PN4: Spletno učno gradivo in formativno preverjanje znanja
Za tematski sklop sem si izbral Enote računalniške strojne opreme, ki spada pod obvezni izbirni predmet Računalništvo v 3. triletju.
Učni cilji
Učenci:
- Znajo našteti osnovne enote računalniške strojne opreme
- Znajo razložiti naloge vseh osnovnih enot računalniške strojne opreme
- Prepoznajo enoto računalniške strojne opreme
- Znajo opisati lastnosti vseh osnovnih enot računalniške strojne opreme
Interaktivni učbenik
Interaktivni učbenik sem se odločil narediti v Microsoftovi storitvi OneNote. Za to storitev sem se odločil, ker je povezana z svojim namenom (tj. narediti interaktivni učbenik). Za učence je enostavna za uporabo, saj jo lahko uporabijo povsod, kjer imajo internetno uporabo. Omogoča dobro prilagajanje vsebine in nastavitev v skladu s potrebami učencev. Lahko omogoča uporabo višjih miselnih procesov pri učencih in tudi motiviranost, če jo pravilno uporabimo. Izdelke učencev se ne da shraniti v isti storitvi, vendar je OneNote povezan z Office365, ki pa omogoča objavljanje in izvažanje rezultatov oz. izdelkov učencev. Kar se tiče učenčevega napredka, se ga verjetno s to storitvijo ne bo doseglo zelo veliko, verjetno bo povprečen. Učenci tudi ne upajo dobiti povratne informacije preko te storitve, saj ne omogoča direktne in diskretne komunikacijske povezave med učenci in učiteljem. Kar pa se tiče varnosti, se lahko dokumente nastavi, da lahko do njih dostopajo le ljudje, ki so del iste izobraževalne ustanove, oz. se da določiti tudi samo določene ljudi.
Preverjanje znanja
Formativno preverjanje znanja sem naredil v aplikaciji Quizizz. Za to aplikacijo sem se odločil, ker je povezana s svojim namenom (ocenjevanje znanja) in je primerna za učence. Aplikacija je tudi zelo prilagodljiva in omogoča spreminjanje vsebine in nastavitev v skladu s potrebami. Učenci dobijo takojšnjo povratno informacijo, saj jim aplikacija pove, kateri odgovor je bil pravilen. S pravilno uporabo aplikacije, bi se dalo spodbuditi tudi uporabo višjih miselnih procesov. Aplikacija je enostavna za uporabo in učencem dostopna vedno, ko imajo povezavo z internetom. Rezultati so shranjeni v aplikaciji, njihov izvoz pa ni tako enostaven. Menim, da bi učenci ob redni uporabi te aplikacije lahko pokazali izjemen napredek. Všeč mi je, da omogoča odprte tipe vprašanj, ki pa jih mora učitelj kasneje sam ovrednotiti.
Viri
- Labernik Z., Flere D. (2002), Učni načrt. Izbirni predmet: Računalništvo. Pridobljeno 28.6.2021 iz https://ucilnica.pef.uni-lj.si/pluginfile.php/24127/mod_folder/content/0/Racunalnistvo_izbirni.pdf?forcedownload=1
- Wikipedija (b. d.). https://sl.wikipedia.org/wiki/Strojna_oprema_ra%C4%8Dunalnika
- Egradivo (b. d.). http://egradivo.ecnm.si/KIT/vhodne_enote.html
- Egradivo (b. d.). http://egradivo.ecnm.si/KIT/izhodne_enote.html
- Egradivo (b. d.). http://egradivo.ecnm.si/KIT/pomnilnik.html
- Egradivo (b. d.). http://egradivo.ecnm.si/KIT/rom.html
- Egradivo (b. d.). http://egradivo.ecnm.si/KIT/ram.html
- Egradivo (b. d.). http://egradivo.ecnm.si/KIT/centralno_procesna_enota.html
This work by Domy is licensed under CC BY-ND 4.0