KV 6: Oblikovanje besedil in delo s podatki v oblaku

Oblikovanje besedil in urejanje podatkov zasledimo kot načeloma prvo snov, s katero se učenci spoznajo pri izbirnem predmetu Računalništva v 3. triadi. Prva tema so Osnove informatike in računalništva, katere operativni cilji, kot so navedeni tudi v učnem načrtu, so:

• predstaviti informacijo z več podatki
• našteti različne načine zapisa podatka
• razlikovati programsko in strojno opremo računalnika in opisati njune naloge
• našteti enote strojne opreme računalnika, razložiti, zakaj jih uporabljamo, in opredeliti kriterije, po katerih vrednotimo njihovo kakovost

Po tem pa se srečamo z temo Obdelava podatkov in komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije. Njeni operativni cilji pa so:

• Izbrati ustrezen računalniški program in ga zagnati v grafičnem operacijskem sistemu
• v programu izbrati in uporabiti ustrezen ukaz
• izdelati svoje področje, ga preimenovati in zbrisati
• z urejevalnikom besedil napisati krajše besedilo in ga oblikovati
• z risarskim programom izdelati računalniško točkovno sliko in jo vriniti v besedilo

Izmed mnogih dejavnosti, ki se jih pričakuje od učencev, bomo našteli nekaj izmed njih. Seveda so to da učenci vedo:

  • poiskati informacijo in jo določiti
  • analiza informacije
  • spoznavanje strojne opreme
  • med seboj razlikujejo različne enote računalnika in se spoznavajo z posameznimi njihovimi funkcijami
  • vedo oceniti kriterije pred nakupom nove opreme
  • vedo uporabljati računalnik za iskanje, analizo, predstavitev in obdelavo informacij

Medpredmetne povezave

Osebno sem mnenja, da se izmed vseh predmetov prvo naredi povezavo v slovenščino. Namreč, otroci se ravnokar spoznavajo z računalnikom, in še preden se začnejo učit z programsko opremo, se mi zdi pomembno, da poznajo način komuniciranja človeka z računalnikom. Seveda s tem mislim miško in tipkovnico, tipkovnico še posebej. Pomembno je, da razvijejo pismenost na tipkovnici, da vedo funkcije vsake tipke, torej velike začetnice, enter, presledek (space), kasneje še CTRL+ za vse sistemske bližnjice. To so učenci stari do 12. let naprej, tako da jim to ne bi smelo delati težav.
Potem imamo tudi super priložnost uveljavitve likovne vzgoje pri računalništvu. Tukaj lahko učencem damo možnost estetskega urejevanja besedil, editiranje kakšne slike, in še veliko več možnosti uporabe likovnega smisla.
Ker pa se na računalniku še precejkrat srečamo z tujimi jeziki, je tudi povezava njih in računalništva zelo smiselna. Že zaradi konstantnega razvijanja IKT moremo biti vsaj malo dosledni s poznavanjem tujih jezikov, saj bo vpliv njih vedno večji. Kot nalogo lahko učencem damo nalogo, da kakšno besedilo prevedejo, da poskusijo napisati sestavek v tujem jeziku, in še veliko več.

Aktualizacija storitev

Glede uporabe teh storitev bi rekel, da se mi zdi dovolj dobra ideja, da v šolah uporabljamo paket Office365, ki vključuje programe, ki so super za uporabo pri učenju urejevalnikov besedil in vseh podobnih orodij. Omenil bi še, (čeprav se na srečo vedno širi), da bi se še bolj osredotočili na skupno uporabo podatkov v oblaku, saj nam ponuja funkcije, ki so za študenta, ki želi z drugimi sodelovati, dobiti feedback, in delati to na dokaj hiter način, super stvar. Mogoče še na naših šolah rabimo malo večjo spoznanitev z vsemi oblanimi storitvami, ampak je vseeno dobra stvar, da se že zdaj dokaj hitro širi.

Znanja, ki jih potrebuje učenec

Na kratko povedano, IKT se tako hitro razvija, da bo vsak učenec ki trenutno obiskuje OŠ, skoraj 100% potreboval znanje vsaj enega urejevalnika besedil vsaj enkrat v življenju. Sem mnenja da je znanje recimo office-a nujno potrebno, saj se naše informacije vedno bolj digitalizirajo, kar pomeni, da bo človek veliko zamujal, če nebo digitalno pismen. Oprema kot je microsoft Word je že zdaj univerzalna podlaga za veliki odstotek pisnih informacij, ki se pošljejo preko spleta. Microsoft powerpoint je odlični pripomoček, s katerim bo vsak izmed naših učencev moral prikazati neke podatke, vsaj enkrat v življenju. Prav tako microsoft Excel, brez katerega (če ne bi bilo drugih podobnih programov) velika podjetja nebi preživela.

Tako da ja, sem res strogega mnenja, da bi vsak učenec moral vsaj do neke stopnje poznati vse te programe, če ne, bo zaradi digitalne nepismenosti čez 10-15 let žrtev tehnologije, ki bo se konstantno hitro razvijala.

(Skupno 6 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja