1. AK: Rastrska grafika – pregled programske opreme

Umestitev programske opreme v učni načrt

Rastrsko grafiko bi uvrstil v sklop računalniška omrežja

Splošni cilji predmeta

  • pridobivajo temeljna znanja, spretnosti in navade za učinkovito ter uspešno uporabo sodobne računalniške tehnologije za zadovoljevanje svojih in družbenih potreb;
  • oblikujejo stališča do pridobljenih informacij in krepijo merila za doživljanje ter vrednotenje lepega;
  • razvijajo sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje informacij;
  • razvijajo pravilen odnos do varovanja lastnine (avtorske pravice) in osebnosti (zaščita podatkov).

Operativni cilji predmeta

  • Z risarskim programom izdelati nezahtevno predmetno računalniško sliko in jo vriniti v besedilo;
  • uporabiti ustrezen risarski program za dopolnitev že izdelane računalniške slike.

Specialno didaktična naročila

  • Rastrska grafika naj bo vsebinski sklop, ki naj bo blizu učencem/kam, ga dobro poznajo, in jim je zanimivo. V okolju raziskujejo in se učijo o različnih načinih, kaj delati z informacijami,
  • Rastrska grafika naj se navezuje na teoretična spoznanja. Učencem ponudimo več različnih okolij, ki jih ponuja informacijska tehnologija,
  • Učencem pustimo, da se samo odločijo, v katerem okolju bodo izdelali svoj izdelek v sklopu rastrske grafike,
  • Izdelek pustimo, da izdelajo izdelek v času, ki je primeren njihovi razvojni stopnji, predznanju in individualnih zmožnostih.

Ocenjevanje

Pri predmetih dobi učenka oziroma učenec najmanj eno ustno oceno in eno oceno izdelka.

Ustno ocenjevanje

Pri ustnem ocenjevanju vrednotimo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti rastrske grafike, uspešnost vrednotenja in zagovarjanja uporabljenih postopkov in samostojnost pri rastrski grafiki. To ocenjevanje izvedemo s pogovorom med izdelavo izdelka.

Ocenjevanje izdelka

Pri ocenjevanju izdelka vrednotimo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti uporabe rastrske grafike, kakovost izvedene predstavitve izdelka in učinkovitost uporabe informacijskih tehnologij. Pri tem ocenjujemo, kako učenec oziroma učenka obdeluje podatke, dela z okolji z obdelovanjem rastrske grafike, in tolmači uporabljene postopke.

Katalog znanja

Minimalno znanje

  • Z risarskim programom izdelati nezahtevno predmetno računalniško sliko;
  • v obravnavanem programu uporabiti ustrezen ukaz.

Temeljno znanje

  • Uporabiti ustrezen risarski program za dopolnitev že izdelane računalniške slike;
  • razložiti, zakaj uporabljamo različno programsko opremo.

Zahtevnejše znanje

  • Narisati ustrezen grafikon in ga vriniti v besedilo.

Primeri programske opreme

GIMP

  • OS: Linux, Windows, MacOS, BSD, Solaris
  • Jezik: Slovenščina, Angleščina in še veliko drugih
  • Prijaznost: GIMP je dober program za začetnike. Kot na vseh programih, ki obdelujejo grafiko, je naenkrat veliko okenc za vpis besedila, podatkov, nasploh veliko opcij. Ampak GIMP je zelo minimalističen in se tudi na tako veliko število potencialnih manipulacij z podatki lahko hitro navadiš. Torej estetika je preprosta, kot jo tudi rabi nek začetnik. Veliko je tudi slovenskih člankov in forumov, s katerimi si lahko pomagamo.
  • Zahtevnost: Ni zahtevno programsko okolje, saj se z malo truda lahko zelo hitro navadiš na vse komande, oziroma vsaj na večino njih. Torej je tudi uporaba tega programa za enkratno delo dobra ideja. Je zastonj, preprosto in opravi delo.

PIXLR

  • OS: na voljo na internetu in na mobilnih aplikacijah, možna pa tudi namestitev na Windows in iOS.
  • Jezik: angleščina in še 27 drugih jezikov. (brez slovenščine)
  • Prijaznost: Zelo estetično in enostavno, težave bi imeli ljudje, ki ne razumejo jezika. Je pa res, da je v PIXLR-ju veliko več ikonic, kot pa besedila.
  • Zahtevnost: Nezahtevno, vbistvu zelo enostavno in se lahko primerja z GIMPOM.

PAINT.NET

  • OS: Windows 7 in novejši
  • Jezik: slovenščina, angleščina in še 23 drugih
  • Prijaznost: zelo podoben Windows-ovemu “Slikar-ju”, zato ne zgleda tuj. Po funkcionalnosti se lahko primerja z GIMP in Adobe Photoshop. Potrebuje 1GB RAM pomnilnika, kar je veliko.
  • Zahtevnost: Nezahteven, super odločitev za prvo uporabo. Glede na to da ima verzijo, ki je zastonj, in je vseeno kar primerljiva plačljivim editorjem, je ocena te programske opreme odlična.

GIMP

Vsebinski opis

GIMP je prostodostopen odprtokodni program za urejanje rastrske grafike; v nekaterih različicah tudi vektorske. Razširjen je za obdelavo različnih digitalnih grafik in fotografij iz spleta. S pomočjo njega lahko izdelujemo grafične podloge in logotipe, spreminjamo barvo, oblike fotografij in prevajamo med različnimi grafičnimi podatkovnimi zapisi. Je brezplačen, enostaven za uporabo in namestitev. Na voljo je tudi v našem jeziku, kot pa tudi v veliko drugih.

Kaj programska oprema omogoča

GIMP nam omogoča, da lahko z grafiko manipuliramo na različne načine. Eni izmed njih so, da sliko obrežemo, spremenimo velikost, barvo, svetlost itd,.. Lahko združimo več slik skupaj, postavimo eno ob drugo ali pa jih dam kot sloje, special effect-si, od katerih se da nekatere sprogramirati tudi v pythonu, Script-Fu, in drugih. GIMP ima tudi veliko zbirko plugin-ov. za kompleksnejše ideje. Skratka GIMP je zelo zmogljiv program, ki se kosa tudi z najboljšimi.

Zahtevnost za uporabo

GIMP je enostaven za uporabo in namestitev. Veliko je tudi gradiva in navodil v slovenščini, ki jih lahko najdemo na spletu. Ko se gleda razmerje zmogljivost/enostavnost ima odlično oceno.

Jezik uporabe

Jezik je na voljo v angleščini, slovenščini, in še v 78 drugih jezikih.

Primernost za ciljno publiko

Namenjen je za začetnike in vse, ki hočejo brezplačno raziskovati različno programsko opremo. Za to je zelo primeren, saj je odprto koden in brezplačen, kot tudi zelo poenostavljen in zmogljiv.

Uporabne povezave za učitelje in učence

Kaj je GIMP? A. Dokl, (Diplomska naloga)

Kratka navodila za pripravo slike

Triki in bližnjice pri uporabi GIMP

IDEJA ZA IZDELEK

Kot nalogo naj učenec iz spleta poišče neko sliko prazne ceste(prave licence), in jo vstavi v GIMP. Okoli te ceste naj nekje, nariše človeka, ki gleda na cesto, nato pa še na cesti vstavi sliko avta, ali pa ga sam nariše. Nato s sošolci primerjajte, kaj ste narisali in katere funkcije ste uporabili.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna.

(Skupno 24 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost