KV7: Računalniška omrežja in ROID

ŠOLAENOTNA IDENTIFIKACIJASPLETNA STRANSPLETNA UČILNICAOBLAČNA STORITEVUPRAVLJANJE VIZ
OŠ Škofja Loka-Mestosio.mdmWordPressArnes učilnicaOffice 365 eAsistent
OŠ Ivana Groharja sio.mdm WordPress Arnes učilnica / eAsistent
OŠ Franceta Prešerna Kranj sio.mdm WordPress Arnes učilnica / eAsistent
OŠ Franceta Bevka sio.mdm WordPress Arnes učilnica / Lo.Polis
OŠ Simona Jenka Kranj sio.mdm WordPress Arnes učilnica Office 365 eAsistent

Analiziral sem podatke petih šol iz Škofje Loke, Kranja in Ljubljane. Ugotovil sem, da vse uporabljajo enotno identifikacijo sio.mdm, zato predvidevam, da je ta tudi na splošno med šolami najbolj uporabljena. Pravtako vse šole za spletno stran uporabljajo WordPress, spletne učilnice pa so Arnesove. Pri dveh OŠ sem zasledil, da uporabljata Office 365 kot oblačno storitev, pri ostalih treh šolah tega podatka nisem našel. Večina raziskovanih šol za upravljanje VIZ uporablja eAsistent, le ena – OŠ Franceta Bevka – uporablja Lo.Polis.

Refleksija

Roid mora biti na šoli tisti, ki se najbolj spozna na vse uporabljene storitve, torej spletno stran, spletno učilnico, oblačne storitve in eAsistent. Znati mora svetovati učiteljem, če česa ne vejo, popraviti napake uporabljenih storitev in ves čas biti na tekočem glede novosti storitev. Poznati mora tudi kodo, ki teče v ozadju storitve, npr. html. Poleg uporabljenih storitev mora poznati tudi druge storitve, da jih lahko primerja in se odloči za najbolj primerno storitev za šolo.

Kakor rečeno, mora ROID vedeti vse potrebno o računalniških omrežjih. Ob neznanju učiteljev na tem področju je ROID tisti, ki pomaga rešiti situacijo. Lahko je tudi prisoten pri učni uri ali pa jo kar sam vodi, če učitelj nima dovolj znanja o računalniških omrežjih. Ob novostih uporabljenih storitev obvesti o njih ravnatelja in ostale delavce šole, ki se jih to tiče. Poleg tega sodeluje z ravnateljem pri kupovanju in menjanju računalniške opreme.

Temeljni namen uporabe storitev je lažja komunikacija med učitelji, učenci in starši. Preko spletne strani so učenci in starši obveščeni o vseh novostih, dogodkih, spletna učilnica omogoča enostavno komunikacijo med učitelji in učenci glede nalog učencev, eAsistent oz. Lo.Polis pa poskrbi za posredovanje ocen in informacij o prisotnosti ter ostalih informacij o učencih staršem. Oblačne storitve so še dodatna storitev, ki olajša delo prek računalnika za učitelje in učence. Tako je vse potrebno dostopno na istem mestu – računalniku.

Menim, da je delo z omenjenimi storitvami velik del dela ROIDa na šoli. Mislim pa, da so pomembne in pozitivno vplivajo na pouk, saj omogočajo več različnih načinov poučevanja in poenostavijo mnoge učne procese in komunikacijo med ravnateljem, učitelji, učenci in starši. Obstajajo pa tudi nevarnosti tega, da je vse zbrano na internetu. Če ni poskrbljeno za dobro zaščito lahko pride do vdora, kar je še posebej nevarno pri eAsistentu, kjer so zapisane vse ocene. Mislim, da bi bilo pametno, če bi vsak učitelj poleg eAsistenta imel fizičen zvezek, v katerega bi pisal ocene. Poleg tega jeso vse storitve neuporabne, če zmanjka povezave ali elektrike.

KV7: Računalniška omrežja in ROID  © 2022 by Luka Frelih is licensed under CC BY-ND 4.0

(Skupno 13 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.