nekaj besedila, ga oblikujejo s pisavo in velikostjo ter ga shranijo na ustrezno mesto.

KOMUNIKACIJA Z LLM

ChatGPT by Maša is licensed under CC BY-NC 4.0 

V uvodni del učne ure bom vpeljala cilj izdelave računalniške točkovne slike in njenega vstavljanja v besedilo. Za dosego tega cilja bomo uporabili program Inkscape, ki nam omogoča ustvarjanje in urejanje vektorskih slik na enostaven in učinkovit način.

To je brezplačen in odprtokoden vektorski grafični urejevalnik, namenjen ustvarjanju in urejanju vektorskih grafik. Vektorska grafika se razlikuje od rastrske grafike (npr. JPEG, PNG) v tem, da je sestavljena iz matematično definiranih oblik, kot so črte, krivulje, oblike in barve, kar omogoča brezizgubno povečanje ali pomanjšanje slike, ne da bi izgubili kakovost.

Učencem bi najprej predstavila program. Nato bi jim pokazala kakšen primer. Z Inkscape-om lahko ustvarimo različne vrste grafik in umetniških del, od preprostih oblik do kompleksnih ilustracij.

Za začetek bomo narisali nekaj osnovnih geometrijskih oblik, kot so krogi, kvadrati, trikotniki itd., kar nam bo omogočilo, da se seznanimo z osnovnimi orodji programa.

Liki by Maša is licensed under CC BY-NC 4.0 

Nato bomo skupaj narisali še “Jerryia”, tako, da bomo najprej narisali en manjši krog in en večji krog. V meniju bomo izbrali barvo. Dodali bomo oči in nos. S peresom bomo narisali še rep in tace. Učenci lahko po želji spreminjajo barve.

Jerry by Maša Fijavž is licensed under CC BY-NC 4.0 

PREVERJANJE ZNANJA

Ko bi zaključili z vsemi aktivnostmi, bi učencem razdelila preverjanje znanja. S tem bi preverila znanje učencev.

EVALVACIJA

Pri nalogi sem si pomagala  z vmesnikom LLM, natančneje s ChatGPT-jem. Gre za jezikovni model, ustvarjen s pomočjo tehnologije podjetja OpenAI, imenovane GPT (Generative Pre-trained Transformer). ChatGPT je oblikovan posebej za komunikacijo in interakcijo z uporabniki v naravnem jeziku. Model se je naučil razumevati in generirati človeški jezik na podlagi obsežnega korpusa besedil iz interneta, knjig, časopisov in drugih virov.

Prek vmesnika sem prejela izčrpne predloge programske opreme in aplikacij, ki so se izkazali kot odlično orodje pri doseganju učnih ciljev z učenci. Ni mi le naštel aplikacije, ampak tudi podal opise, kako vsako aplikacijo uporabiti. S tem sem dobila ideje za sestavo učne ure, ki bi optimalno podpirala zastavljene učne cilje. Vmesnik je izjemno odziven in zagotavlja takojšnjo pomoč, kar je zelo olajšalo moje delo. Njegova enostavnost uporabe je omogočila nemoten potek dela.

Kljub mnogim pozitivnim lastnostim, pa sem opazila tudi nekaj izzivov pri uporabi vmesnika. V nekaterih primerih je imel težave z natančnim razumevanjem konteksta, kar je včasih privedlo do manj natančnih odgovorov. Občasno sem morala večkrat postaviti isto vprašanje, da sem dobila zadovoljiv odgovor. Pri postavljanju vprašanj sem morala biti dovolj natančna.

Kljub tem izzivom pa je uporaba LLM še vedno koristna in lahko prispeva k izboljšanju učnega procesa s svojo hitro dostopno informacijsko bazo in podporo pri načrtovanju učnih vsebin.

VIRI

Batagelj, V., idr. (2002). UČNI NAČRT. Izbirni predmet: program osnovno šolskega izobraževanja. Računalništvo. Z. Labernik in D. Flere (ur.). Ljubljana, Ministrstvo za šolstvo znanost in šport. Pridobljeno: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/3-letni-lahko-krajsi/Racunalnistvo_izbirni.pdf

ChatGPT https://www.openai.com/chatgpt

(Skupno 21 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost