PN1: Spletna objava v sodelovalnem okolju in komunikacija z LLM

Za sodelovanje z enim od LLM-jev sem si izbrala Chat GPT. Pomagal mi je pri pripravi načrta za obravnavanja učne snovi na temo osnovno razumevanje obdelave podatkov in komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije pri predmetu Urejanje besedil v 7. razredu osnovne šole.

Operativni učni cilji

  • Razumejo osnovne metode obdelave podatkov, vključno z vnosom, urejanjem, oblikovanjem in shranjevanjem besedil v urejevalniku besedil, kot je Microsoft Word,
  • Uporabijo osnovnih funkcij za obdelavo podatkov,
  • Ustvarijo preprosti dokument,
  • Komunicirajo z uporabo informacijske tehnologije,
  • Razumejo osnove varnosti in etičnih vidikov uporabe informacijske tehnologije.

Programska oprema oz. aplikacije, ki bi prišle v poštev

Microsoft Word (Office 365) – učenci se lahko naučijo osnovnih funkcij, kot so vnašanje besedila, urejanje, oblikovanje, vstavljanje slik in tabel. Primeren, če je šola že naročena na Office 365 ali če imajo učenci dostop do programa Microsoft Word.

Google Docs – odlična možnost za učence, ki lahko ustvarjajo, urejajo in delijo dokumente prek svojega Google Računa. Je brezplačna spletna aplikacija. Omogoča tudi sodelovalno delo.

Glede na to, da imajo vsi učenci dostop do Office 365, bomo za učenje in izvedbo aktivnosti izbrali Microsoft Word.

Navodila za izvedbo aktivnosti

UVODNA PREDSTAVITEV (30 minut)

  • Predstavitev urejevalnika besedil (Microsoft Word)

Učitelj učencem razloži, kaj je urejevalnik besedil in zakaj je pomemben za ustvarjanje dokumentov.

  • Demonstracija osnovnih funkcij

Predstavijo se tudi glavne funkcije Microsoft Worda, kot so vnos besedila, urejanje, oblikovanje, vstavljanje slik in uporaba orodij za delo s besedilom.

This work by TF is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 
  • Shranjevanje

Učitelj pokaže kako se poimenuje in shranjuje dokumente.

  • Uvod v pošiljanje preko elektronske pošte

Učitelj razloži, kaj je elektronska pošta (e-pošta) in zakaj je pomembna za komunikacijo v digitalnem svetu.

Poudari prednosti uporabe elektronske pošte, kot so hitrost, enostavnost dostopa in globalna dosegljivost.

  • Demonstracija uporabe e-pošte

Prikazovanje, kako se prijaviti v e-poštni račun (npr. Gmail) in pripraviti novo sporočilo.

Demonstracija postopka pisanja in pošiljanja sporočila ter dodajanja prilog (npr. dokumentov, slik).

  • Pomembnost varnosti pri pošiljanju e-pošte

Razložite učencem, zakaj je varnost pri pošiljanju e-pošte ključna.

Poudarite tveganja, povezana s spletno varnostjo, kot so zloraba gesel, nezaželena pošta (spam) in varovanje osebnih podatkov.

VAJE (30 minut)

Učenci se razdelijo v pare. Njihova naloga je da ustvarijo preprost dokument v Microsoft Wordu na poljubno temo (npr. opis hobija, opis živali).

Ko končajo, učenci dokument shranijo in ga pošljejo enemu od sošolcev.

Medtem ko učenci ustvarjajo dokumente, učitelj kroži med njimi, nudi pomoč in pojasnila ter spodbuja uporabo različnih funkcij urejevalnika besedil.

PREVERJANJE ZNANJA (30 minut)

Učenci bodo prejeli dokument v Microsoft Wordu z neurejenim besedilom. Naloga je, da ga uredijo in oblikujejo tako, da ustvarijo pregleden in strukturiran dokument. Nekaj nalog, ki jih morajo izvesti:

  1. Ustvari naslov in podnaslove ter ju ustrezno oblikuj.
  2. Preveri, da je besedilo v ustreznih odstavkih ter uporabite ustrezne oblikovne sloge.
  3. Dodajte vsaj eno sliko, ki jo najdeš na spletu.
  4. V dokumentu uporabi vsaj štiri različna oblikovne elemente, kot so odebeljeno besedilo, poševno besedilo, barva ozadja, itd.

Navodila za oddajo:

  • Učenci naj dokončajo nalogo in svojo rešitev shranijo v obliki dokumenta (Word).
  • Datoteko naj poimenujejo v skladu z njihovim imenom in priimkom (ImePriimek_NaslovDokumenta) ter jo nato oddajo učitelju preko elektronske pošte.

Če na koncu ure ostane čas, lahko učitelj, skupaj z učenci, gre čez besedilo in se pomenijo kako so uredili besedilo in kje se jim je zatikajo, kje so imeli težave.

Pogovor z LLM

Celoten pogovor z LLM je dostopen na povezavi: pogovor s Chat GPT.

Evalvacija

Evalvacija LLMja by TF is licensed under CC BY-SA-ND 4.0 

VIRI

Krajnc, R. (2013). Učni načrt – Računalništvo: neobvezni izbirni predmet. Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/3-letni-lahko-krajsi/Racunalnistvo_izbirni.pdf

Volk. (b. d.). Lovska zveza Slovenije. https://www.lovska-zveza.si/prostozivece-zivali/sesalci/volk/

OpenAI ChatGPT. (2024, 24. april). [Generirano besedilo na temo priprave učne snovi]. https://chat.openai.com/

Rangarajan, K. (1. 1. 2024). The Impact of LLMs on Learning and Education. https://medium.com/@keshavarangarajan/the-impact-of-llms-on-learning-and-education-3cd2a8367c23

Springs. (11. 12. 2023). How LLM Can Transform Education. https://medium.com/@springs_apps/how-llm-can-transform-education-4443ec6b779f

O’leary, G. (12. 2. 2024). The Future of Education: LLMs in Personalized Learning and Development. https://www.linkedin.com/pulse/future-education-llms-personalized-learning-gavin-o-leary-p90ve

(Skupno 18 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost