UČNO GRADIVO ZA UČENCE 2. TRILETJA: ALGORITMI

Učna ura je namenjena za učence druge triade, to so učenci od 4. – 6. razreda, pri neobveznem izbirnem predmetu računalništvo. Računalništvo. Učna ura spada v sklop algoritmi. Sestavljena je iz blok ure, ki je sestavljena iz dveh ur. Algoritem, pa se bodo naučili preko računalniških iger.

ALGORITEM – CILJI:

  • Razumem, kaj je algoritem
  • Izvedem preprost postopek kot zaporedje natančno določenih korakov
  • Zapišem enostaven vsakdanji primer algoritma
  • Razumem vlogo algoritmov v računalništvu.

UČNO GRADIVO:

  • Računalniška igra

AKTIVNOSTI:

  1. AKTIVNOST (1 učna ura – računalniška igrica Teci Marko)
  • (5 minut) Razloži kaj sploh je algoritem, in primeri algoritmov iz vsakdanjega življenja
  • (10 minut) Aktivnost, za vse učence, ki bodo po razredu z ukazi (naprej, nazaj, levo, desno) usmerjali učenca.
  • (15 minut) učenci igrajo igrico Teci Marko
  • (15 minut) učencem razdeli učni list 1, katerega tudi samostojno rešijo

2. AKTIVNOST (2 učna ura – računalniška igrica Rapid Router)

  • (10 minut) Na tablo napiše slovarček za igrico Rapid Router, in razloži pravila igrice. Pove kako se tovornjak sploh premika po cesti in kdaj se igrica zaključi.
  • (15 minut) Učenci samostojno rešujejo igrico Rapid Router
  • (20 minut) Učencem razdeli učni list 2, katerega spet samostojno rešujejo

OPERATIVNI UČNI CILJI:

V teh dveh šolskih urah bodo učenci dosegli naslednje cilje:

Pri računalniški igrici Teci Marko:

  • Razumejo pojem algoritem
  • Znajo problem razdeliti na več manjših problemov
  • Zna prepoznati ter odpraviti napake ki se v programu pojavijo
  • Algoritem predstavi simbolno ali s pomočjo navodil v preprostem jeziku
  • Znajo s pomočjo ukazov usmerjati učence
  • Na podlagi slike znajo napisati ustrezno pot

Pri računalniški igrici Rapid Router pa:

  • Razumejo pojem algoritem
  • Znajo vsakdanji problem opisati kot zaporedje korakov
  • Sledijo algoritmu, ki ga pripravi nekdo drug (učni cilj)

UVOD (trajanje: 5 minut)

Učitelj naprej predstavi pojem algoritem, s katerim se bodo pri teh dveh urah srečevali, in kdaj se ga sploh uporablja. Učitelj pove, da je algoritem zaporedje natančnih navodil, ki jim moramo slediti, da lahko rešimo problem ali izvedemo opravilo. Pove tudi, da ga uporabljamo takrat, ko imamo problem, ki ga želimo rešiti ter ga rešimo z zaporednimi koraki. Učitelj nato učencem algoritme prikaže s primeri iz njihovega življenja. Vse digitalne naprave pri svojem delovanju sledijo algoritmom. Primeri algoritmov so klikanje z miško, odpiranje datoteke, igranje igric.

AKTIVNOST (trajanje: 10 minut)

Še pred začetkom ure bom pripravila učilnico kot nekakšen labirint iz miz. Za to igrico bomo potrebovali dva učenca. Prvi se bo postavil na neko poljubno mesto v učilnici, drugi pa bo zaprl oči, ter se postavil k vratom. Ostali učenci, bodo učenca, ki ima zaprte oči, korak za korakom usmerjali do drugega učenca. Uporabljali bodo ukaze kot so obrat v levo, obrat v desno, korak naprej, korak nazaj. Pri dajanju navodil pa bodo morali biti pazljivi, da se učenec z zaprtimi očmi ne bo zaletel v mizo. Učenca bodo poskusili čim hitreje pripeljati do drugega učenca.

RAČUNALNIŠKA IGRICA TECI MARKO (trajanje: 15 minut)

Za jedro učne ure se prestavimo na računalnike, kjer bodo učenci odprli spletno stran Teci Marko. Pri tej spletni strani je zelo dobro, saj obstaja slovenska verzija igrice, kjer lahko učenci 2. triade razumejo navodila in samostojno rešujejo naloge. Pri igrici si izberejo poljuben lik ali Marko ali Sofija, ter pritisnejo na gumb »Play«. Na naslednjem zaslon se nam odpre zemljevid lokacij, ki jih lahko izberemo, npr. Tropski svet, kjer se nahajajo najbolj osnovne naloge iz algoritmičnega mišljenja. Igrico Teci Marko bodo igrali nekaj minut, kjer bodo lahko obstoječe znanje dajanja ukazov še utrdili. Nekaj nivojev bomo rešili skupaj, potem pa bodo reševali samostojno ter v svojem tempu.

UČNI LIST (trajanje: 15 minut)

Nato pa se bodo lotili še učnega lista, ki sem ga pripravila prav za ponovitev in utrditev te snovi.

Uporabne povezave:

https://runmarco.allcancode.com/

VIRI:

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS  za šolstvo. (2013). Računalništvo neobvezni izbirni predmet učni načrt. Pridobljeno s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/Neobvezni/Racunalnistvo_izbirni_neobvezni.pdf

UVOD V RAPID ROUTER (trajanje: 10 minut)

Na tablo učitelj razloži pravila igre, ter na tablo napiše slovarček, kjer prevede besede, katere učenci ne razumejo, za lažje razumevanje. Pove jim kako se tovornjak sploh premika po cesti in kdaj se igrica zaključi.

RAPID ROUTER (trajanje15 minut)

Učenci bodo pri tej uri uporabljali spletno aplikacijo Rapid Router. Učitelj ji pove, kje se to aplikacijo poišče. Cilj te igre je, da tovornjak s pomočjo ukazov pride do hiše. Učenci se bodo lotili prvega sklopa. Učenci, kateri bodo hitreje rešili prvi sklop, bodo lahko začeli reševati drugi sklop. Ker so učenci od 4. – 6. razreda (druga triada), ne znajo še tako dobro angleško. Zato jim bo pri tem pomagal, in jim bo na tablo prevedel nekatere izraze, kot so move fowards = premakni se naprej, turn right = obrni se v desno, turn left = obrni se v levo. Učitelj jim lahko še pove, da si lahko pomagajo tudi s puščicami, ki so spodaj. Te jim bodo pomagale pri pisanju kode. Nekaj nalog iz nivoja 1, reši učitelj z učenci, da dobijo občutek kako aplikacija sploh deluje in da vidi, kateri učenci imajo pri reševanju nalog težav. Potem pa se bodo učenci sami lotili reševanja nalog vse do 12 nivoja. Seveda, pa jim bo, če bodo imeli težave tudi pomagal.

Po nekaj minutah reševanja nalog se bodo lotili še učnega lista, kjer bo učitelj preveril kako dobro so razumeli snov.

UČNI LIST (trajanje: 15 minut)

UČNI LIST REŠITVE:

učni list in rešitve učnega lista sta pod licenco CC BY-NC-SA 4.0 

VIRI:

Rapid Router (b.d.) https://www.codeforlife.education/rapidrouter/

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS  za šolstvo. (2013). Računalništvo neobvezni izbirni predmet učni načrt. Pridobljeno s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/Neobvezni/Racunalnistvo_izbirni_neobvezni.pdf

(Skupno 31 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost