PROJEKTNA NALOGA 1: SPLETNA OBJAVA V SODELOVALNEM OKOLJU IN KOMUNIKACIJA Z LLM

  1. UČNA URA (45 minut)

Pri prvi učni uri naj bi učenec razumel osnovne funkcije urejevalnikov besedil, kot so ustvarjanje, urejanje besedil, kot so pisava, velikost pisave, poravnava besedila, barve in slogi besedila. Naučili bi se tudi odpiranje, urejanje in shranjevanje dokumentov. Naučili bi se tudi uporabljati funkcije za formatiranje besedila, kot so krepko, poševno, podčrtano, barvanje besedila, velikost in stil pisave. Znali bi vstavljati slike in grafične elemente v dokumente ter jih ustrezno urejati in prilagajati. Znali bi ustvarjati in urejati tabele v dokumentih, spreminjati velikost, barvo in obliko ter slog, ter vnašati podatke vanje. Naučili pa bi se tudi ustvarjati enostavne obrazce v urejevalniku besedil ter vnašati podatke vanje.

UREJANJE BESEDILA V MICROSOFT WORD

Na začetku učencem predstavimo izbrani urejevalnik besedil (npr. Microsoft Word). Microsoft Word je eden najbolj razširjenih urejevalnikov besedil in vsi učenci ga imajo na  svojem računalniku. Poleg Microsoft Worda pa obstajajo še drugi urejevalniki besedil. To so Googlovi Dokumenti, LibreOffice Writer, Zoho Writer in Markdown urejevalnik.

Pri tej učni uri se bo učenec naučil osnovnih funkcij tega urejevalnika, kot so ustvarjanje novih dokumentov. Takoj ko odprejo Word, se jim prikaže okno, na katerem kliknejo Prazen dokument.

SLIKA 1: navodila1 © 2024 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Ko odprejo nov dokument jih naučimo, da znajo ta dokument shraniti na svoj računalnik.

Učenci kliknejo na datoteko.

SLIKA2: navodila2 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Nato kliknejo na Shrani kot.

Potem kliknejo na Ta računalnik.

SLIKA3: navodila3 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

SLIKA4: navodila4 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Potem pa se jim odpre novo okno za shranjevanje, kjer shranijo dokument na Namizje.

SLIKA5: navodila4 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Nato pa pod Ime datoteke, vtipkajo ime svoje živali, katere so opisovali, lahko pa svojo datoteko poimenujejo tako, da vpišejo svoje ime in priimek.  Nato pa kliknejo tipko Shrani. In dokument se jim bo shranil na namizje.

Ko učence naučimo shranjevati dokument, jim naučimo, kaj vse lahko delajo v Microsoft Wordu. Najprej jih naučimo kako se ustvarja besedilo.

Najprej bomo z učenci sestavili besedilo na poljubno temo, npr. najljubša žival. Ko bodo ustvarili kratek spis o svoji najljubši živali, jih bomo naučili uporabljati osnovna orodja za oblikovanje besedila, kot so spreminjanje pisave, velikosti, barve ter dodajanje poudarkov (krepko, ležeče, podčrtano).

Na začetku se bodo naučili spremeniti barvo pisave, velikost pisave, poravnava, ter slogi. Vsi ti pripomočki se nahajajo v zgornjem traku. Za vse te funkcije morajo učenci pred kakršnim koli urejanjem označiti besedilo, katerega hočejo spremenit, ker brez označevanja ne bo šlo.

SLIKA6: navodila4 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Z ZELENO je označeno polje, kjer lahko spremenimo vrsto pisave.
Z ROZA so označene funkcije za formatiranje besedila, kot so K kot krepko, L kot poševno, ter P kot podčrtano. S temi funkcijami lahko učenci svoje besedilo še nadgradijo, lahko odebelijo naslov, ali ga podčrtajo.
Z MODRO, pa je označena velikost pisave. Tam lahko spreminjajo velikost pisave, tako da jo ali zmanjšajo ali povečajo.  

SLIKA7: navodila4 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Z RUMENO, je označena črka A, ko kliknejo na to črko se jim pojavi kup različnih barv, med katerimi imajo možnost izbire, kakšne barve bo njihovo besedilo.

SLIKA8: navodila5 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Z ČRNO, pa je označeno barvanje besedil, kar pomeni, da lahko kot bi v zvezku to naredili z markerjem to naredijo z to funkcijo.

Obstajajo pa tudi poravnave, katere se spet nahajajo v zgornjem traku, pod Osnovno. Obstajajo različne vrste poravnav, po navadi se uporablja kar prva, lahko pa za naslov našega dela uporabimo kar drugo, ki pomeni sredinska poravnava in naslov dela bo na sredini.

SLIKA9: navodila5 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Pisavi pa lahko priredimo tudi slog, ki se spet nahaja v zgornjem traku pod Osnovno. Tu lahko učenci spremenijo slog svoje pisavi.

SLIKA10: navodila5 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Nato jih naučimo tudi vstavljati tabelo, tako da kliknejo na Vstavljanje in potem izberejo Tabelo. S klikom na Tabelo se jim prikaže novo okno, kjer lahko izberejo kakšno tabelo hočejo, koliko stolpec in vrstic hočejo. Lahko pa se namesto tabele naučijo, kako se ustavi sliko v dokument. Ker smo si izbrali tabelo se bomo naučili kako se dela z tabelo. Recimo, da izberemo tabelo 3×3.

SLIKA11: navodila7 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

SLIKA12: navodila8 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Tabelo lahko urejamo, ji vzamemo določen slog. Lahko jo senčimo in obrobimo. Lahko jo tudi povečamo in poravnamo.

SLIKA13: navodila9 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

SLIKA14: navodila10 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Tabelo lahko urejamo, ji vzamemo določen slog. Lahko jo senčimo in obrobimo. Lahko jo tudi povečamo in poravnamo.

Med ustvarjanjem dokumenta, pa učence opozorimo tudi na sprotno shranjevanje dokumenta. Če tega ne počnejo se jim lahko dokument ne bo shranil v celoti. S pritiskom na ta gumb bodo lahko sproti shranjevali dokument, da do teh težav ne bo prišlo.

SLIKA15: navodila11 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Za konec pa jih naučimo še malo bolj zabavne stvari, kot so ustavljanje oblik v besedilo. Spet grejo na polje Vstavljanje v zgornjem traku. Nato kliknejo na Oblike, kjer se jim pokaže novo okno, kjer imajo zelo veliko možnosti izbire. Med oblikami si izberejo eno, in jo ustvarijo v Wordu. Ko si izberejo poljubno obliko, jo nato z miško ustvarijo in ji priredijo velikost, kakršno želijo.

SLIKA16: navodila12 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

SLIKA17: navodila12 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

2. UČNA URA (45 minut)

AKTIVNOST: KOMUNICIRANJE Z UPORABO INFORMACIJSKE TEHNOLOGIJE

CILJ: Učenci bodo spoznali različne načine komuniciranja z uporabo informacijske tehnologije ter razvili osnovne veščine za varno in učinkovito uporabo digitalnih komunikacijskih orodij.

Na začetku učencem predstavimo aktivnost na temo komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije. Poudarimo pomen varne in primerno odgovorne uporabe digitalnih komunikacijskih orodij. Razložimo učencem, kaj sploh je elektronska pošta, klepet, video klic, forumi, socialna omrežja itd. Pridobimo tudi njihove predloge glede načinov komuniciranja, ki jih že poznajo.

Potem pa začnemo z demonstriranjem. Demonstrirajte uporabo enega ali več digitalnih komunikacijskih orodij, kot je pošiljanje elektronske pošte, klepetanje preko aplikacije za klepet ali uporaba varnega socialnega omrežja za otroke.

Na začetku gredo na Google Chrome, kjer vtipkajo Gmail. Ko to storijo, se prijavijo v svoj gmail račun, ki si ga je že prej ustvaril.

Nato damo učencem priložnost, da sami poskusijo uporabljati eno izmed teh orodij. Na primer, lahko pošljejo kratko elektronsko sporočilo ali se preizkusijo v klepetu s sošolci.

Če jih naučimo kako poslati e-pošto, morajo klikniti na novo sporočilo, ki je v levem zgornjem kotu. Ko kliknejo na novo sporočilo, se jim odpre zavihek, kamor vpišejo komu pošiljajo, zadevo (namen pošiljanja sporočila). Zavihek vsebuje tudi velik prostor namenjen vsebini. Ko učenci napišejo vse kar želijo v svoj mail, kliknejo še na gumb Pošlji in sporočilo oz. mail bo poslan.

SLIKA1: navodila_eposta1 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

SLIKA2: navodila_eposta2 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Lahko spodbudimo učence, da razmišljajo o varnostnih vidikih uporabe digitalnih komunikacijskih orodij, kot so zaščita z geslom, preverjanje prisotnosti sogovornika, ohranjane zasebnosti itd. pogovorimo se lahko o primernosti vedenja in komunikacije na spletu ter o tem, kako se izogniti spletnemu nadlegovanju ali drugim neprimernim situacijam.

SLIKA3: navodila_eposta3 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

SLIKA4; navodila_eposta4 by Agata Rožmanec is licensed under CC BY 4.0 

Na koncu pa učence naučimo še pošiljati datoteko, ki so jo ustvarili pri prejšnji uri urejanje besedil. V oknu za pisanje sporočila poiščejo možnost za priložitev datoteke. To je običajno ikona papirne sponke ali gumb z besedilom »Attack« (Priloži). Ko kliknejo na to možnost, se odpre iskano okno, kjer lahko izberejo datoteko, ki jo želijo priložiti. Izberejo datoteko, ki so jo prej shranili v Wordu. Ko je datoteka priložena, lahko vnesejo prejemnika sporočila, zadevo in morebitno besedilo sporočila. Končno kliknejo na gumb pošiljanje (običajno je to gumb z besedilom »Send« ali »Pošlji«).

PREVERJANJE ZNANJA (45 minut)

Po opravljenih učnih urah (urejanje besedil in komunikacija z uporabo informacijske tehnologije) pa za učence sledi preverjanje znanja, kjer se bodo preverili kako dobro so razumeli učno snov. Preverjanje znanja je namenjeno za 45 minut, na koncu pa bodo učenci lahko še podali dodatna vprašanja.  Preverjanje je shranjeno v Wordovi datoteki.

DATOTEKE:

preverjanje_znanja by Agata Rožmanec is licensed under CC BY-NC 4.0

Pogovor z LLM-jem je shranjem v Wordovi datoteki.

komunikacija_LLM by Agata Rožmanec is licensed under CC BY-NC 4.0

Učni sklop je bil vzet iz učnega načrta za računalništvo.

Pogovor z LLM-jem je shranjen v Wordovi datoteki.

(Skupno 27 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost