Aktivnost KV7: Računalniška omrežja in ROID

ŠOLASPLETNA STRANSPLETNA UČILNICAOBLAČNE STORITVEOCENJEVANJE
OŠ GORIŠNICAhttp://web5.si/ARNESneeAsistent
OŠ BREGWordPressARNESneeAsistent
OŠ VELIKA NEDELJAWordPressARNESne/
OŠ MLADIKAmax.sisvoja spl. učilnicaneeAsistent
OŠ Miklavž pri OrmožuWordPressARNESneeAsistent

Obiskal sem spletne strani 5ih meni najbližjih osnovnih šol. Zgleda, da so WordPress, Arnes in eAsistent skoraj že defaultni pripomočki za izvajanje šolskega procesa in spletne strani. Našel sem dve strani, ki ne uporabljata wordpressa, to sta moja bivša OŠ Gorišnica, ki uporablja samostojno stran web5.si, OŠ Mladika, največja šola na Ptuju, pa si je spletno stran pridobila iz max.si . Arnes je standardna spletna učilnica za večino šol, najdejo pa se tudi izjeme, kot so OŠ Mladika, ki ima svojo spletno učilnico na njihovi strani. Nobena izmed teh šol ne uporablja oblačnih storitev. Kar vse razen OŠ Velika Nedelja ( ki je tudi malo starejša šola z ne toliko učenci), uporablja easistent.

Refleksija ROID

Da ROID lahko poskrbi, za vse IKT storitve na šoli, mora biti dobro usposobljen. Delo obsega vse od pomoči učencem z najosnovnejšimi računalniškimi funckijami do postavitve šolske spletne strani in ostalimi storitvami, ki zahtevajo veliko znanje in sprotno učenje. Je oseba na šoli, ki to more znat v nulo, saj je ROID največkrat samo en. Če se poglobimo v znanja, katera mora ROID vedeti, jih je veliko. Seveda pričakujemo, da razume celotno vsebino v učnem načrtu, že zato, da lahko pomaga učencem. More poznati osnovne termine pri delu z IKT tehnologijo, more poznati omrežja, strežnike, naprave kot so router in modem, razne usmerjevalnike, mora znati upravljati spletne portale, kot so arnes. Seveda mora biti vešč vrlinam za ustvarjanje spletnih strani, torej HTML, CSS, Javascript. Seveda tudi da pozna varnost računalnika in ohranjanje le te.

Ker ne moremo pričakovati, da so ostali učitelji sploh približno toliko digitalno pismeni kot ROID, se velikokrat zgodi, da drugi učitelji prosijo ROID-a za pomoč, glede kakšne IT napake, ki jih sami ne vejo rešiti. Tudi to je delo ROID-a, saj njegovo delo ne obsega samo pomoč učencem in šoli, temveč tudi pomoč drugi sodelavcem. Ker je ROID tudi skrbnik šolske spletne identitete, ima večkrat nalogo, da na portalu zapisuje in vnaša podatke ostalih delavcev šole kot tudi učencev. Torej, če se vprašamo. Komu dejansko na šoli pomaga ROID?
Odgovor je vsem, ki pomoč potrebujejo. Če učenci računalništva nekaj ne vedo, bodo seveda za to vprašali roida. Če bo šola kupovala novo računalniško opremo, bo seveda ROID tisti, ki bo imel zadnjo besedo pri določenih stvareh. Če kateri učitelj se ne znajde z tehnologijo, ki mu je ponujena, ima na voljo ROID-a, da mu obrazloži.

Te različne storitve ( ARNES, eAsistent, itd..) imajo več namenov oz. vlog, katere igrajo v šolskem sistemu. Njihova temeljna naloga je, da učencem in učiteljem olajšajo delo. ( učitelji nerabijo fizično pisat v redovalnice, učiteljica nerabi učencem fizično posojat gradivo, saj ga imajo na spletni učilnici). Kar pa ponujajo še zraven, pa je to da se učenec posredno spoznava in uči z temi pripomočki in izboljšuje svojo digitalno pismenost.

(Skupno 27 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost