PROJEKTNA NALOGA 3: OBLIKOVANJE BESEDIL IN DELO S PODATKI, SODELOVANJE IN DELO V OBLAKU
Dandanes ima računalništvo vedno večjo vlogo, tako v prostem času kot tudi med izobraževanjem. Učenci vedno več uporabljajo računalnike tudi pri drugih predmetih, za npr. delanje seminarske naloge, predstavitev, iskanje virov, itd. Z uporabo računalnika dajemo učencem tudi večjo motivacijo, zato lahko različne predmete povežemo tudi z uporabo računalnika.
Izbrala sem si medpredmetno povezavo Urejanje besedil in Geografija. Aktivnost sem pripravila za 9. razred.
Operativni učni cilji
Računalništvo
Učenci:
- znajo z urejevalnikom besedil napisati krajše besedilo in ga oblikovati po zahtevah
- izbrejo ustrezen računalniški program in ga zaženejo v grafičnem operacijskem sistemu
- znajo v programu izbrati in uporabiti ustrezen ukaz
Geografija
Učenci:
- prepoznajo ali poiščejo na Google maps-ih v katero naravno-geograsko enoto spada dodeljen kraj
Metoda in oblike dela
Učna metoda razlage, učna metoda dela z besedilom, učna metoda pisnih del, učna metoda izdelkov. Frontalna, individualna in skupinska heterogena oblika.
Opis aktivnosti in nalog za realizacijo učnih ciljev
Prejšnjo učno uro bi učencem naročila naj naslednjič s seboj prinesejo učbenike Geografije. Aktivnost, ki bi jo izvajala, bi potekala dve učne ure.
Prva učna ura
Za uvodno motivacijo bi učitelj vsakemu učencu določil kraj iz Slovenije (npr. Koper, Celje, Maribor, Metlika, itd.) in učenci naj prepoznajo, oziroma poiščejo s pomočjo aplikacije Google maps v katero izmed petih naravno-geografskih enot v Sloveniji spada določen kraj. Ko bi vsi učenci to vedeli, bi jim rekla naj se razdelijo po skupinah tako, da bodo vsi v skupini imeli enako naravnogeografsko enoto in bi jim na kratko predstavila, kaj bomo počeli v naslednjih dveh učnih urah.
Naloga posamezne skupine bi bila narediti dokument v Microsoft Word-u z opisom naravnogeografske enote, katera jim je bila dodeljena in jo predstaviti drugim učencem. Učencem bi razdelila list z navodili. Pred začetkom pisanja dokumenta bi njihova naloga bila, si razdeliti kdo izmed učencev bo kaj napisal in v drugi učni uro to tudi predstavil.
Učenci bi to delali do konca prve učne ure, kar jim ne bi uspelo dokonačati v šoli, bi jim naročila naj dokončajo za domačo nalogo. Nato bi jim povedala, da imajo pri naslednji učni uri vsaka skupina predstavitev približno 5 min in naj se pripravijo za predstavitev svojega dela. Ko pa zaključijo naj si dokument delijo med seboj.
Druga učna ura
Pri drugi učni uri bi na začetku najprej ponovila kaj smo nazadnje in kaj bomo pri teji učni uri počeli. Nato bi prosila prvo skupino, da predstavi svojo naravnogeografsko enoto, dokler vse skupine ne predstavijo svojih enot.
Po končanih predstavitvah bi jim povedala, če kaj ni blo v redu in kaj bi lahko izboljšali. Po tem bi učenci začeli z reševanjem kviza.
Viri
- Google maps pridobljeno 29.6.2021 s https://www.google.com/maps
- Krajnc, R. (2013) Neobvezni izbirni predmet: Računalništvo. Učni načrt. Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno dne 3.6.2021 iz https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/3-letni-lahko-krajsi/Racunalnistvo_izbirni.pdf
- Office 365 pridobljeno 3.6.2021 s https://www.office.com/
- Učni načrt, program osnovna šola, Geografija. Ministrstvo za šolstvo in šport : Zavod RS za šolstvo, Ljubljana. Pridobljeno s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_geografija.pdf
- Valenčič Zuljan, M. (2020). Didaktika – DU, gradivo za študente. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
- Quizizz pridobljeno 29.6.2021 s https://quizizz.com/join
Projektna naloga 3 © 2021 by Tia Vrhovec is licensed under CC BY-NC-SA 4.0