Animacija

Uporaba programov za animiranje v osnovni šoli

V prispevku si bomo ogledali programa za animiranje “Animaker” in “Blender”, ki jih lahko uporabljamo pri pouku MME.

Splošni operativni cilji predmeta so

  • Znajo narisati in oblikovati preprosti objekt
  • Znajo narediti preprosto animacijo, sestavljeno iz premikov
  • Razumejo uporabniški vmesnik
  • Znajo uporabljati gumbe in orodja za vpravljanje
  • Znajo slediti izvajanju tuje animacije in prepoznajo uporabljene elemente
  • Znajo odpraviti napake v lastni animaciji
  • Predstavijo temo s pomočjo animirane predstavitve

Animaker je spletna storitev za animacijo, s preprostimi “drag and drop” funkcijami ter velikim naborom predlogov, ki olajšajo izdelavo animacij za učence. Glavna prednost programa je spletni vmesnik, saj aplikacija teče preko brskalnika. Za uporabo je brezplačen, vendar ima tudi plačljivo, obsežnejšo verzijo za 19 dolarjev na mesec. Za izdelavo projektov je potreben uporabniški račun, ki je vezan na gmail. Ima tudi možnost učilnic, kjer ustvarjajo skupne projekte. Znotraj učilnic imamo tudi možnost administratorjevega pogleda, ki lahko vidi trenutni napredek in poporavlja napake.

V Animakerju je možno ustvariti preproste 2D animacije in animirane predstavitve. Za 3D animacije in zahtevnejše storitve pa bi bilo potrebno uporabiti drug, zmoglivejši program.

Primer takega je odprtokodni program “Blender”. Sam program je potrebno naložiti na računalnik vendar za uporabo ne potrebujemo uporabniškega računa. Program je visoko zmogljiv in vsestranski, saj ponuja širok nabor orodij in funkcij za 3D modeliranje, animacijo, fizikalne simulacije in sestavljanje. Ta vsestranskost omogoča začetnikom raziskovanje različnih področij in iskanje interesov. V primerjavi z Animakerjem je sprva manj razumljiv in intuitiven za uporabo vendar je po kratki seznanitvi veliko preprostejši.

Ima tudi veliko prednosti, kot so obširna podpora in dokumentacija, če želijo otroci raziskovati program v prostem času. Vmesnik je tudi nastavljiv, kar nam omogoča ponastavljanje gumbov za potrebe učne ure.

Na kratko, Animaker in Blender imata svoje prednosti in slabosti za uporabo v razredu. Animaker je bolj uporabniku prijazen in primeren za učence osnovnih šol zaradi enostavnosti uporabe in prednastavljenih predlogov, medtem ko je Blender bolj funkcionalen in vsestranski za napredne animacije.

Ali je bil ta sestavek uporaben?

(Skupno 24 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost