Projektna naloga 1 : Spletna objava v sodelovalnem okolju in komunikacija z LLM

Predmet računalništvo me je najbolj pritegnil zaradi medpredmetnega povezovanja z matematiko. Primer vsebine, ki se zelo povezuje z matematiko so algoritmi. Zato sem skupaj z  izbranim LLM (chatGPT)  pripravila načrt  za obravnavo algoritmov, ki se kot posamezni skop pojavi pri  neobveznem izbirnem predmetu računalništvo v drugi trijadi( 4. , 5. in 6. razred)  osnovne šole.  Načrt je zasnovan na podlagi učnega načrta in njegova vsebina pokriva 3 šolske ure.  Načrt bo temeljil na uvajanju pojma algoritma, kjer otroci nimajo specifičnega predznanja o temu kaj sploh je algoritem.

Načrt za obravnavo pojma algoritma bo vseboval:

  1. Operativne cilje
  2. Izbrano programsko opremo oz. aplikacije
  3. Navodila za izvedbo aktivnosti, s katerimi bodo učenci usvajali učne cilje
  4. Preverjanje znanja, s katerim bo učitelj preveril znanje učencev

Na koncu pa je še podano moje mnenje o uporabi LLM.

1. OPERATIVNI CILJI

  • Učenec pove definicijo algoritma ter  popravi napačne definicije algoritma
  • Učenec pove 3 različne vsakdanje primere algoritma
  • Učenec zapiše vsakdanji primer  kot zaporedje korakov
  • Učenec  določi  pravilno zaporedje korakov na danem primeru
  • Učenec prepozna ter popravi napačno zaporedje korakov
  • Učenec sestavi  smiselno zaporedje 7  korakov, ki jih lahko učitelj izvede v razredu.
  • Učenec sledi zaporedju korakov, ki mu ga narekuje sošolec

Pogovor z LLM o operativnih ciljih na dano temo: https://chat.openai.com/share/8ec2533b-2a2f-478e-9836-0f77cb1b18bb

2. IZBRANA PROGRAMSKA OPREMA OZ. APLIKACIJE

Robot Turtles– namizna igra s katero se usvaja pomembnost zaporedja korakov ter predstavlja algoritme v fizičnem okolju (to  je za začetek otrokom lažje razumet kot pisanje direktnih programov, ker je v fizični obliki).

Vidra- Slovenska spletna stran, kjer so objavljene različne zabavne aktivnosti, ki so vezane na računalniške teme.

Cs Unplugged– Angleška spletna stran, na kateri je zbirka različnih nalog in iger za katerimi so računalniške teme.

Teci Marko– igra pri kateri se upravlja Markota preko določenih zaporedji ukazov.

Pogovor z LLM o programski opremi oz. aplikacijah na dano temo: https://chat.openai.com/share/97ce8a40-54ae-4ce8-8ab2-84296a71b4ec

3. NAVODILA ZA IZVEDBO AKTIVNOSTI

Aktivnosti so označene po številkah. Številke predstavljajo vrstni red po katerem naj si aktivnosti sledijo (št. 1 predstavlja začetno aktivnost).

1.Uvodno predavanje: Uvod v algoritme

  • Pozdravite učence in jim predstavite temo predavanja. Omenite pomen algoritmov v sodobni družbi in kako so nepogrešljivi del vsakdanjega življenja in računalniške znanosti.

  • Osnovna definicija algoritma: Razložite osnovno definicijo algoritma. Poudarite, da je algoritem končen, natančen in natančno definiran postopek za reševanje določenega problema ali opravljanje določene naloge. Dajte primere algoritmov in nekih nedoločenih postopkov. Poudarite kaj od tega je algoritem.

2. Primeri algoritmov v vsakdanjem življenju

Podajte nekaj primerov algoritmov, ki se uporabljajo v vsakdanjem življenju. To lahko vključuje recepte za kuhanje, navodila za sestavljanje pohištva, rutine za jutranje priprave ali načine navigacije do cilja. Na koncu vprašajte učence za njihov primer  kakšnega algoritma.

Po temu, ko damo kakšen primer algoritma učence preko različnih vprašanj in  primerov ali iger pripeljite do tega da skupaj poveste katere so lastnosti algoritmov.

Primer igre za ugotavljanje lastnosti je igra risanja na spletni strani Vidra. Pri tej igri se bojo učenci seznanili kako pomembno je, da so navodila natančna in nedvoumna. Navodila za igro so dani strani: Vidra.

Po igri predstavite te tri značilnosti algoritma:

  1. Natančnost: Poudarite, da morajo biti algoritmi natančni in jasno definirani, da lahko pravilno rešujejo probleme.
  2. Učinkovitost: Govorite o pomembnosti učinkovitosti algoritmov in kako lahko dobro zasnovani algoritmi opravijo nalogo hitro in brez nepotrebnih zapletov.
  3. Robustnost: Omenite, da morajo biti algoritmi sposobni obvladati različne situacije in »vhodne podatke«  ter pravilno delovati v vseh primerih.

Razložite razliko med algoritmi in naključnimi postopki. Poudarite, da algoritmi sledijo določenemu vrstnemu redu korakov, medtem ko so postopki lahko bolj prosto oblikovani in neobvezujoči.

Povzemite ključne točke predavanja in poudarite pomen razumevanja algoritmov v računalništvu in širše.

3. Pogovor o zaporedju korakov

Na tablo napišite nekaj zaporedji korakov za nek določen algoritem (npr. recept ali jutranja rutina). Nekateri od njih naj bojo napačni. Učence vprašajte ali se jim kateri od nji zdi nenavaden. Skupaj z učenci nato napačno zaporedje popravite v pravilni vrstni red.

4. (Igranje igre Robot Turtles- če jo imate) Igranje teci marko, brez zank ali vejitev

Preden se preide na računalnik, lahko princip delovanja prikažete v fizični obliki. Na tla naredite potko iz kvadratov ( lahko z lepilnim trakom lahko pa naredite iz kartona več različnih kvadratov- to omogoča več različnih možnih poti).

Primer potke © 2024 is licensed under CC BY-NC 4.0 

Postavite se na prvi kvadratek in bodite usmerjeni proti naslednjemu kvadratku. Cilj je da vas učenci pripeljejo do zadnjega kvadratka. Vi se lahko premikate samo v smer v katero ste obrnjeni. Poleg premika naprej se lahko še zasučete v levo ali v desno stran.

Predstavite igro Teci Marko in pustite da jo učenci sami poskusijo odigrat. Če pride do zapletov, naj vas vprašajo za predlog oz. pomoč.

Pogovor z LLM o navodilih za aktivnosti na dano temo: https://chat.openai.com/share/ceb1e781-f6f4-43f4-a2e1-a6f40422c4cf

4. PREVERJANJE ZNANJA

Znanje bi ustno preverjala. Vprašala bi vsakega učenca posebej. Vprašanja, ki bi jim zastavljala so sledeča:

  • Ali je dan primer algoritem: Premikam se za 1 korak naprej in to ponovim neštetokrat. In če ni pojasni zakaj?
  • Kaj loči algoritem od naključnega zaporedja korakov?
  • Naštejte vsaj tri primere algoritmov iz vsakdanjega življenja.
  • Naštej lastnosti algoritma.
  • Zapiši algoritem s sedmimi koraki, tako, da ga lahko učiteljica sedaj izvede.
  • Izvedi algoritem, ki ti ga poda učiteljica.

Pogovor z LLM-jem o preverjanju znanja glede na dano temo: https://chat.openai.com/share/1c3c1180-c6d2-4412-9486-3355b6a3b17a

MOJE MNENJE PRI UPORABI LLM

Moje mnenje je podano v videu, ki je dostopen na povezavi: https://drive.google.com/file/d/1sEIQZVaGU2k8xipNeiiloa68-GxXvIxK/view?usp=sharing

Viri

UČNI načrt. Program osnovna šola. Računalništvo : neobvezni izbirni predmet. Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport: Zavod RS za šolstvo. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/Neobvezni/Racunalnistvo_izbirni_neobvezni.pdf

Prikazna slika je narejena s Freepik

(Skupno 38 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost