SCRATCH IN ALTERNATIVE

BLOCKLY – OBRNJENO ŠTEVILO

Ciljna publika so učenci tretje triade osnovne šole pri izbirnem predmetu računalništva. Učenci so v devetem razredu, morda celo dijaki srednje šole. Učenci že poznajo zanko while, torej kako se jo uporablja, kdaj se jo uporabi, poznajo definicijo ter pomen zanke. Poznajo tudi pojem spremenljivke, kako se naredi novo spremenljivko in kako se ta spreminja.

Učni cilji:

  • preveri znanje while zanke na primeru
  • spozna kdaj in na kakšen način uporabiti zanko
  • utrdi znanje o spremenljivki

Navodila za učence:

V uporabniškem vmesniku Blockly napišite program oziroma kodo, ki bo sprejel poljubno število in izpisal obrnjeno število. Primer: če bo program sprejel število 8732 bo na koncu izpisal 2378.

Rešitev z natančnim postopkom reševanja naloge:

Prvo definiramo dve spremenljivki, na primer a in i. Prva spremenljivka, torej a, naj bo naključno število, ki si ga izbere učenec. Druga spremenljivka, torej i, pa naj bo nastavljena na 0. Cilj naloge je, da na koncu program izpiše število a v obratnem vrstnem redu. Naslednji korak, ki ga naredimo je, da vstavimo while zanko. Ta zanka naj se izvaja dokler bo a večji od 0.

Kar moramo narediti naslednje je, da pravilno zapolnimo while zanko. Prvo kar naredimo v zanki je, da nastavimo spremenljivko zadnja_stevka na ostanek pri deljenju a z 10. Drugo kar naredimo je, da nastavimo spremenljivko i na (i x 10) + zadnja_stevka. In se tretji korak, ki ga naredimo v zanki je, da nastavimo spremenljivko a na celoštevilski rezultat pri deljenju a z 10.

Nato gremo iz while zanke ven in samo še izpišemo spremenljivko i.

This work © 2022 by Neva Kumalič is licensed under CC BY-NC 4.0

(Skupno 37 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost