Angleški kurikulum

V Angliji otroci spoznajo predmet  računalništvo že pri petih letih. Otroci razumejo pojem algoritem in kako se izvajajo kot programi na napravah. Razumejo da se programi izvajajo po natančnih in nedvoumnih navodilih. Učenci sami ustvarijo enostavne programe. Uporabijo logično sklepanje in napovedujejo izvajanje preprostih programov. Pri informacijski tehnologiji otroci uporabljajo tehnologijo za ustvarjanje, organiziranje in shranjevanje digitalne vsebine. Pri digitalni pismenosti pa prepoznati splošno uporabo informacijske tehnologije izven šole, kako varno in spoštljivo uporabljati tehnologijo, zasebne podatke hraniti zasebno; kje naj iščejo pomoč in podporo, če imajo pomisleke glede stika ali vsebine na internetu ali drugih spletnih tehnologijah.

Na drugi stopnji (starost 7- 11 leta) učenci pri računalništvu popravljajo, pišejo in oblikujejo programe, ki dosegajo posebne cilje. Rešujejo probleme tako da jih razdelijo najprej na manjše kose. Delo s spremenljivkami in različnimi oblikami vnosa in izhoda. Uporabljajo logično sklepanje, da razložijo, kako delujejo preprosti algoritmi, ter odkrivajo in odpravljajo napake v algoritmih in programih. Učenci uporabljajo učinkovitejše iskalne tehnologije. Izbirajo, uporabljajo in združujejo različne programe (vključno z internetnimi storitvami) na različnih digitalnih napravah za oblikovanje in ustvarjanje različnih vrst programov, sistemov in vsebin, ki dosežejo določene cilje, vključno z zbiranjem, analiziranjem, vrednotenjem in predstavljanjem podatkov in informacij. Uporaba učinkovitejše iskalne tehnologije. Izbira, uporaba in združevanje različnih programov (vključno z internetnimi storitvami) na različnih digitalnih napravah za oblikovanje in ustvarjanje različnih vrst programov, sistemov in vsebin, ki dosežejo določene cilje, vključno z zbiranjem, analiziranjem, vrednotenjem in predstavljanjem podatkov in informacij.

Obvezen predmet postane na 3. stopnji izobraževanja, ko so otroci stari 11 let. V ospredju je poučevanje programiranja čeprav mislijo da je računalništvo širšega pomena.  Pri 14 njihovo znanje že preverjajo in ocenjujejo. Po 16. letu pa opravljajo glavni izpit, ki je tudi pomemben faktor pri vpisu na fakulteto.

Učni načrt vsebuje sklop Jeziki, stroji in računanje – Računalniki dobijo stvari, ki jih opravi “stroj”, ki izvaja “program”, napisan v nekem jeziku. Spoznavajo se z različnimi programskimi jeziki, algoritmi, učijo se o delovanju strojne opreme in računalniških modelih. Sklop Podatki in predstavitev – Veliko moči računalnikov izhaja iz njihove sposobnosti shranjevanja in manipuliranja zelo velikih količin podatkov. Učijo se načinov, kako se ti podatki shranjujejo in manipulirajo ogromne razlike v hitrosti, robustnosti in varnosti računalniškega sistema. To vključuje predstavitev, shranjevanje, organizacijo in uporabo podatkov. Komunikacija in koordinacija – Računalniki so komunikacijske naprave. Oblikovanje in izvajanje teh komunikacijskih sistemov je ponavljajoča se tema v računalništvu Abstrakcija in oblikovanje – Abstrakcija je glavni mehanizem, ki se uporablja za reševanje kompleksnosti in omogočanje računalniške obdelave. Sem spada strojna in programska oprema, modeli virtualne realnosti, klasifikacija in kako deluje računalnik.

V Sloveniji imamo računalništvo le kot neobvezen izbirni predmet v 2. triadi, obvezen izbirni predmet v 3. triadi in obvezen predmet informatike v gimnazijah. Pri tem lahko vsebine iz sklopov: Jeziki, algoritmi, stroji in računanje.  Anglija poudarja razumevanje delovanja programa že na 1. stopnji, Slovenija pa uči predvsem uporabljati multimedijske programe, urejevalnike besedil…

Mislim da bi moral predmet  računalništva v Sloveniji postati obvezen predmet najkasneje v 6. razredu še boljše pa bi bilo da začnemo učence spoznavat z računalništvom v 4. razredu z Vidro (računalništvo brez računalnika) ter programiranje z računalniškimi igrami kot so Teci Marko in Lightbot, kjer bi si otroci ustvarili prvo sliko kaj računalništvo je. Predmet bi morali jemati resno in zato zaposlovati tudi ustrezno izobražene učitelje.

Viri:

  • Computing in the national curriculum: A guide for primary teachers
  • Computer Science: A Curriculum for Schools
  • Shut down or restart? The way forward for computing in UK schools
(Skupno 58 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost