1. AK: Zvok

Sklop, ki ga obravnavam; “Zvok”, bi uvrstil k predmetu Multimedija v tretji triadi OŠ.

SPLOŠNI CILJI:

  • spoznavajo osnovne pojme računalništva in vlogo ter pomen računalniške tehnologije v sodobni družbi
  • spremljajo razvoj računalniške tehnologije
  • pridobivajo temeljna znanja, spretnosti in navade za učinkovito ter uspešno uporabo sodobne računalniške tehnologije za zadovoljevanje svojih in družbenih potreb
  • razvijajo sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje informacij
  • pridobivajo sposobnost samostojnega reševanja problemov
  • razvijajo sposobnost in odgovornost za sodelovanje v skupini ter si krepijo pozitivno samopodobo
  • razvijajo pravilen odnos do varovanja lastnine (avtorske pravice) in osebnosti (zaščita podatkov)
  • bogatijo svoj jezikovni zaklad in skrbijo za pravilno slovensko izražanje

OPERATIVNI CILJI:

  • našteti različne medije za predstavitev informacije in primere, kjer jih uporabljamo
  • razložiti, zakaj je multimedijska predstavitev informacije bolj kakovostna od monomedijske
  • uporabiti slikovne, zvočne in druge podatke iz omrežja internet, jih ovrednotiti, dopolniti in vključiti v svojo predstavitev
  • opisati področja, kjer so uporabljali računalnik

SPECIALNODIDAKTIČNA PRIPOROČILA:

  • Z računalnikom iščejo, zbirajo, obdelujejo, oblikujejo, predstavijo in vrednotijo zvočne datoteke
  • Vsebine neposrednega pouka ob računalnikih se navezujejo na teoretična spoznanja. Pri tem učenci in učenke v skupinah z računalniki izdelajo/obdelajo zvočni posnetek.
  • V tretjem letu izdelajo preprosto multimedijsko predstavitev, s katero predstavijo drugim učencem in učenkam določeno informacijo iz okolja (npr. svojo družino, kaj počnejo v prostem času itd.).

KATALOG ZNANJA:

  • MINIMALNO: našteti različne medije za predstavitev informacije
  • TEMELJNO: uporabiti zvočne in druge podatke iz interneta, ovrednotiti podatke na internetu, jih dopolniti in vključiti v svojo predstavitev, razložiti, zakaj je multimedijska predstavitev informacije bolj kakovostna od monomedijske, predstaviti informacijo z zvočnim medijem

OCENJEVANJE:

Ocenjevanje:

Pri predmetu dobi učenka oziroma učenec najmanj eno ustno oceno in eno oceno izdelka.

Pri ustnem ocenjevanju vrednotimo uporabo znanja in razumevanje uporabe programske opreme, uspešnost vrednotenja in zagovarjanja uporabljenih postopkov in samostojnost pri uporabi programov za zvok. Vse skupaj izvedemo kar s pogovorom med izdelavo izdelka.

Pri ocenjevanju izdelka vrednotimo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti uporabe programske opreme oziroma računalnika, kakovost izvedene predstavitve izdelka, kakovost izvedene predstavitve in učinkovitost uporabe informacijskih tehnologij. Pri tem ocenjujemo, kako učenec oziroma učenka obdeluje podatke z določenim programom na računalniku, pripravi in izvede predstavitev izbranega programa, vrednoti uporabljene podatke in razlaga dobljene spremembe, ki jih je uvedla in tolmači uporabljene postopke.

PREGLED TREH PROGRAMOV IN PODROBNEJŠI OPIS ENEGA IZMED NJIH:

Prvi program, ki ga bom pregledal je Audacity. Posvetimo se mu podrobneje, kot ostalim, saj se mi zdi najbolj prikladen za uporabo pri pouku. Audacity je priljubljena, brezplačna in odprtokodna programska oprema za vse, ki želijo začeti z urejanjem zvoka. Velika prednost je tudi v tem, da je preveden v slovenščino, kar ga naredi prikladnega za uporabo v OŠ.
Ima tui široko paleto funkcionalnosti, od naprimer odstranjevanja odvečnih zvokov v ozadju, razna orodja za analizo, možnost zajema zvoka, možnost popačenja zvoka itd…

Podpira tudi ogromno formatov zvočnih datotek.

Na tej povezavi najdemo sklop posnetkov, ki nas progresivno vodijo od začetniških korakov k naprednim veščinam in trikom za uporabo. Za tiste pa, ki jim je ljubše brati, je na voljo vodič na tej povezavi. Tu je še slovenski vodič.

Drugi program je mobilna aplikacija po imenu AudioLab. Na voljo je brezplačno v spletni trgovini Google Play za Andriod in v Appstore za iPhone telefone. V njem je možno zvok urejati, z njim zvok zajeti in tudi ustvariti lastne melodije zvonenja. Prednost je v kompaktnosti, če želimo poleg zajetega zvoka tudi kaj urediti “za po poti”.

Za tretji program si poglejmo HyaWave, ki predstavlja preprostejši način dostopa od Audacitiya. Do njega lahko dostopamo kar preko spleta, kar je gotovo prednost – prednost v smislu da si ga ne potrebujemo nalagati na računalnik, kar nam olajša način uporabe. To seveda pride za ceno nekaterih funkcionalnosti, saj ni tako obsežen kot Audacity. Vseeeno obsega čisto dovolj orodji, ki jih v večini primerov potrebujemo in zadošča osnovenmu urejanju zvoka. Končane izdelke lahko nato delimo z drugimi preko povezave ali pa si jih shranimo v oblak.

Nekaj idej za učno uro:

1.) Učenci naj posnamejo, (po potrebi) uredijo in shranijo svoj dnevnik (kronološki opis poteka včerajšnjega dne).

2.) Učenci naj večkrat posnamejo recitacijo najljubše krajše pesmice in izberejo najboljšo verzijo za deljenje z drugimi. Napredni učenci lahko naredijo pesmico, ki je kompilacija najboljših segmentov (izrezkov zvoka) iz vseh snemanj. 

3.) V paru naj učenca/ki posnameta intervju ali pogovor drug z drugim, naknadno pa iz posnetka izluščita predolge premore, mašila, zatikanja, ali hrupne zvoke v ozadju.

Za poučevanje bi učiteljem predlagal prelet priročnika za uporabo poleg tega bi jim pokazal stran za prostodostopne zvoke brez omejujočih licenc in še spletno stran z idejami za učne ure z uporabo Audacitya, iz kje bi lahko našli kako idejo.

This work by Blaž Klinec is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

(Skupno 14 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja