4. PN: Spletno učno gradivo in formativno preverjanje znanja
Za četrto projektno nalogo bom izbral tematski sklop Multimedija, ki se obravnava v tretji triadi osnovnih šol pri izbirnem predmetu Računalništvo. Spletno učno gradivo je narejeno v Microsoftovem okolju Office365, v OneNote-u, preverjanje znanja pa sem se odločil realizirati preko Kahoota.
Operativni učni cilji:
– Učenci in učenke poznajo definicijo multimedije in monomedije.
– Učenci in učenke poznajo razlike med rastrsko in vektorsko grafiko in njihove osnovne lastnosti.
– Učenci in učenke znajo zajeti zvok z napravo in poznajo osnove obdelave zvoka.
– Učenci in učenke znajo razlikovati vrsto multimedijske datoteke glede na končnico.
– Učenci so seznanjeni z osnovami predelave in objavljanja video posnetkov.
Prilagam povezavo do interaktivnega učbenika izdelanega v Microsoftovi aplikaciji OneNote. Tukaj pa je še povezava do Kahoota.
Evalvacija dela z OneNote
S storitvijo OneNote sem se srečal prvič. Všeč mi je intuitivnost okolja. To je vredno poudarka in pohvale. Všeč mi je preprostost kreiranja tako imenovanih novih “sekcij” in novih “listov”. Tudi vstavljanje slik je preprosto, deluje tako “kopiraj in prilepi”, kot princip “povleci in spusti”. Na nobeni točki izdelave učbenika nisem potreboval spletnih vodičev ali napotkov sošolcev. Menim, da je intuitivnost ključnega pomena tudi za učence, ki bi se pomoje z lahkoto znašli med elegantnim odpiranjem zavihkov in preprosto navigacijo po spletni strani. Okolje se zdi prikladno tudi za skupinsko delo, saj ga lahko dopolnjuje več oseb hkrati (prednost dela v oblaku). To ga naredi primernega tudi za obsežnejše projekte na delovnem mestu ali v šoli. Skratka, moja izkušnja je bila v celoti pozitivna. V resnici je edina negativna stvar, ki se jo lahko spomnim to, da mi je enkrat zmrznil brskalnik, ko je posodabljalo vnešene spremembe in sem se ustrašil, da ne bodo shranjene. Ampak pomisleki so bili odveč.
Evalvacija dela s Kahoot.
Kahoot mi je ena izmed najljubših okolji za izdelavo kvizou in mi je tudi dobro poznan. Uporabil sem ga na tej točki že za več priložnosti in me še nikoli ni razočaral. Predvsem všeč mi je elegantnost okolja, barve, lahkotnost s katero kreiramo nova vprašanja, možnost dodajanja slik ter preprostost uporabe. Edina stvar, ki jo vedno onemogočim je glasna in nadležna glasba. To da lahko v “sobo” učenci pridejo s pametnimi telefoni se mi sploh zdi domiselen način, da jih motiviramo med poukom in glede na dejstvo da jih ima dandanes že skoraj vsek učenec, nič kaj pretirano sporno za pogosto uporabo. Velja omeniti še dejstvo, da na igriv način pri učencih spodbujamo ravno pravšnjo mero tekmovalnosti, anonimnost imen pa poskrbi za to da se nihče ne počuti odrinjenega na rob. To je ena izmed tistih storitev, za katero bi dejansko plačal članarino v prihodnje (ker omejena verzija ne dovoljuje udeležbe več kot desetih igralcev, in ker lahko izbereš samo enega izmed štirih pravilnih odgovorov), če bi učil svoj razred učencev.
This work by Blaž Klinec is licensed under CC BY-NC-ND 4.0