AK3: SCRATCH IN ALTERNATIVE

Navodilo za učence

V programu Scratch! pripravi igro: Pomagaj babici Wandi pobrati vseh 10 jabolk.

Potrebno predznanje

Namen aktivnosti je utrjevanje znanja. Primerna je za učence druge triade osnovne šole. Za izvedbo, učenci v Scratch!u že:

  • znajo premikati in sestavljati delčke
  • znajo poiskati določene like in ozadja
  • poznajo delčke za govor likov
  • znajo pošiljati signale v Scratch!u
  • znajo skriti in pokazati like
  • poznajo delček premik na naključno pozicijo na odru
  • poznajo delčke za vejitve
  • poznajo spremenljivke (kot števci)
  • poznajo zanko ponavljaj
Pobiranje jabolk

Postopek izdelave programa

  1. Pripravimo okolje. Med liki poiščemo like jabolko (Apple), skleda (Bowl) in babico (v našem primeru bo to lik Wanda). Nastavimo ozadje gozd (Forest).
  2. Babico Wando na začetku postavimo v levi spodnji kot (koordinate cca. x= -195 in y = -100). Ob zagonu programa obrazloži pravila igre. Npr. “Pozdravljen! Pomagaj mi pobrati vsa jabolka” za 2 sekundi. “Z miško vodi skledo do jabolka.” za 2 sekundi. Babica Wanda objavi sporočilo o začetku igre. Nato skrijemo babico Wando.
  3. Ob kliku na zastavico postavimo skledo zraven babice Wande (koordinate cca. x = -100 in y = -140). Ob sporočilu o začetku igre pričnemo izvajati zanko ponavljaj. Znotraj zanke je ukaz pojdi na kazalec miške.
  4. Jabolko se ob prejemu sporočila o pričetku igre postavi na naključno mesto na odru. Med spremenljivkami ustvarimo spremenljivko “pobrana jabolka”, s katero bomo šteli, koliko jabolk smo že pobrali. Vrednost nastavimo na 0. Pripravimo zanko ponavljaj, ki vsebuje 2 vejitvi (če). Prvi “če” preverja, ali se jabolko dotika sklede. Če se dotikata, se vrednost spremenljivke “pobrana jabolka” poveča za 1, jabolko pa se ponovno prestavi na naključno pozicijo na odru. Drugi “če” preverja, ali smo pobrali 10 jabolk. Če to drži, jabolko objavi sporočilo o zaključku igre.
  5. Babica Wanda se ob prejemu sporočila o zaključku igre spet pojavi in reče “Hvala za tvojo pomoč”.
  6. Skleda ob prejemu sporočila o zaključki igre ustavi ostale ukaze za ta lik

This work by Mia Zala Smrečnik is licenced under CC BY-NC-ND 4.0.

Povezava do končnega izdelka: https://scratch.mit.edu/projects/728320230

(Skupno 32 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost