IZRAELSKI KURIKULUM

RAČUNALNIŠTVO

  • Od 1995 v srednji šoli,
  • Enakovreden vsem naravoslovnim predmetom,
  • Učni načrt so do danes že večkrat dopolnili in spremenili,
  • Kakovostna gradiva,
  • Princip manj je več: manj učenja konceptov in več praktičnega dela,
  • Glavno je poudarjanje algoritmičnega problema in iskanje algoritma kot njegove rešitve,
  • Ravnajo se po sistemu K-12,
  • Izbirni predmet na vseh nivojih izobraževanja.

OSNOVNA ŠOLA (1. – 6. RAZRED)

  • SPOZNAVANJE RAČUNALNIKA – uporaba, deli računalnika, elementi namizja,
  • PROGRAMI – npr. slikar, predvajalnik glasbe, urejevalniki besedil, predstavitve, preglednice,
  • ZDRAVE NAVADE – zdrava drža pri rokovanju z računalnikom, čistoča, nežnost, varnost,
  • PROGRAMIRANJE – od 3. razreda naprej, programiranje z bloki, Scratch, diagrami poteka, kasneje Basic/Python.
  • MISELNE SPRETNOSTI – organiziranost, reševanje problemov

SREDNJA ŠOLA (7. – 9. RAZRED)

  • Od 2011 je računalništvo del programa STEM (Science, Tehnology, Engineering, Mathematics)
  • Računalništvo je izbiren predmet,
  • Učenci se seznanijo z računalniškim mišljenjem in algoritmičnim delovanjem računalnika,
  • Program obsega 180 ur (60 ur na leto, 2 uri na teden).
  • UVOD V RAČUNALNIŠTVO – osnovni pojmi, algoritmično razmišljanje in programiranje – spremenljivke, pogoji, zanke, števci, akumulatorji, sporočanje in obravnavanje dogodkov. Okolje v katerem ustvarjajo je SCRATCH – zastonj program, zanimiv, učenci uživajo ko programirajo v njem, enostaven, …
  • PREGLEDNICE – most med računalništvom v osnovni in srednji šoli, predstavitev preglednic za uporabo pri znanstvenih raziskavah. Uporabljajo orodja za reprezentacijo grafov, uporabljajo funkcije pri matematiki in učijo se pametno uporabo pogojev.
  • UVOD V ROBOTIKO – srečajo se z inžinirskim konceptom,
    • Problem financiranja robotov – katere si ne more privoščiti vsaka šola. Zato imajo na izbiro še brezplačni modul internetnega programiranje s poudarkom na HTML5, in JavaScript.
  • IZDELAVA MANJŠEGA PROJEKTA – razvoj programa v Scratchu

SREDNJA ŠOLA (10. – 12. RAZRED)

Osnovnih 5 modulov:

  • OSNOVE RAČUNALNIŠTVA 1 IN 2:
    • Ta modul zagotavlja osnovo za celoten program. Je tisti, ki uvaja osrednje koncepte algoritmov in vzporedno uči, kako so algoritmi vpeljani v programskem jeziku.
  • OBLIKOVANJE PROGRAMSKE OPREME:
    • Nadaljevanje osnov. Osredotoča se na podatkovne strukture, v proces pa uvaja abstraktne podatkovne tipe. Prav tako presega samostojne algoritme z razpravo o zasnovi celotnih sistemov.
  • DRUGA PARADIGMA:
    • Študent se seznani z drugo programsko paradigmo, ki naj bi bila konceptualno precej drugačna od postopkovnega pristopa, ki je bil sprejet v prejšnjih modulih. Trenutno odobrene alternative so logično programiranje in programiranje na ravni sistema.
  • APLIKACIJE:
    • Osredotoča se na neko splošno področje uporabe in uči tako načela kot prakso. Trenutno odobrene alternative so računalniška grafika in informacijski sistemi.
  • TEORIJA:
    • Študent se izpostavi izbranim temam teoretičnega računalništva. Trenutno: modeli računanja in dvodelna enota (modelno računanje + numerična analiza).
OSNOVE 1 OSNOVE 2OBLIKOVANJE PROG. OPREME
Uvod
Osnovni računski model
Uvod v razvoj algoritmov
Pogojna izvedba
Pravilnost algoritmov
Iterativna izvedba
Učinkovitost algoritmov
Funkcije
Enodimenzionalni nizi
Ponovno pregledane nadzorne strukture
Razvoj algoritmov
Postopki
Vrste
Rekurzija
Znaki in nizi
Napredni algoritemski problemi
Ponovna preglednost pravilnosti in učinkovitosti
Uvod v podatkovne struktur
Uvod
Knjižnična enota
Tipi podatkov
Stack
Učinkovitost
Seznam
Binarno drevo
Študija primera

Obstajajo trije možni študijski programi sestavljeni iz teh modulov:

Program z eno enoto (90 ur letno), program s tremi enotami (270 ur letno), program s petimi enotami (450 ur letno).

PRIMERJAVA S SLOVENSKIM KURIKULUMOM

Prednosti Izraelskega kurikuluma:

  • Bolj strukturiran učni načrt,
  • Pouk bolj praktično usmerjen in aktualen (robotika),
  • Kot pri nas izbirni predmet, a ima večji pomen,
  • Velik poudarek na algoritmičnem razmišljanju,
  • Z učenjem začnejo prej – v 1. razredu (pri 6. letih).

Sama izvedba robotike v izraelskem kurikulumu mi je zelo všeč in se mi zdi, da učenci takrat spoznajo, kako je računalništvo povezano s stroji. Učenje postane veliko bolj zanimivo, saj lahko robota sprogramirajo kakor želijo in so pri tem lahko zelo kreativni.

  • Kaj se mi zdi najbolj pomembno?

Ena najbolj pomembnih stvari je, da predmet računalništva uvrstimo med obvezne predmete v osnovnih šolah in da ta predmet uči nekdo, ki je izobražen za poučevanje tega predmeta in ne nekdo, ki ve le osnove računalništva.

VIRI

(Skupno 13 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost