Informacijske, oblačne in izobraževalne storitve na šoli ter vloga ROID-a

Osnovna šola Enotna identifikacija Spletna stran Spletna učilnica Oblačne storitve Upravljanje VIZ
OŠ Zadobrova Sio.mdm* WordPress Arnes učilnice / eAsistent
OŠ Dragomelj Sio.mdm* Splet.arnes.si (wordpress) Arnes učilnice Office 365 eAsistent
OŠ Vič Sio.mdm* WordPress Arnes učilnice Office 365 eAsistent
OŠ Šmarje – Sap Sio.mdm* WordPress Arnes učilnice / eAsistent
OŠ Ivana Cankarja Sio.mdm* WordPress Arnes učilnice Office 365 eAsistent

* na podlagi pregledanega dostopa preko izbire organizacije (OŠ) za AAI račun predvidevam, da uporabljajo sio.mdm

Analiza

Na spletnih straneh nisem zasledila direktne povezave do sio.mdm, zato sem malo pobrskala naokoli. Nekje sem videla, da če imajo Office 365, da potem imajo AAI račune. Potek pa sem ugotovila, da lahko preverim z dostopom in sem vtipkala vse izbrane OŠ in vse so bile na seznamu. Lahko da imajo samo učitelji enotno identifikacijo, pa učenci ne, ali pa imajo vsi. Torej je bil del o enotni identifikaciji bistveno bolj zakompliciran za ugotovitev. Po večini osnovne šole (v mojem primeru vse) za spletno stran uporabljajo WordPress in za upravljanje VIZ eAsistenta. Kar se tiče spletnih učilnic imajo vzpostavljeno Arnes spletno učilnico, vendar pa so različno obogatene. Ene imajo le kakšen predmet in Zbornico, druge več predmetov (lahko da je to tudi posledice trenutne situacije z virusom COVID-19 – OŠ Zadobrova v tem času za učenje na daljavo uporablja tudi Google Sites poleg spletne učilnice). Tudi glede oblačnih storitev je bilo težje zaslediti ali jih uporabljajo. Pri 3 izbranih šolah sem zasledila povezavo do Office 365 oziroma kako si pridobijo dostop do njega. Pri ostalih 2 šolah pa nisem našla nobene povezave preko spletne strani osnovne šole.

Refleksija

Katera znanja potrebuje ROID, da lahko skrbi za storitve? Da lahko ROID skrbi za storitve, potrebuje znanja na področju poznavanja in uporabljanja HTML kode, dobro se mora spoznati na spletišče, ki ga uporablja šola – kdo naj bo urednik, kdo avtor. Poznati mora tudi ostale storitve, ki jih šola uporablja, torej spletno učilnico in eAsistenta (ali v nekaterih primerih lo.Polis – ali pa kaj drugega), hkrati pa tudi kaj so njihove prednosti in slabosti.

S kom vse mora ROID sodelovati na šoli in na kakšen način? ROID sodeluje z vodstvom šole in vsemi učitelji, saj jih mora naučiti kako lahko dodajajo datoteke na spletno učilnico, ustvarijo kakšen kviz za učence ali jim dodelijo domačo nalogo, ki jo morajo učenci oddati do določenega datuma, ki je zapisan na spletni učilnici. Učitelje mora naučiti pravilno uporabljati eAsistenta (ali druge alternative). Sodeluje tudi z ostalimi zaposlenimi na šoli: z osebjem v kuhinji (v primeru, ko starši odjavijo učenca od malice – preko eAsistenta) in osebjem v knjižnici (predvsem kako deluje COBISS). Pomembno je, da posreduje informacije vsem, pravilno razloži funkcije določenih programov, ki jih lahko učitelji uporabljajo med učno uro (kot IKT dodatek k učni uri ali aktivnost za učence), pokaže na kakšen način delujejo različne storitve in jih vnaprej pripravi, kako se lahko izognejo težavam ali nepravilnostim. Sodeluje tudi z učenci in njihovimi starši, ko jim posreduje kakšna sporočila ali obvestila.

Kakšen je temeljni namen uporabe storitev? Temeljni namen uporabe storitev je, da učenci, starši in učitelji lahko na hiter in enostaven način pridobijo želene informacije že doma, tako se olajša sodelovanje oziroma komuniciranje. S tem ko uporabljajo različne storitve, omogočijo boljšo organizacijo in hitrejše širjenje informacij. Podatki in informacije se nahajajo na točno določenem mestu, kjer je to najbolj primerno zanje.  Z uporabo različnih storitev se izognemo temu, da bi ob morebitnem razpadu sistema ne mogli priti do vseh vsebin, zato morajo biti podatki dobro shranjeni. Učenci in učitelji se tako naučijo uporabljati IKT, kar pa je v današnjem času zelo pomembno.

Lastno mnenje: Učitelji lahko z uporabo spletne učilnice in oblačnih storitev, ki so na voljo tudi učencem, pripravijo zanimive projekte za učence, ki jih potem oddajo preko spletne učilnice. Učenci lahko pripravijo tudi zanimive predstavitve, hkrati pa lahko učitelji preko kvizov na spletni učilnici omogočijo, da učenci doma na zabaven način preverijo svoje znanje (za kakšno določeno snov). Poleg dodatnih vaj jim to lahko služi tudi kot dodatna literatura in komunikacija med učitelji in učenci. Kar pa se tiče staršev, pa na ta način dobijo vpogled v delo svojega otroka v šoli. Zavedam se, da ima RIOD pri tem raznoliko, pomembno in obsežno delo, saj mora še vse vpletene izobraževati o IKT vsebinah. Pomembno je, da jih ozavesti o zlorabi, ki se lahko zgodi na spletu, in skuša zagotoviti najboljšo možno varnost strojne in programske opreme na šoli.

(Skupno 24 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Komentarji: 1

  1. Avatar Zalenka's pravi:

    Anja, dobro in izčrpno ste pripravili aktivnost. Kar se tiče enotne identifikacije uporabljajo AAI, za identitete pa skrbijo v sio.mdm. Pri spletni strani lahko iz ogleda vira strani hitro ugotovite, da prav vse šole uporabljajo Arnes splet storitev, ki uporablja ogrodje WordPress. V refleksiji ste dobro, poglobljeno in široko razmišljali. Pri odgovoru na prvo vprašanje je seveda potrebnih znanj še bistveno več, kar pa bomo spoznavali še sproti.
    Čestitke tudi za hitro opravljeno aktivnost.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja