AKTIVNOST KV7: RAČUNALNIŠKA OMREŽJA IN ROID
Izbrala sem si 5 osnovnih šol v Ljubljani in na podlagi javno dostopnih podatkov poiskala, kaj imajo in kaj uporabljajo. Primerjala sem spletno stran šole, spletno učilnico, oblačne storitve in upravljanje VIZ (ocenjevanje).
ŠOLA | SPLETNA STRAN | SPLETNA UČILNICA | OBLAČNE STORITVE | OCENJEVANJE |
OŠ Franceta Bevka | WordPress | Arnes | / | / |
OŠ Jožeta Moškriča | WordPress | Arnes | Oblak 365 | e-asistent |
OŠ Mirana Jarca | 5ka-internet | Arnes | / | / |
OŠ Milana Šuštaršiča | WordPress | Arnes | Oblak 365 | Lo.Polis |
OŠ Nove Jarše | splet.arnes.si | Microsoft Teams | / | Lo.Polis |
Rezultati analize
Analizirala sem podatke petih šol v Ljubljani. Ugotovila sem, da tri šole izmed analiziranih uporabljajo WordPress, ostali dve uporabljata 5ka-internet in Arnes splet. Štiri šole za spletno učilnico uporabljajo Arnes učilnice – Moodle (OŠ Franceta Bevka, OŠ Jožeta Moškriča, OŠ Mirana Jarca, OŠ Milana Šuštaršiča ), OŠ Nove Jarše pa za spletno učilnico uporablja Microsoft Teams. Glede oblačnih storitev za tri OŠ nisem našla podatka, dve šoli – OŠ Jožeta Moškriča in OŠ Milana Šuštaršiča – pa uporabljata Oblak 365. Dve osnovni šoli za uporabljanje VIZ oz. ocenjevanje uporabljata Lo.Polis (OŠ Milana Šuštaršiča in OŠ Nove Jarše), OŠ Jožeta Moškriča pa uporablja e-asistent. Za ostali dve šoli pa nisem našla tega podatka.
Refleksija
Da ROID lahko poskrbi, za vse IKT storitve na šoli, mora biti dobro usposobljen. Poznati mora programe za urejanje besedil, programe za delo v oblaku, poznati mora storitve, ki jih ponuja Arnes, prijavljanje na spletne portale (AAI prijava,…). Dobro mora poznati oziroma znati o programski opremi in o računalniških omrežjih. Poznati mora vse storitve, ki so na trgu, da jih lahko kritično ovrednoti in se potem za ustreznega odloči. Pogosto se mora izobraževati in piliti svoje znanje, saj če ne obvlada teh znanj, svojega dela ne more dobro opravljati.
ROID mora sodelovati z vsemi zaposlenimi na šoli, z učitelji, strokovnimi delavci, z ravnateljem in prav tako z učenci. Njim predstavi tiste storitve, ki jih bodo uporabljali, jih nauči kako jih uporabljati in jih obvesti o morebitnih nevarnostih in pasteh. Učiteljem pomaga in svetuje glede uporabe IKT-ja in jim je v pomoč. Z vodstvom šole komunicira glede nakupa nove opreme in pri ustvarjanju digitalnih identitet za nove učitelje in učence.
Temelji namen uporabe storitev je izboljšati in olajšati komunikacijo med učitelji, učenci, starši in vsemi ostalimi zaposlenimi na šoli. Izboljšan je tudi učni proces, saj nam storitve omogočajo dostop do različnih učnih gradiv, lažjo komunikacijo, takojšnjo povratno informacijo… Tudi za starše je olajšano, saj imajo v parih klikih vse informacije, ki jih potrebujejo kar preko storitev, ne rabijo hodit na šolo, da dobijo potrebne informacije. Storitve so še posebej prav prišle v aktualni situaciji (Covid-19), ko smo jih uporabljali za izobraževanje na daljavo.
Če povzamem, je vloga ROID-a na šoli izjemno pomembna, saj skrbi za delovanje storitev in vseh ostalih dejavnosti na šoli, ki se tičejo IKT-ja. Na ROID-a se vsi obrnejo za pomoč, navodila, informacije. Njegovo delo je precej zahtevno in težko in ni dovolj priznano.
AKTIVNOST KV7: Računalniška omrežja in roid by Pia is licensed under CC BY-SA 4.0