PN 1: ALGORITMIČNO RAZMIŠLJANJE

Pri učni uri bomo utrjevali razumevanje algoritmov in algoritmično razmišljanje. Ura se bo začela z uvodom kot ponovitev algoritma, glavni del bo reševanje nalog v code.org in utrjevanje algoritmičnega razmišljanja, znanje pa bomo na koncu utrdili in preverili z učnim listom. Učna ura je namenjena neobveznemu izbirnemu predmetu v 5. razredu, obravnava pa se sklop algoritmi.

Operativni cilji:

  • razumejo pojem algoritem,
  • znajo z algoritmom predstaviti preprosto opravilo,
  • sledijo algoritmu, ki ga pripravi nekdo drug,

Naštete cilje naj bi učenci že dosegli v prejšnji uri. Če kdo ni dobro sledil, je dosegel te cilje pri delu te učne ure, ko ne uporabljajo računalnika. Z uvodno dejavnostjo učenci sestavijo navodila za oblike likov, torej z algoritmom predstavijo preprosto opravilo. Prav tako en učenec ta navodila sprejema in jih upošteva pri risanju, torej sledi algoritmu, ki ga predstavijo drugi.

  • algoritem predstavijo s pomočjo navodil v preprostem jeziku,
  • znajo v algoritem vključiti ponavljanje (zanke)
  • razumejo vlogo testiranja algoritma in vedo, da je testiranje orodje za iskanje napak
  • znajo ceniti neuspešne poskuse reševanja problema kot del poti do rešitve

S pomočjo blokov (navodil) v code.org (preprost jezik) sestavljajo snežinke, za katere uporabljajo tudi zanke. Naloge sproti testirajo in tako prepoznavajo in odpravljajo svoje napake ter ugotavljajo pomembnost le teh. Večkrat morajo popravit kakšne spremenljivke v blokih, ki so že podani in nadgraditi že sestavljen algoritem.

Z algoritmi se spoznajo preko same uvodne dejavnosti in nalog, ki jih rešujejo na code.org. Naloge so primerne za šibkejše in močnejše učence, saj se po težavnosti in kompleksnosti stopnjujejo, hkrati pa je hitrost reševanja popolnoma odvisna od posameznika. Tako osvajajo zgoraj naštete splošne cilje na različne načine (opisano zgoraj). Učna ura pa se povezuje tudi z matematiko in likovno vzgojo.

Učna ura:

Vsebina: S kodo se pridružimo Anni in Elsi, ko raziskujeta čarobnost in lepoto ledu. Med drsanjem bomo ustvarjali snežinke in vzorce in naredili zimsko čudežno deželo, ki jo lahko nato delimo s prijatelji!

1.UVOD:

Pogovor o algoritmu, kaj že vedo, potem naj učenci pomislijo na čas, ko so drugi osebi razložili, kako narediti nekaj zapletenega. Vprašanje 1: Kako poskrbimo, da oseba razume podana navodila?(manjši koraki, pravilni vrstni red, natančnost). Vprašanje 2: Kaj storite, ko dobite zmedena navodila?(uganimo/sklepamo, vprašamo za pojasnilo, opazujemo druge, ki delajo po navodilih). Povemo, da računalniki ne znajo delati s slabimi navodili, zato se bomo, preden se lotimo reševanja nalog, vadili v dajanju dobrih navodil.

DEJAVNOST ZA UVODNO MOTIVACIJO– če je učencev manj, je 1 “risalni stroj” in ostali sodelujejo skupaj, če je učencev več, potem naredimo več takih skupin z več “risalnimi stroji”.

Pazi: Študent, ki ga “programirajo”, bo pogosto poskušal pomagati programerjem tako, da naredi tisto, kar misli, da je bilo namenjeno, tudi če navodila niso bila prava. Prepričajte se, da učenci delajo samo tisto, za kar so bili programirani.

Navodila za razred:

  • Izberite enega študenta, ki bo “risalni stroj”.
  • Razdelite ukaze za risanje (priloga1) med učence.
  • Risalni stroj bo začel tako, da bo stal ob beli tabli z markerjem, ki ima pritrjeno predlogo markerja (priloga2).
  • Dajte razredu eno od oblik za risanje (priloga3); ne smete ga deliti z “risalnim strojem”.
  • Z uporabo ukazov za risanje bodo učenci pripravili zaporedje navodil za “risalni stroj”.
  • Ko bo razred pripravljen, bodo dali navodila “risalnemu stroju” za izvedbo.
  • Ponovite z dodatnimi slikami in drugim učencem omogočite, da so “risalni stroj”.
  • Učenci ustno podajo vsako navodilo in počakajo, da “risalni stroj” izvede vsak korak, preden podajo naslednjega.

Če učenci težko ugotovijo, katere kote uporabiti, jim lahko daste referenčni list kotov (priloga4) v pomoč.

POGOVOR PO DEJAVNOSTI:

Vprašanje3: Kaj je bilo pri pisanju navodil najzahtevnejše? Pojasniš, da se pri izvajanju Ure kodiranja spomnijo tehnik, ki so jih uporabljali za pisanje dobrih navodil. (Če se zataknejo “Predstavljajte si, kaj želite, da naredita Anna ali Elsa; Opišite s svojimi besedami, kako naj se premikajo; Prepričajte se, da dajete navodila v pravilnem vrstnem redu in glede na to, kam sta obrnjeni.”)

2. GLAVNA AKTIVNOST:

https://studio.code.org/s/frozen Odprite link in kliknite 1. stopnjo. Video lahko zaprete, saj je v angleščini in bomo skupaj šli skozi navodila. Opišemo, kako deluje aplikacija (razdelitev zaslona: ledena ploskev, navodila, bloki z orodji, delovni prostor + opomniš, da pri reševanju nalog kodo večkrat testirajo, tako da jo zaženejo znova in poskušajo ugotoviti kje so napake.

Naloge od 1-3 rešimo skupaj. Tukaj vadijo samo premik naprej in obrat. Pri 4. nalogi se ustavimo, saj nastopi zanka. Se pogovorimo: Računalniki so zelo dobri v ponavljanju dejanj, prav tako lahko računalnik z razliko od nas šteje do milijarde ali bilijona. Ne bo mu dolgčas in vzelo mu bo le nekaj sekund. Naj gre za štetje, risanje ali kaj drugega- računalniki lahko stvar ponavljajo milijardokrat. V programiranju se temu reče zanka. Z zanko ponovite kodo vedno znova.

Nanesemo se na nalogo, da z znakom »ponovi« ustvarimo kvadrat. Pri risanju kvadrata lahko uporabiš 2 bloka – Vprašanje4: Katera? (»Premakni se naprej« in »obrni se desno«). Ta dva bloka uporabimo še 4x. Lažje je, da računalniku naročiš, da uporabi ta dva bloka samo enkrat, nato pa naj isto ponovi 4x. To naredimo tako, da damo bloka »Premakni se naprej« in »obrni se desno« v blok »ponovi«.

Nekaj nalog še rešimo skupaj, drugače pa jim prepustimo lasten ritem. Kdor je zelo uspešen, se lahko loti tudi nalog 10-13, vendar se tam pojavijo že nove oblike kot je paralelogram in krog.

ZAKLJUČEK:

Učencem razdeliš učni list, ki ga samostojno rešujejo.

Za odklop naj učenci delijo, katere spretnosti so se danes naučili in na kaj morajo biti v nadaljnjem pozorni.

POVEZAVE:

(vse priloge so v angleščini, zato jih prevedemo)

VIRI:

This work is licensed under CC BY-NC 4.0.

(Skupno 67 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost