OBLIKOVANJE BESEDIL IN DELO S PODATKI V OBLAKU

Pri izbirnem predmetu računalništvo – urejanje besedil pridobijo učenci in učenke osnovna znanja, ki so potrebna za razumevanje in temeljno uporabo računalnika.

Učni načrt pri predmetu urejanje besedil zajema osnove informatike in računalništva. Tukaj mora učenec znati predstaviti informacijo z več podatki, našteti različne načine zapisa podatkov, razlikovati programsko in strojno opremo in opisati njune naloge, našteti enote strojne opreme računalnika, razložiti, zakaj jih uporabljamo. In opredeliti kriterije, po katerih vrednotimo njihovo kakovost.

Drugi del, ki ga zajema je obdelava podatkov in komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije. Tukaj mora učenec na koncu znati izbrati ustrezen računalniški program in ga zagnati v grafičnem operacijskem sistemu, v programu izbrati in uporabiti ustrezen ukaz, izdelati svoje področje, ga preimenovati in izbrisati, z urejevalnikom besedil napisati krajše besedilo in ga oblikovati, z risarskim programom izdelati računalniško točkovno sliko in jo vriniti v besedilo. Poleg tega mora znati shraniti izdelek na disk in ga natisniti, poslati sporočilo po elektronski pošti in na prejeto sporočilo odgovoriti, uporabiti pregledovalnik za internet, prepisati datoteke iz ene računalniške enote na drugo ter opisati področja, kjer so uporabljali računalnik. Tretja vsebina, ki jo zajema ta predmet pa je dodatna, in sicer programiranje. Tukaj mora učenec na koncu znati napisati algoritem, ki reši preprost vsakdanji problem in izdelati ter spremeniti preprost računalniški program.

Pri predmetu računalništvo – urejanje besedil je smiselno načrtovati medpredmetne povezave z predmetom matematika. Na primer, da morajo učenci neke vrednosti razporediti po vrstnem redu ali jih oblikovati v tabelo. Ali, da morajo učenci analizirati preprost problem in uporabljati osnovne korake programiranja.

Drugi primer je medpredmetno povezovanje s predmetom biologije. Učenec mora narediti predstavitev nekega drevesa. Sestaviti mora zanimivo predstavitev, hkrati pa predstaviti vse značilnosti izbrane vrste dreves.

Tretji primer je medpredmetno povezovanje s predmetom slovenščine. Učenec mora predstaviti sebe in svoje najljubše hobije. V tem primeru lahko izdela križanko, v kateri bodo gesla ali slikice, ki bodo v pomoč sošolcem.

Še en primer bi bil medpredmetno povezovanje s predmetom likovne vzgoje. Učenci uporabljajo računalnik za oblikovanje preprostih informacij ; s predstavitvijo izbrane informacije v obliki besedila in slike raziskujejo možnosti posameznega medija in spoznavajo, da je možnost informacijo predstaviti na različne načine.

Da bi temo oblikovanja besedil in dela s podatki aktualizirali, bi lahko učencem predstavili več različnih programov za urejanje besedil in ne samo enega, ki ga že poznajo. Ta aktualizacija bi imela velik doprinos za učence, v smislu, da bi bili vešči več različnih programov. Enim učencem bi bil en program ljubši, bolj ustrezen, drugim učencem pa nek drug program. Tudi, če bi nekdo že zelo dobro poznal en program, bi lahko šel raziskovati drugega in mu ne bi bilo dolgčas.

Učenci iz tega področja morajo razumeti pojem algoritem, da ga bodo znati sestaviti. Morajo vedeti, da je algoritem dejansko zaporedje nekih korakov, ki rešijo nek primer.

Znati morajo tudi slediti algoritmu nekoga drugega, torej da razumejo, kako delujejo algoritmi.

Učenci morajo razlikovati podatke in informacije. Vedeti morajo, da se podatke lahko ureja, informacij pa se ne mora. To je potrebno, za lažje prepoznajo programa, ki ga potrebujejo.

Znati morajo strukturirane podatke zapisati v tabele z vrsticami in stolpci, da bodo lažje s podatki računali.

Znati morajo problem razdeliti ma več manjših problemov, za lažje reševanje.

Učenec zna poiskati podatke na spletu in presoditi njihovo relevantnost, da lažje pride do resničnih informacij, ki jih ne ve.

(Skupno 18 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.