KV1: Opis PO in povezava z UN

GRAFIKA

Umestitev v učni načrt: Računalniška omrežja

Splošni cilji predmeta:

  • pridobivajo temeljna znanja, spretnosti in navade za učinkovito ter uspešno uporabo sodobne računalniške tehnologije za zadovoljevanje svojih in družbenih potreb;
  • oblikujejo stališča do pridobljenih informacij in krepijo merila za doživljanje ter vrednotenje lepega;
  • razvijajo sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje informacij;
  • razvijajo pravilen odnos do varovanja lastnine (avtorske pravice) in osebnosti (zaščita podatkov)

Operativni cilji predmeta (ROM):

Obdelava podatkov in komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije:

Po končanem izobraževanju znajo učenke in učenci:

  • z risarskim programom izdelati nezahtevno predmetno računalniško sliko in jo vriniti v besedilo,
  • uporabiti ustrezen risarski program za dopolnitev že izdelane računalniške slike.

Specialno didaktična priporočila:

Vsebine neposrednega pouka ob računalnikih se navezujejo na teoretična spoznanja. Pri tem učenci in učenke v skupinah z računalniki izdelajo različne izdelke. Temeljna naloga učitelja oziroma učiteljice je, da omogoči vsakemu učencu in učenki dokončati izdelek, ki je primeren njihovi razvojni stopnji, predznanju in individualnim sposobnostim. V tem smislu jih seznanja z različnimi možnostmi, ki jih odpira informacijska tehnologija, jim svetuje pri izbiri nalog, spremlja njihove aktivnosti in jih opozarja na odklone, jih motivira in vzpodbuja pri njihovem delu, si prizadeva za čim bolj uspešno in učinkovito udejanjanje njihovih idej in pobud in sproti analizira in ocenjuje njihova prizadevanja. Pri tem mora paziti, da učencem in učenkam ne vsiljuje lastnih zamisli in predlogov, ampak jih spodbuja k iskanju izvirnih rešitev.

Ocenjevanje:

Pri predmetu učenec ali učenka najmanj eno ustno oceno in eno oceno izdelka.

Pri ustnem ocenjevanju vrednotimo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti uporabe računalnika, uspešnost vrednotenja in zagovarjanja uporabljenih postopkov in samostojnost pri uporabi računalnika. To ocenjevanje izvedemo s pogovorom med izdelavo izdelka.

Pri ocenjevanju izdelka vrednotimo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti uporabe računalnika, kakovost izvedene predstavitve izdelka, nazornost kodiranja podatkov, kakovost izvedene predstavitve in učinkovitost uporabe informacijskih tehnologij. Pri tem ocenjujemo, kako učenec oziroma učenka obdeluje in kodira podatke z računalnikom, pripravi in izvede predstavitev izbrane informacije, vrednoti uporabljene podatke in razlaga dobljene rezultate, zagovarja predlagane rešitve in tolmači uporabljene postopke.

Katalog znanja:

Minimalno znanje:

  • z risarskim programom zna izdelati nezahtevno predmetno računalniško sliko
  • v obravnavanem programu zna uporabiti ustrezen ukaz

Temeljno znanje:

  • zna uporabiti ustrezen risarski program za dopolnitev že izdelane računalniške slike
  • zna razložiti, zakaj uporabljamo različno programsko opremo

Zahtevnejše znanje:

  • zna narisati ustrezen grafikon in ga vriniti v besedilo

PROGRAMI:

Photoscape:

  • OS: Windows, Mac OS
  • jezik: angleški
  • prijaznost: program je prijazen za uporabnika, z lahkoto urejamo slike, saj so ikone jasno ustvarjene. Ima veliko funkcij – od urejanja fotografij, do celo izdelovanja animacij.
  • zahtevnost: program je zelo enostaven za uporabo, čeprav je v angleščini.

PhotoFiltre:

  • OS: Windows, Mac OS
  • jezik: angleški
  • prijaznost: program je prijazen za uporabnika, z lahkoto lahko slike urejamo. Namenjen je komurkoli.
  • zahtevnost: je zelo enostaven za uporabo.

Vectr:

  • program je online, zato ga lahko uporabljamo na kateremkoli OS
  • jezik: angleški
  • prijaznost: program je namenjen vektorski grafiki, a je tudi zelo prijazen za uporabnika. Za uporabo se nam ni potrebno niti registrirati, na začetku nam ponudi celo step-by-step napotke za urejanje slik. Nato pa moramo še sami malo bolj raziskati.
  • zahtevnost: program ni preveč zahteven, ikone so jasno postavljene, zato se zlahka znajdemo.

INKSCAPE

Inkscape je brezplačen program za urejanje in izdelovanje vektorskih grafik. Namenjen je uporabnikom z operacijskim sistemom Windows, Mac OS, Linux ali Free BSD. Program je narejen sicer v angleškem jeziku, ampak je na voljo tudi v slovenščini, zato ga lahko uporabljajo čisto vsi, če je slučajno jezik problem.

Omogoča nam izdelavo več vektorskih oblik – pravokotnike, elipse, kroge, zvezde,… in vpeljavo teksta na sliko. Te predmete lahko pobarvamo, zrcalimo, obračamo, napolnimo z gradientom in še veliko več. V programu lahko tudi prosto rišemo črte in krivulje, kot so nam všeč. Slike nato lahko izvozimo tako v vektorskem kot tudi v rastrskem formatu.

Uporaba aplikacije ni čisto najlažja, ampak z nekaj vaje z lahkoto osvojimo program in v njem ustvarjamo. Primeren je tako za učitelje kot tudi učence, ki že imajo nekaj predznanja z urejevalniki slik.

Nekaj uporabnih povezav za učence in učitelje:

Ideja za izdelek, ki bi ga lahko učenci izdelali z uporabo Inkscape: V programu Inkscape izdelaj preprost logo, ki ga bo lahko uporabila naša šolska nogometna ekipa za na majice, navijaške plakate,… Logo naj bo iz kombinacije največ dveh barv in naj vsebuje ime naše šole.

(Skupno 31 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost