KV7: RAČUNALNIŠKA OMREŽJA IN ROID

ŠOLE:

1.OŠ narodnega heroja Maksa Pečarja:

Spletna stran: http://www.makspecar.si/

Redovalnica: Svoja domena

Spletne učilnice: moodle 

Sio 2020: /

Office 365: ja

Koledar: Google 

2. OŠ Trnovo:

Spletna stran: http://www.ostrnovo.si/

Redovalnica: eAsistent

Spletne učilnice: moodle

Sio 2020: /

Office 365: /

Koledar: svoja aplikacija

3. OŠ Bežigrad:

Spletna stran: http://www.osbezigrad.com/

Redovalnica: Lo.Polis

Spletne učilnice: moodle

Sio 2020: /

Office 365: /

Koledar: svoj koledar v pdf obliki

4. OŠ Mirana Jarca:

Spletna stran: https://www.osmj.si/

Redovalnica: Lo.Polis

Spletne učilnice: moodle

Sio 2020: ja

Office 365: /

Koledar: Google

5. OŠ Milana Šuštaršiča:

Spletna stran: http://www.osmslj.si/

Redovalnica: Lo.Polis

Spletne učilnice: /

Sio 2020: ja

Office 365: ja

Koledar: svoj

REFLEKSIJA

Katera znanja potrebuje ROID, da lahko skrbi za storitve?

Za skrbništvo osnovnih računalniških storitev neke šole, kot so poenotena identifikacija, spletna stran šole, spletna učilnica in oblačne storitve, mora ROID povezovati znanja z več področij, ki bi jih razdelila na

tehnična znanja

  • zgradba računalnikov – strojne opreme, gonilnikov
  • namizni in strežniški operacijski sistemi
  • računalniška omrežja in računalniške komunikacije (strojna oprema in protokoli)
  • pisarniški paketi, e-mail
  • strežniške storitve
  • osnove programiranja in programskih jezikov (HTML/XML)

organizacijska in specifična znanja

  • varnostno kopiranje in arhiviranje
  • dodeljevanje avtorizacij in sistemske zaščite
  • licenciranje
  • implementacija in dokumentiranje IT infrastrukture v organizaciji (šoli)
  • financiranje
  • informacijska / kibernetna varnost
  • drugo

S kom vse mora ROID sodelovati na šoli in na kakšen način?

ROID sodeluje z več deležniki, ki omogočajo izvajanje storitev in so uporabniki storitev.

Izvajanje storitev v prvi vrsti omogoča ravnatelj šole, ki se odloči glede obsega storitev, opreme in infrastrukture. Določa politike uporabe storitev in zagotavlja financiranje za njihovo razpoložljivost  skozi celotno življenjsko dobo.

Naslednja skupina so učitelji, ki nastopajo tako kot uporabniki opreme in storitev, pa tudi kot strokovnjaki pri pripravi vsebin po svojih področjih oziroma predmetih.

Običajno ROID sam ne more skrbeti za celotno infrastrukturo, zato sodeluje tudi s povezanimi službami ministrstva ali pogodbenimi podjetji, na primer v primeru obsežnejših ali zahtevnejših napak ali ob večjih projektih.

Na koncu pa je še največja skupina – uporabniki storitev. To so predvsem učenci oziroma dijaki in njihovi starši, za katere ROID pripravlja in nalaga vsebine in nudi tehnično podporo.

Kakšen je temeljni namen uporabe storitev?

Temeljni namen storitev eDnevnika, eRedovalnice, spletnih učilnic, spletne strani šole,.. je v tem, da se naredi  sodoben dostop do šolskih informacij, ki je hiter, pregleden in transparenten, dostopen kjerkoli in kadarkoli. Na ta način se šolo približa njenim uporabnikom – učiteljem ter učencem in njihovim staršem, preko teh storitev se uporabniki medsebojno povezujejo.

Vaše lastno mnenje, ki naj bo argumentirano!

Menim, da so elektronske storitve s strani šole že sedaj zelo  uporabne, tako s strani učiteljev, učencev kakor tudi staršev. S storitvami njimi se je izboljšala komunikacija med šolo in učenci, starši, saj preko njih dobijo večino pomembnih informacij, ki jih tekom šolanja potrebujejo.

Menim, da elektronske storitve ne nadomeščajo klasičnih načinov komunikacije med učitelji in učenci ali učitelji in starši, ampak jih dopolnjujejo in naredijo celotno izkušnjo šolanja boljšo. Upam si napovedati, da se bodo te storitve še razširile in postale še bolj interaktivne.

Pri tem pa imajo zelo veliko vlogo ROID, ki bodo verjetno v prihodnosti bolj kot strokovnjaki, morali  nastopati kot organizatorji in načrtovalci teh storitev, specifična strokovna znanja pa bodo zagotavljali specializirani oddelki v mreži šol ali pogodbena podjetja.

(Skupno 30 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost