Refleksija na osnovnošolsko računalništvo v Sloveniji

V moji objavi bom odgovarjala na spodnja vprašanja:

  • kaj menite o položaju predmeta “računalništvo” na OŠ? Izbirnost? Tretja triada: obvezni izbirni predmet? Druga triada: neovezni izbirni predmet?
  • ali lahko učitelji razvijamo računalniško mišljenje (skladno s kurikulom) in kako?
  • kdo uči računalništvo? kaj vi menite o tem?
  • kdo je računalnikar na OŠ (ROID)?
  • kaj bi vi spremenili?
  • kakšne vsebine se vam zdijo primerne za uvodni predmet iz računalništva? Kateri starostni skupini otrok naj bi bil le-ta namenjen

Današnji svet sloni na tehnologiji, kljub temu predmet računalništvo še vedno ni obvezen. Menim, da je to nesprejemljivo, saj če se učimo ostalih predmetov zaradi tega da lažje razumemo svet , zakaj se ne učimo nečesa kar uporabljamo vsak dan in smo odvisni od tega. V Sloveniji se predmet računalništvo pojavi komaj v 3. razredu OŠ kot neobvezni izbirni predmet. V 3. trijadi pa postane obvezni izbirni predmet. Že tu je napaka, saj se v drugih državah seznanijo že v prvi trijadi.

Del računalništva je tudi razvijanje računalniškega mišljenja. Računalniško mišljenje se lahko dojema kot zgolj programiranje ali pa kot nekaj kar se lahko usvoji totalno brez programiranja. Jaz razumem računalniško mišljenje kot nekaj vmes, torej kot nekaj kar se lahko usvaja skupaj z programiranjem in tudi brez programiranja. Že v 2. trijadi se pri neobveznem izbirnem predmetu razvija algoritmično mišljenje in seznanjanje z algoritmi- to bi jaz tudi poudarjala pri drugih predmetih kot je npr. matematika. Poleg tega bi v tretji triadi v skladu z učnim načrtom razvijala programiranje(to je v učnem načrtu zapisano kot izbirno vsebino). Povezala bi se tudi z ostalimi učitelji in jim poudarjala naj skupaj z učenci razvijajo in debatirajo o načinu reševanj različnih problemov pri danem predmetu.

V osnovni šoli lahko računalništvo uči kdor je končal programe:

  • računalništva,
  • računalništva in informatike,
  • uporabno matematiko,
  • ekonomije
  • sociologije (družboslovna informatika)
  • organizacije in managementa sistemov (organizacija in management informacijskih sistemov)

Lahko pa kdor koli ki ima narejen magisterij naredi dodatno izobraževanje in s tem postane učitelj računalništva in informatike. Ker je računalništvo že tako “ranljiv” predmet je skrajno pomembno kdo ga otrokom predaja in na kakšen način, saj nočemo otrok odbit od predmeta. Problem je lahko kadar je dan kader, ki poučuje dani predmet preveč strokovno naravnan in nima ustreznih pedagoških kompetenc. Zato menim, da je najbolj ustrezna oseba za poučevanje računalništva nekdo, ki je zaključil Pedagoško fakulteto: dvopredmetni učitelj- vezava z računalništvom.

Učitelj računalništva pa je tudi v večini primerov ROID oz. računalnikar – organizator informacijskih dejavnosti . ROID ima na različnih šolah lahko različne vloge. V večini primerov pa skrbi za digitalno opremo. Ponekod skrbi tudi za ozvočenje na prireditvah, za strežnike, spletne strani, vizualno podobo šole na družbenih medijih in podobno.

Osebno bi spremenila plačo za učitelja ki je tako ROID kot redni učitelj na šoli. Plačo bi zvišala. Predmet bi naredila obveznega in bi uvajala računalniško mišljenje že od 1. razreda s tem, da bi šlo bolj za računalništvo brez računalništva. Programiranje bi vpeljala kot obvezno vsebino. Python bi uvajala že v 7. razredu in Scratch že od 3. razreda. Računalništvo bi tudi medpredmetno povezovala z ostalimi predmeti. še posebej z matematiko in tehniko.

Za uvodno računalništvo se mi torej zdijo računalništvo brez računalnika- na principu unppluged.To bi bilo aktualno za skupine od 1. razreda – 5. razreda.

(Skupno 4 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost