Spletno učno gradivo in formativno preverjanje znanja – PN4

Tematski sklop: izdelava preproste spletne strani (HTML in osnovno oblikovanje), ki je del obravnavane snovi pri izbirnem predmetu računalniška omrežja (v 3. triletju).

Povezava do učnega gradiva: Izdelava preproste spletne strani

Formativno preverjanje znanja: preverjanje z orodjem H5P je vgrajeno v prej omenjeno spletno stran (oziroma i-učbenik).

Učni cilji:

  • učenec našteje vse glavne sestavne dele HTML kode,
  • učenec našteje nekaj dvodelnih in nekaj enodelnih značk,
  • učenec naredi preprosto spletno stran,
  • učenec vstavi sliko in povezavo v svojo spletno stran,
  • učenec uporabi osnovni CSS stil za oblikovanje svoje spletne strani.

Analiza orodij:

ARNES SPLET, ki ga poganja WORDPRESS: to orodje sem uporabila za učno gradivo. Kot spletna stran je i-učbenik hitro dostopen preko povezave in ga lahko uredimo po straneh, tako da lahko učene hitro klikne na posamezno snov in ne potrebuje iskati posameznega dela v kakšni seriji prosojnic. Če uredimo smiselno navigacijo, se bodo lahko učenci še bolj znašli. WordPress lahko prilagajamo za svoje potrebe in ga oblikujemo na primeren način, vendar pa kot sama spletna stran ne ponuja nekakšne povratne informacije, to ji omogočajo vtičniki in vgrajene druge aplikacije. Otroci si lahko preberejo določeno učno snov in si jo zapomnijo in razumejo. Od posameznega učenca je odvisno kako zainteresiran bo za samo učenje preko i-učbenika. Za uporabo učenci ne potrebujejo nekakšnih specifičnih dodatnih navodil, da se sprehajajo po različnih zavihkih na naši spletni strani. Ker imamo študenti in kasneje tudi učitelji dostop do AAI računov, lahko brezplačno naredimo novo spletno stran, ki je dostopna na internetu (do nje lahko dostopajo tudi starši, če želijo, ali pa širša javnost), vendar pa moramo biti pazljivi kaj napišemo in objavimo. Posledično je tudi od nas odvisno koliko učnih ciljev bo obravnavanih v našem i-učbeniku. Uporaba za učitelje je srednja – če smo začetnik se zna zgoditi, da bomo iskali kako bomo naredili to, kar smo si zamislili, tako da je sprva težje prilagajanje na novo orodje, a ko se uspemo navaditi je stvar lažja in preprostejša. Ker sem bežno poznala wordpress že od prej (saj sem ena izmed skrbnic, neke druge spletne strani, ki deluje na podlagi wordpressa – ampak ne preko arnesa), nisem bila tako zbegana in sem se hitro znašla in uredila spletno stran, tako da mi je odgovarjala (vizualno in funkcionalno).

H5P: to orodje sem uporabila za formativno preverjanje znanja. To orodje sem začela uporabljati šele letošnje leto, a vendar pred to projektno nalogo. Kot učitelj si moramo ustvariti račun, da lahko izdelujemo zanimive naloge, vendar postopek prijave ni zahteven. Izdelovanje nalog tudi ni zahtevno, saj imamo napisana navodila, kam moramo vpisati kaj, in dobra plat je, saj lahko za posamezno nalogo dodamo licence in označimo, da je to naše avtorsko delo. S H5P lahko učenci preverijo sami sebe, ali so prav razumeli podano učno snov. Naloge so lahko zelo različne in pestre, največji poudarek pa je seveda na učitelju, koliko truda bo vložil vanje. Čeprav se učenčevi učenci ne shranijo, saj se za uporabo ni potrebno identificirati, je morda to še bolj spodbudno, saj jih ne bo strah, da bi učitelj vedel, kateri učenci so odgovorili napačno. Morda bi bili učenci tako bolj odkriti pri reševanju in si ob morebitnem nepravilnem rezultatu še enkrat prebrali tisti del snovi. To pa potem ni tako priročno za učitelja, saj ne ve ali so učenci rešili naloge in v kolikšni meri so jih imeli prav. A tukaj gre za to, da so te naloge na voljo na splošno vsem, ki imajo dostop do njih. Kot ustvarjalci nalog, imamo poseben okvir kamor zapišemo navodila posamezne naloge, tako učenci nimajo problemov pri ugotavljanju kako se rešujejo, so pa naloge tudi tako oblikovane, da bi lahko tudi sami zelo hitro ugotovili. Hkrati imamo tudi moč, da ne naredimo samo nalog, ki so nižjega nivoja po Bloomovi taksonomiji in seveda, da naloge prilagodimo glede na zapisano učno gradivo.

Aplikaciji sami po sebi nimata najvišje učinkovitosti, vendar čar je ravno v tem da ju združimo in naloge vgradimo v spletno stran. S tem spletno stran popestrimo, da je učencem tudi bolj privlačna, saj lahko potem rešijo zanimive naloge – če si kot učitelji le vzamemo zadosti časa, da jih naredimo. To sem tudi sama najbolje občutila, ko sem izdelovala spomin; potrebno je bilo narediti slike in pravilno nastaviti ujemajoče se pare, na koncu pa sem se odločila, da naredim tudi hrbtno stran kart. S tem sem si naredila kar nekaj dela, vendar pa se mi je zdelo, da bo to za učence zelo zanimivo in jih motiviralo, da si zapomnijo, da večino značk nastopa v parih in jih ne smemo pozabiti. Kar želim poudariti je, da je potrebno vključevati in prepletati različne možnosti, ki so nam ponujene, da najbolje motiviramo učence (in vse ostale, ki bodo naleteli na našo spletno stran oziroma i-učbenik), kar pa se mi zdi, da sta spletna stran preko Arnes spleta in H5P, zelo primerna za skupno vključevanje – še posebej sedaj, ko ima wordpress možnost vključitve H5P izdelkov v spletno stran.

Viri:

(Skupno 87 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost