KV1: Zvok

Tematski sklop Zvok bi uvrstil v predmet Multimedija

Splošni cilji predmeta

  • spoznavajo temeljne koncepte računalništva in vlogo računalniške tehnologije v sodobni družbi,
  • razvijajo algoritmični način razmišljanja in spoznavajo strategije reševanja problemov,
  • razvijajo ustvarjalnost, natančnost in logično razmišljanje,
  • se zavedajo omejitev računalniških tehnologij,
  • razvijajo in bogatijo svoj jezikovni zaklad ter skrbijo za pravilno slovensko izražanje in strokovno terminologijo

Operativni cilji predmeta

  • Znajo našteti različne programe za obdelavo zvoka,
  • Znajo opisati glavne lastnosti programov,
  • Znajo uporabiti osnovne pripomočke za obdelavo zvoka,
  • Znajo našteti prednosti in slabosti obdelave zvoka,
  • Znajo prirezovati zvok, rezati in kopirati zvok, odstraniti šume in dodati učinke

Specialno didaktična priporočila

Vsebine pouka ob računalnikih se navezujejo na teoretična spoznanja, pri
čemer učenci samostojno, v parih ali v skupini izdelajo z računalniki različne izdelke, ki jih
predstavijo drugim. Vsebinsko izhodišče pouka je vedno okolje, ki je učencem blizu, ga dobro poznajo in jim je zanimivo. Osredotočenost je na praktičnem znanju učencev, učenci poskusijo sami priti do določenih rešitev. Učitelj pazi, da učencem ne vsiljuje lastnih zamisli in
predlogov, ampak jih vzpodbuja k iskanju izvirnih rešitev. Učitelj mora biti pozoren na zmogljivost računalniške opreme in sposobnosti vsakega posameznika (učenca).

Ocenjevanje

Pri sklopu zvoka bi izvedel ocenjevanje, ki bi bilo sestavljeno iz pisnega dela oz. izdelave izdelka in ustnega dela. Vsak učenec bi dobil zvočno datoteko z napakami, njegova naloga pa bi bila, da izvede ustrezno obdelavo zvočne datoteke in nato predstavi svoje delo z razlago, zakaj je izvedel posamezen postopek. Tako bi pokazal, da razume, kaj je pomen vsega, kar je naredil.

Katalog znanja

Minimalno

Našteti 3 programe za obdelavo zvoka in jih na kratko opisati, znati najbolj osnovne postopke za obdelavo zvoka in jih razumeti.

Temeljno

“Minimalno” + Podrobneje opisati en program za obdelavo zvoka, znati razložiti, kakšne so pomankljivosti zvočne datoteke in znati napake popraviti.

Zahtevnejše

Znanje dodatnih, neobveznih postopkov za še bolj temeljito obdelavo zvoka, primerjava različnih programov za obdelavo zvoka, razlaga prednosti in slabosti programov.

Pregled treh programov in podrobnejša predstavitev Audacity

DJ Audio Editor

DJ Audio Editor je dostopen na Windows 7 in novejših Windows OS. DJ Audio Editor je dobro organiziran, enostaven za uporabo in ponuja več različnih funkcij urejanja. Podpira različne medijske datoteke in dobro deluje z različnimi formati datotek in različnimi kodeki. Urejevalnik zvoka DJ ponuja funkcije urejanja, ki pomagajo pri profesionalnem urejanju zvočnih datotek. Jezik uporabniškega vmesnika je angleščina,cslovenščina ni mogoča.

Power Sound Editor

Power Sound Editor je dostopen na operacijskih sistemu Windows in macOS. Je enostaven za uporabo in vsebuje vse potrebne funkcije za snemanje in obdelavo zvoka. Jezik uporabniškega vmesnika je angleščina,cslovenščina ni mogoča.

Audacity

Audacity je dostopen na operacijskijh sistemih Windows, macOS, Linux in drugih Linuxu podobnih operacijskih sistemih. Audacity je definitivno eden najbolj uporabnih ter za uporabo najenostavnejših brezplačnih programov za urejanje zvoka. Idealen je tako za snemanje, kot tudi za dodajanje učinkov zvočnim posnetkom in njihovo urejanje. Je prijazen tako začetnikom kot tudi naprednejšim uporabnikom in se ponaša z odličnim, preglednim vmesnikom. Velika prednost je tudi v tem, da je preveden v slovenščino, zaradi česar menim, da je najbolj primeren za uporabo v OŠ. Ima tudi široko paleto funkcionalnosti in podpira vse formate zvočnih datotek.

Uporabne povezave za učitelje in učence

  • https://manual.audacityteam.org/man/tutorials.html
  • https://userguiding.com/blog/audacity-tutorial/
  • https://www.youtube.com/watch?v=yzJ2VyYkmaA

Ideja za izdelek

Učenci in učenke bi za ta projekt delali v parih. Vsak par bi dobil isto zvočno datoteko, ki bi jo v programu Audacity obdelal v tri različne zvočne datoteke. Najprej bi učenci izvorno zvočno datoteko obdelali tako, da bi zvok zvenel čimboj veselo, nato tako, da bi zvenel čimbolj žalostno in na koncu tako, da bi zvenel čimbolj jezno. Nato bi primerjali izdelke vseh parov.

KV1: Zvok © 2022 by Luka Frelih is licensed under CC BY-ND 4.0

(Skupno 17 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost