Računalniška omrežja in ROID
enotna identifikacija | spletna stran šole | spletna učilnica/zbornica | oblačne storitve | upravljanje VIZ | |
Osnovna šola Stična https://www.os-sticna.si/ | sio.mdm | lastni wordpress | Arnes | Oblak365 | e-Asistent |
Osnovna šola Brinje Grosuplje https://www.os-brinje.si/ | sio.mdm | splet.arnes.si | Arnes | Oblak365 | e-Asistent |
Osnovna šola Zagradec https://os-zagradec.si/ | sio.mdm | wordpress, razen knjižnica arnes | Arnes | Oblak365 | e-Asistent |
Osnovna šola Louisa Adamiča Grosuplje https://www.oslag.si/ | sio.mdm | splet.arnes.si | Arnes | / | e-Asistent |
Osnovna šola Trebnje https://trebnje.os-trebnje.si/ | sio.mdm | splet.arnes.si | Arnes | Office365 | Lo.polis |
Delo ROID-a
ROID mora za opravljanje svojega dela imeti znanje iz različnih področij računalništva, obvladati mora delo s strojno in programsko opremo računalnika. Opravljati mora vzpostavitvena in vzdrževalna dela na strojni in programski opremi, postaviti novo nabavljeno opremo, odpravljati morebitne napake, skrbeti pa mora tudi za omrežje in strežnik, procesiranje tiskanih gradiv, spletne aplikacije, grafično oblikovanje, pomagati sodelavcem na področju tehnologije in skrbeti za tehnološki razvoj šole. Poznati mora vse storitve, ki jih uporablja šola, npr. sio.mdm, Arnes, Office365 in e-Asistent ali Lo.polis.
Sodelovati mora z uslužbenci šole, če potrebujejo njegovo pomoč z uporabo tehnologije, povejo mu, če je kje kaj v okvari in podobno. Sodelovati mora tudi z učenci in deloma tudi s starši. Posredno jim posreduje navodila za uporabo spletnih šolskih storitev, npr. spletne učilnice, oblačnih storitev in podobno.
Temeljni namen uporabe storitev je izboljšati organizacijo šole, sodelovanje med učitelji, učenci in starši. Z uporabo storitev se izboljša tudi učni proces, saj je učencem omogočen lažji dostop do gradiv, ter dodatna e-gradiva. Komunikacija med učenci in učitelji, ter učitelji in starši je hitrejša in lažja, starši hitro pridejo do informacij, ki jih potrebujejo. Storitve nam omogočajo tudi delo na daljavo.
ROID ima torej kar pomembno vlogo v šoli. Vedno bolj smo obkroženi s tehnologijo in jo uporabljamo v vsakdanjem življenju, vedno več tudi v šolstvu. Težko si je predstavljati, da na šoli ne bi bilo zaposlenega, ki bi skrbel za te stvari. ROID mora imeti ogromno znanja iz področja računalništva, poleg tega pa je pogosto zaposlen še kot učitelj računalništva. Menim, da je zato to delo kar težko in kljub temu, da se sistematizacija izboljšuje, menim da delo ROID-a ni dovolj priznano.