PROJEKTNA NALOGA 1: SPLETNA OBJAVA V SODELOVALNEM OKOLJU IN KOMUNIKACIJA Z LLM

  1. UČNA URA

Pri prvi učni uri naj bi učenec razumel osnovne funkcije urejevalnikov besedil, kot so ustvarjanje, urejanje, shranjevanje in tiskanje dokumentov. Učenci naj bi znali uporabljati osnovna orodja za oblikovanje besedil, kot so oblikovanje pisave, velikosti in barve, ter dodajanje slik, tabel in drugih elementov. Učenci naj bi razumeli osnovne koncepte upravljanja s podatki vključno s shranjevanjem, kopiranjem, premikanjem in brisanjem besedilnih podatkov. Znali naj bi organizirati besedilne dokumente s pomočjo naslovov, odstavkov, seznamov ter drugih strukturnih elementov za lažje branje in razumevanje.

UREJANJE BESEDILA V MICROSOFT WORD

Na začetku učencem predstavimo izbrani urejevalnik besedil (npr. Microsoft Word). Microsoft Word je eden najbolj razširjenih urejevalnikov besedil in vsi učenci ga imajo na  svojem računalniku. Poleg Microsoft Worda pa obstajajo še drugi urejevalniki besedil. To so Googlovi Dokumenti, LibreOffice Writer, Zoho Writer in Markdown urejevalnik.

Pri tej učni uri se bo učenec naučil osnovnih funkcij tega urejevalnika, kot so ustvarjanje novih dokumentov. Takoj ko odprejo Word, se jim prikaže okno, na katerem kliknejo Prazen dokument.

SLIKA 1: navodila1 © 2024 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Ko odprejo nov dokument jih naučimo, da znajo ta dokument shraniti na svoj računalnik. Učenci kliknejo na datoteko, potem kliknejo shrani kot, in nato moj računalnik. Potem se mu odprejo datoteke in svoj dokument shrani v svojo mapo z imenom in priimkom. Ime dokumenta dodeli sam. Najboljše je, če vzame tako ime, ki najbolje ustreza temi katero bo pisal v dokumentu.

SLIKA2: navodila2 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

SLIKA3: navodila3 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

SLIKA4: navodila4 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Ko učence naučimo shraniti dokument, jih naučimo še vstavljanje besedila, oblikovanje in tiskanje. Najprej bodo učenci sestavili svoje besedilo, na poljubno temo (npr. najljubša žival). Ko bodo ustvarili kratek spis o svoji najljubši živali, jih bomo naučili uporabljati osnovna orodja za oblikovanje besedila, kot so spreminjanje pisave, velikosti, barve ter dodajanje poudarkov (krepko, ležeče, podčrtano).

Prvo učenec označi besedilo, katerega hoče spremeniti in nato lahko ureja.

SLIKA5: navodila5 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Barvo besedila lahko spremenijo tako, da označijo besedilo in gredo v urejevalni trak, kjer se nahaja črka A, ko kliknejo na to črko se jim pojavi kup različnih barv, med katerimi imajo možnost izbire.

SLIKA6: navodila6 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Besedilo lahko še urejajo tako, da spet označijo besedilo in uredijo velikost pisave (kliknejo na 11 in povečajo ali zmanjšajo velikost pisave), spremenijo pisavo (s klikom na Aptos (Telo) spremenijo pisavo), poudarke pisave pa spremenijo s klikom na K, kjer lahko odebelijo pisavo, L, kjer pisava postane ležeča in P, kjer podčrta pisavo.

SLIKA7: navodila7 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

SLIKA8: navodila8 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Naučimo jih tudi vstavljati tabelo, tako da kliknejo na Vstavljanje in potem izberejo Tabelo. S klikom na Tabelo se jim prikaže novo okno, kjer lahko izberejo kakšno tabelo hočejo, koliko stolpec in vrstic hočejo. Lahko pa se namesto tabele naučijo, kako se ustavi sliko v dokument. Ker smo si izbrali tabelo se bomo naučili kako se dela z tabelo. Recimo, da izberemo tabelo 3×3.

SLIKA9: navodila9 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

SLIKA10: navodila10 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Tabelo lahko urejamo, ji vzamemo določen slog. Lahko jo senčimo in obrobimo. Lahko jo tudi povečamo in poravnamo.

Med ustvarjanjem dokumenta, pa učence opozorimo tudi na sprotno shranjevanje dokumenta. Če tega ne počnejo se jim lahko dokument ne bo shranil v celoti. S pritiskom na ta gumb bodo lahko sproti shranjevali dokument, da do teh težav ne bo prišlo.

SLIKA11: navodila11 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Na koncu pa jih  naučimo še kako si lahko dokument natisnejo. Spet kliknejo na Datoteka v levem zgornjem kotu. In kliknemo Natisni in nato natisni.

SLIKA12: navodila12 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

2. UČNA URA

AKTIVNOST: KOMUNICIRANJE Z UPORABO INFORMACIJSKE TEHNOLOGIJE

CILJ: Učenci bodo spoznali različne načine komuniciranja z uporabo informacijske tehnologije ter razvili osnovne veščine za varno in učinkovito uporabo digitalnih komunikacijskih orodij.

Na začetku učencem predstavimo aktivnost na temo komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije. Poudarimo pomen varne in primerno odgovorne uporabe digitalnih komunikacijskih orodij. Razložimo učencem, kaj sploh je elektronska pošta, klepet, video klic, forumi, socialna omrežja itd. Pridobimo tudi njihove predloge glede načinov komuniciranja, ki jih že poznajo.

Potem pa začnemo z demonstriranjem. Demonstrirajte uporabo enega ali več digitalnih komunikacijskih orodij, kot je pošiljanje elektronske pošte, klepetanje preko aplikacije za klepet ali uporaba varnega socialnega omrežja za otroke.

Na začetku gredo na Google Chrome, kjer vtipkajo Gmail. Ko to stori, se prijavi v svoj gmail račun, ki si ga je že prej ustvaril.

Nato damo učencem priložnost, da sami poskusijo uporabljati eno izmed teh orodij. Na primer, lahko pošljejo kratko elektronsko sporočilo ali se preizkusijo v klepetu s sošolci.

Če jih naučimo kako poslati gmail, morajo klikniti na novo sporočilo, ki je v levem zgornjem kotu. Ko kliknejo na novo sporočilo, se jim odpre zavihek, kamor vpišejo komu pošiljajo, zadevo (namen pošiljanja sporočila. Zavihek vsebuje tudi velik prostor namenjen vsebini. Ko učenci napišejo vse kar želijo v svoj mail, kliknejo še na gumb Pošlji in sporočilo oz. mail bo poslan.

SLIKA1: navodila_eposta1 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

SLIKA2: navodila_eposta2 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Lahko spodbudimo učence, da razmišljajo o varnostnih vidikih uporabe digitalnih komunikacijskih orodij, kot so zaščita z geslom, preverjanje prisotnosti sogovornika, ohranjane zasebnosti itd. pogovorimo se lahko o primernosti vedenja in komunikacije na spletu ter o tem, kako se izogniti spletnemu nadlegovanju ali drugim neprimernim situacijam

SLIKA3: navodila_eposta3 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

SLIKA4; navodila_eposta4 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Na koncu pa učence naučimo še pošiljati datoteko, ki so jo ustvarili pri prejšnji uri urejanje besedil. V oknu za pisanje sporočila poiščejo možnost za priložitev datoteke. To je običajno ikona papirne sponke ali gumb z besedilom »Attack« (Priloži). Ko kliknejo na to možnost, se odpre iskano okno, kjer lahko izberejo datoteko, ki jo želijo priložiti. Izberejo datoteko, ki so jo prej shranili v Wordu. Ko je datoteka priložena, lahko vnesejo prejemnika sporočila, zadevo in morebitno besedilo sporočila. Končno kliknejo na gumb pošiljanje (običajno je to gumb z besedilom »Send« ali »Pošlji«).

PREVERJANJE ZNANJA

Po opravljenih učnih urah (urejanje besedil in komunikacija z uporabo informacijske tehnologije) pa za učence sledi preverjanje znanja, kjer se bodo preverili kako dobro so razumeli učno snov. Preverjanje je shranjeno v Wordovi datoteki.

DATOTEKE:

preverjanje_znanja by Agata Rožmanec is licensed under CC BY-NC 4.0

Pogovor z LLM-jem je shranjem v Wordovi datoteki.

komunikacija_LLM by Agata Rožmanec is licensed under CC BY-NC 4.0

Učni sklop je bil vzet iz učnega načrta za računalništvo.

Pogovor z LLM-jem je shranjen v Wordovi datoteki.

(Skupno 24 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost