Opis PO in povezava z UN

Izbrala sem si temo urejanje videov, ki sodi k predmetu multimedija, v 3. triletju osnovne šole.

Umestitev tematskega sklopa v UN

  1. splošni cilji predmeta
  • pridobivajo temeljna znanja, spretnosti in navade za učinkovito ter uspešno uporabo sodobne račnalniške tehnologije za zadovoljevanje svojih in družbenih potreb
  • oblikujejo stališča do pridobljenih informacij in krepijo merila za doživljanje ter vrednotenje lepega
  • razvijajo sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje informacij
  • razvijajo sposobnost in odgovornost za sodelovanje v skupini ter si krepijo pozitivno samopodobo
  • razvijajo pravilen odnos do varovanja lastnine (avtorske pravice) in osebnosti (zaščita podatkov)

2. operativni cilji predmeta

  • predstaviti informacijo z več mediji
  • izdelati preprosto računalniško predstavitev informacije
  • uporabiti slikovne, zvočne in druge podatke iz omrežja internet, jih ovrednotiti, dopolniti in vključiti v svojo predstavitev
  • izdelati kratek film

3. specialno didaktična priporočila

Učenci izdelajo preprosto multimedijsko predstavitev, s katero predstavijo drugim učencem in učenkam določeno informacijo iz okolja. Vsebinsko izhodišče pouka je vedno okolje, ki jim je blizu, ga dobro poznajo in jim je zanimivo.

Snov naj ne vsebuje napotkov za neposredno delo, ampak naj učencem in učenkam odpira možnosti za uspešno in učinkovito uporabo računalnikov. Pri tem pa moramo učitelji paziti, da jim ne vsiljuje lastnih zamisli in predlogov, ampak jih spodbuja k iskanju izvirnih rešitev.

Vsak učenec oziroma učenka naj uporablja svoj računalnik; predstavitev pa izvedejo na osrednjem računalniku pred celim razredom.

4. ocenjevanje

Pri predmetu bi lahko učenci in učenke pridobili eno oceno iz izdelave izdelka. Pri ocenjevanju izdelka vrednotimo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti uporabe programske opreme oziroma računalnika, kakovost izvedene predstavitve izdelka in učinkovitost uporabe informacijskih tehnologij. Pri tem ocenjujemo, kako učenec oziroma učenka obdeluje podatke z določenim programom na računalniku, vrednoti uporabljene podatke in razlaga dobljene spremembe, ki jih je uvedla in tolmači uporabljene postopke.

5. katalog znanja

Minimalno znanje: našteti različne medije za predstavitev informacij.

Temeljno znanje: uporabiti slikovne, zvočne in druge podatke iz interneta; ovrednotiti podatke na internetu, jih dopolniti in vključiti v svojo predstavitev; predstaviti informacijo z več mediji; izdelati preprosto računalniško predstavitev informacije.

Odprtokodni programi

Za urejanje in obdelavo videa sem si izbrala 3 odprtokodne programe, ki dovoljujejo vsakršno uporabo in spreminjanje programske opreme, njeno razširjanje v spremenjeni ali nespremenjeni obliki. 

  1. OpenShot

OpenShot je večplatformski urejevalnik videoposnetkov s podporo za Linux, Mac in Windows. Omogoča hitro obrezovanje videoposnetkov in ima veliko preprostih načinov za rezanje videoposnetka. Animacije lahko zblediš, drsiš, odbijaš in animiraš karkoli v svojem video projektu. Vsebuje neomejeno število skladb, hkrati pa lahko dodajaš toliko slojev, kot jih potrebuješ za posnetke v ozadju, zvočne posnetke in druge. Z video učinki pa je možno odstranjevanje ozadja iz videoposnetka, obračanje barv, prilagajanje svetlosti idr. Na voljo so 3D animirani naslovi in učinki, kot so sneg, bleščanje leč ali leteče besedilo, vsebuje pa tudi počasne posnetke in časovne učinke. OpenShot je na voljo v številnih različnih jezikih in ga je mogoče prevesti na spletu z LaunchPad-om. Zasnovan je kot bolj preprosta in prijazna programsko opremo za urejanje videa.

2. Kdenlive

Kdenlive (KDE Non-Linear Video Editor) je brezplačna in odprtokodna programska oprema za urejanje videa, ki temelji na MLT Framework, KDE in Qt. Na voljo je za Linux, FreeBSD in Microsoft Windows. Prek ogrodja MLT Kdenlive integrira številne učinke vtičnikov za obdelavo ali ustvarjanje videa in zvoka. Poleg tega  Kdenlive prinaša zmogljivo orodje za naslove, rešitev za avtoring DVD-jev (menijev), nato pa se lahko uporablja kot popoln studio za ustvarjanje videov.

Program podpira neomejeno število video in zvočnih posnetkov, vgrajen ima urejevalnik naslovov in orodja za ustvarjanje, premikanje, obrezovanje in brisanje video posnetkov, zvočnih posnetkov, besedilnih in slikovnih izrezkov, ima tudi možnost dodajanja učinkov in prehodov po meri. Zmogljivosti obdelave zvočnih signalov vključujejo normalizacijo, premik faze in višine, omejevanje, nastavitev glasnosti, odmevne in izravnalne filtre ter druge. Primerna je lahko tako za začetnike, kot tudi za bolj izkušene uporabnike, vendar je vseeno stopnjo bolj zahteven kot ostala našteta programa.

3. Shotcut

  • vsebinski opis

Shotcut je večplatformski urejevalnik videoposnetkov za Windows, Mac in Linux. Glavne značilnosti vključujejo podporo za širok nabor formatov, uvoz ni potreben, kar pomeni naravno urejanje časovnice, podpira pa ločljivosti do 4k.Uporablja časovno premico za nelinearno urejanje videoposnetkov več skladb, ki so lahko sestavljene iz različnih formatov datotek.

Aplikacija se zdi precej preprosta, vendar skriva kompleksno paleto funkcij. Vsi ukazi se prikažejo na zaslonu z različnimi meniji na vrhu in orodji nad časovno premico. Različne plošče je mogoče prestaviti ali celo narediti kot lebdeča okna, dodatne plošče pa lahko postavite v ospredje. Dodajanje medijev je tako enostavno kot vlečenje in spuščanje. Vse je precej intuitivno ter deluje tako, kot bi pričakovali od večine profesionalnih urejevalnikov videoposnetkov. Na prvi pogled se zdi, kot da imate za delo samo en sloj, vendar lahko dodate toliko slojev videa in zvoka, kot jih potrebujete – edina težava je, da morate to narediti ročno.

Shotcut je stabilen program za urejanje videoposnetkov, ki s številnimi funkcijami in dobro mero prilagodljivosti pomaga prilagoditi vmesnik tako, da ustreza vašim potrebam. Za uporabo ni preveč zahteven, zato bi ga tudi svetovala učencem in skupaj pripravila kakšen projekt.

  • povezave

Na spletni strani Shotcut.org in sledečima linkoma https://shotcut.org/tutorials/ in https://shotcut.org/tutorials/minitutorials/ lahko najdemo več uporabnih posnetkov z navodili za uporabo in učenje programske opreme, ki so v angleščini, zato bi bilo kljub vsemu bolj primerno za učitelje. Zato bi za učence bil koristen posnetek v slovenščini https://video.arnes.si/watch/a1aPbgiZNmNj (delo od avtorice Tanje Logar je licencirano pod pogoji (priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji CC BY-NC-SA)

  • izdelek

Temo urejanja videov pri multimediji bi lahko medpredmetni povezali s kemijo. Učenci bi posneli več eksperimentov, obdelali posnetke, dodali besedilo, kot je na primer naslov, sestavine idr., v ozadju pa dodali glasovni posnetek opisa eksperimenta. Dodali bi lahko še kakšne druge učinke. Pri delu bi lahko sodelovali v skupinah, končni izdelek pa bi bil poučen in uporaben tudi za druge učence.

This work is licensed under CC BY-NC 4.0

(Skupno 20 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost