Računalniška omrežja in ROID

  1. OŠ Jurija Vege Moravče
  1. OŠ Mengeš
  1. OŠ Domžale
  1. OŠ Dravlje
  1. OŠ Frana Albrehta Kamnik

Analiza

Kar se tiče enotne identifikacije, sem samo za OŠ Jurija Vege Moravče zagotovo prepričana, da jo imajo, saj sem to izvedele na podlagi zanesljivih virov (od učenca, ki obiskuje to šolo). Za ostale pa sem sklepala, da jo uporabljajo, ker so bile vse šole na seznamu za AAI prijavo.  Vse šole imajo svojo spletno stran, za katero uporabljajo WordPress in jo (v teh časih še posebej) aktivno izkoriščajo za objavljanje novic ter obveščevanje učencev in njihovih staršev. Prav tako imajo vse šole spletno učilnico Moodle, kamor učitelji objavljajo snov, ki jo je potrebno predelati, in naloge za utrjevanje snovi. Oblačne storitve uporabljata zgolj dve šoli, kar se mi zdi škoda. Za upravljanje VIZ prevladuje eAsistent, uporablja pa se tudi Lo.Polis.

Refleksija

Katera znanja potrebuje ROID, da lahko skrbi za storitve?

Da ROID lahko skrbi za storitve, jih mora najprej dobro poznati in se seznaniti z vsemi prednostmi in slabostmi posamezne storitve. ROID mora poznati HTML kodo in CSS, mora znati urejati in upravljati s spletnimi stranmi, pozoren mora biti na licence in avtorske pravice ter protivirusno zaščito, poznati mora delovanje spletnih učilnic. Prav tako mora biti ROID nenehno v koraku s časom, da je informiran o različnih novostih ali nadgradnji posameznih elementov in funkcij storitev.

S kom vse mora ROID sodelovati na šoli in na kakšen način?

ROID mora sodelovati več ali manj kar z vsemi na šoli. V prvi vrsti je to seveda ravnatelj (in podravnatelj ali pomočnik ravnatelja), ki ima nekako glavno besedo pri tem, ali bo šola neko storitev koristila ali ne, odloča tudi o opremi in zagotovi financiranje. Zelo pomembno je sodelovanje z ostalimi učitelji, ki bodo te storitve vsakodnevno uporabljali, objavljali različne vsebine in podobno. Sodeluje pa tudi z učenci in s starši ter jih v prvi vrsti ozavešča o učinkoviti uporabi storitev, da na primer na spletni strani pridejo do obvestil o aktualnih dogodkih, do urnika, do nadomeščanj, do podatkov o govorilnih urah ter da na spletni učilnici učenci znajo dostopati do gradiv, ki jih zanje pripravijo učitelji. To je v tem času, ko poteka šolanje od doma, zelo pomembno.

Kakšen je temeljni namen uporabe storitev?

Glavni namen uporabe storitev je ta, da so učenci in starši ves čas seznanjeni z aktualnimi temami, da so na enem mestu pregledno, sistematično shranjeni vsi pomembni podatki o posameznih zadevah, da je medsebojna komunikacija hitrejša in lažja. Šola se na ta način približa staršem, le-ti se posledično počutijo bolj povezani z učitelji svojih otrok in z vodstvom šole. Storitve tudi olajšajo delo in prihranijo čas učiteljem.

Moje lastno mnenje.

Menim, da ROID pri teh storitvah igra zelo pomembno vlogo, saj je v veliki večini glavni urednik in skrbnik vseh storitev, prav tako pa je on eden redkih, ki ima dovolj znanja in razumevanja o teh storitvah, da nauči druge učitelje in ostale delavce šole ter tudi učence in starše, kako se s posamezno storitvijo upravlja, da je le-ta maksimalno izkoriščena in v pomoč pri lažji komunikaciji in poučevanju, učenju. Prav tako menim, da je zelo pomembno in priporočljivo, da čim več šol uporablja takšne storitve, saj pripomorejo k boljši interakciji in kakovostnejšemu sodelovanju med učitelji, učenci in starši.

(Skupno 57 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost