Računalniška omrežja in ROID (KV7)

Zbrani podatki raziskave

ŠOLA

ENOTNA IDENTIFIKACIJA SPLETNA STRAN ŠOLE SPLETNA UČILNICA/ ZBORNICA OBLAČNE STORITVE UPRAVLJANJE VIZ
OŠ Antona Globočnika Postojna sio.mdm WordPress Arnes učilnica Lo.Polis
OŠ Draga Bajca Vipava sio.mdm WordPress Arnes učilnica e-Asistent
OŠ Koper sio.mdm Arnes učilnica Office 365 E-Asistent
OŠ Miroslava Vilharja Postojna sio.mdm WordPress Arnes učilnica E-asistent
OŠ Dekani sio.mdm WordPress Arnes učilnica

Office 365

 

Analiza

Raziskala sem pet osnovnih šol iz notranjsko-kraške, goriške ter obalno kraške regije. Vse šole so bile vpisane v AAI prijavo, torej imajo enotno identifikacijo sio.mdm. Vse šole imajo spletno stran, ki jo poganja WordPress (razen OŠ Koper – podatka nisem našla), prav tako uporabljajo vse preiskovane šole Arnesovo spletno učilnico. Podatke o oblačnih storitvah sem pridobila pri dveh osnovnih šolah, in sicer Koper ter Dekani, obe uporabljajo Office 365. Kar seveda ne pomeni, da ostale osnovne šole ne uporabljajo oblačnih storitev, je le to, da tega na svojih spletnih straneh nimajo zapisano. Tri od petih šol uporabljajo e-Asistenta, ena pa Lo.Polis.

Iz analize sem razbrala, da omenjene osnovne šole uporabljajo najbolj »znane« storitve. Torej WordPress spletno stran, Arnes spletno učilnico ter večinoma e-Asistenta.

 

Refleksija

  • Katera znanja potrebuje ROID, da lahko skrbi za storitve?

ROID mora dobro poznati ponujene storitve zato, da lahko poda mnenje, katera storitev bi bila najprimernejša. Nato se mora v izbrano storitev še dodatno poglobiti, saj bo on tisti, ki bo z njo upravljal. Vedeti mora, kako posamezno storitev zaščititi, da ne pride do udora ali sesutja. V primeru, da je spletna stran napisana s npr. HTML kodo, mora znati tudi to, da bo lahko spletno stran posodabljal. Če pa je spletna stran že pripravljena in je posodabljanje lažje ima s tem manj dela. Prav tako mora ROID skrbeti za stalno posodabljanje storitev, ter za odpravljanje težav. Poznati mora sio.mdm zato, ker mora vpisati vse potrebne podatke.

  • S kom vse mora ROID sodelovati na šoli in na kakšen način?

ROID mora na šoli sodelovati s skoraj vsemi zaposlenimi. Z ravnateljico namreč izbereta določeno storitev, ki jo bo šola uporabljala. Tajnica mu sporoča novosti in obvestila, katere ROID vpisuje na spletno stran šole. Prav tako sodeluje z vsemi učitelji, ki jih obvešča o novostih in delovanju spletne učilnice in rešuje težave, v primeru če kaj ne dela. Prav tako sodeluje z njimi za oblačne storitve in za upravljanje VIZ (pomaga, odpravlja težave, vpisuje obvestila itd.).

  • Kakšen je temeljni namen uporabe storitev?

Namen storitev je obveščanje vseh udeleženih v proces izobraževanja. Tako lahko npr. tudi starši sledijo dogajanju v šoli, spremljajo naloge, ki jih učitelj dodeli njihovemu otroku, ali pa preko npr. e-Asistenta dobiva obvestila o izostankih, ocenah, pomembnih obvestilih s strani razrednika in ostalih učiteljev. Torej namen storitev je, da so vključeni tako učitelji, učenci ter njihovi starši in lahko tako komunikacija lažje poteka ter obvestila hitreje pridejo do naslovnika.

  • Lastno mnenje

Sama podpiram razne internetne storitve. Smo namreč v dobi, kjer lahko izkoristimo tehnologijo za lažjo komunikacijo in obveščanje. Prav tako imajo s tem starši boljši pregled nad njihovimi otroci, učenci pa se lahko večkrat vrnejo v spletno učilnico po gradivo. Največjo prednost storitev pred listki, ki so jih učenci včasih nosili domov, je ta, da se informacija ne izgubi po poti. Tako namreč vse kar zadeva šolske obveznosti pravočasno pride do staršev in nato ni slabe volje. Rekla bi tudi, da se z obvestili prek Lo.Polisa ali e-Asistenta učitelji malce »zavarujejo«. Razne informacije o pozabljenih zvezkih, razgrajanju, pohvalah.. pridejo hitro in v primeru, da se starš odloči priti na govorilno uro, je informacija toliko sveža, da bo učitelj natančno vedel kaj se je dogajalo. Poleg tega pa so vse informacije o učencu in njegovih ocenah shranjene na enem mestu. Pozorni moramo biti le, da pravilno zavarujemo storitev, da ne pride do udora in prilagajanja kakšnih podatkov.

Če se dotaknem še malce dela glede ROID-a. V primeru, da je kolektiv učiteljev pripravljen na učenje in sprejemanje novih informacij menim, da ROID nima tako zelo veliko dela oz. se ukvarja samo s svojim. Če pa so učitelji proti temu in mora ROID delati še za njih je pa to preveč za enega človeka. Neglede na vse, ima ROID veliko nalogo. Mora namreč storitev pripeljati od predloga do same izvedbe, informirati mora učitelje in starše, zato da znajo storitev pravilno uporabljati ter skrbeti za samo storitev.

(Skupno 44 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Komentarji: 1

  1. Avatar Zalenka's pravi:

    Sabina, prosim vas, da v tabeli dopolnite podatke s povezavami kot je zapisano v razpisu naloge: kjer je možno, umestite povezavo (link) do storitve, ki jo šola uporablja.
    Naj vas pohvalim za odlično opravljeno refleksijo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost