KV1: OPIS PO IN POVEZAVA Z UN

VIDEO

MULTIMEDIJA (obvezni izbirni predmet tretje triade) – predmet s področja računalništva

SPLOŠNI CILJI:

  • spoznavajo osnovne pojme računalništva in vlogo ter pomen računalniške tehnologije v sodobni družbi
  • pridobivajo temeljna znanja, spretnosti in navade za učinkovito ter uspešno uporabo sodobne računalniške tehnologije za zadovoljevanje svojih in družbenih potreb
  • razvijajo sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje informacij
  • razvijajo sposobnost in odgovornost za sodelovanje v skupini ter si krepijo pozitivno samopodobo
  • razvijajo pravilen odnos do varovanja lastnine (avtorske pravice) in osebnosti (zaščita podatkov)
  • bogatijo svoj jezikovni zaklad in skrbijo za pravilno slovensko izražanje

OPERATIVNI CILJI :

  • naštej različne medije za predstavitev informacije in primere, kjer jih uporabljamo
  • predstavi informacije z več mediji
  • izdelati preprosto računalniško predstavitev informacije
  • uporabiti slikovne, zvočne in druge podatke iz omrežja internet, jih ovrednotiti, dopolniti in vključiti v svojo predstavitev

SPECIALNO DIDAKTIČNA PRIPOROČILA

  • spoznavajo pomen in vlogo video programov v sodobni družbi (pri tem z njim iščejo, zbirajo, obdelajo, oblikujejo, predstavijo in vrednotijo aktualne informacije, ki jih zanimajo pri delu doma, v šoli in pri zabavi)
  • posvetovanje z učitelji drugih predmetov
  • z razlago, pogovorom in razgovorom med njimi ugotovimo pomen določene informacije v okolju učenca oziroma učenke in možnosti, ki jih pri tem nudi informacijska tehnologija
  • učenke in učenci v skupinah izdelujejo različne izdelke
  • pri tem mora paziti, da učencem in učenkam ne vsiljuje lastnih zamisli in predlogov, ampak jih spodbuja k iskanju izvirnih rešitev

OCENJEVANJE

  • Ustna ocena (skozi izdelavo videa ocenjujemo sprotno delo): učenec zna razložiti uporabo menijev video programov
  • Pisna ocena (ocenjujemo končni izdelek): ocenimo končni video glede na upoštevanje kriterijev, ki jih podamo pred izdelavo

KATALOG ZNANJA

  • Minimalno znanje : snemanje videa, našteti različne programe za urejanje videa, video vključiti v video program, uporaba osnovnih komponent video programa
  • Temeljno znanje :uporaba filtrov, razrez videa, dodati glasbeno podlago

Nekateri programi za urejanje videoposnetkov:

  • VSDC Free Video Editor: Ima veliko različnih funkcij za urejanje videoposnetkov, enostaven za uporabo. Podpira operacijski sistem Windows. Je v angleškem jeziku.
  • ShotCut: Enostaven prost urejevalnik video posnetkov. Podpira operacijske sisteme Windows, Linux in OS X. Ima tudi slovenski vmesnik.
  • OpenShot: Preprost in prijazen program za urejanje videoposnetkov. Podpira operacijske sisteme Windows, Linux in OS X. Ima tudi slovenski vmesnik.
  • Windows Movie Maker: Uporaben za starejše različice videoposnetkov. Vgrajen je v operacijski sistem Windows. Je v angleškem jeziku.
  • Video Pad Video Editor: Enostaven, ima manj efektov, funkcij. Podpira operacijski sistem Winows. Je v angleškem jeziku.
  • MovieMaker Online : Spletni uporabniški vmesnik, malo manj prijazen uporabniku zaradi reklam (Ads), ki zmanjšujejo preglednost spletne strani. Je v angleškem jeziku.

VSDC Free Video Editor

Vsebinski opis

VSDC Free Video Editor je brezplačna programska oprema za urejanje video datotek in ustvarjanje videoposnetkov vseh vrst.  Vključuje tudi program za snemanje videoposnetkov zaslona in  shranjevanje na osebnem računalniku v različnih formatih. Skupaj z urejevalnikom videoposnetkov je program odlično orodje za ustvarjanje predstavitev, vadnic in demo videoposnetkov. Program podpira le operacijski sistem Windows in ni v slovenskem jeziku.

Možnosti programske opreme
Urejevalnik video posnetkov ponuja številne funkcije – prekrivanje besedila in zvoka, niz grafikonov in diagramov ter ustvarjanje diaprojekcije. Ima nelinearni sistem za urejanje, kar pomeni, programska oprema ne spreminja izvornega video ali audio zapisa. To omogoča, da nadaljnje dodatno urejanje teh zapisov ne vpliva na njihovo kakovost in se lahko izvede zelo hitro

Zahtevnost za uporabo
Program ni zahteven za uporabo, saj je večina funkcij prikazana s simboli, intuitiven vmesnik.

Jezik uporabniškega vmesnika

Angleščina.

Primernost za ciljno publiko

Program je primeren za začetnike saj je brezplačen in na tak način omogoča, da ga lahko uporablja vsak posameznik. Ima tudi plačljivo verzijo (PRO), ki omogoča še več naprednih funkcij, za profesionalne videoposnetke. Tudi brez plačljive verzije je program zelo uporaben in enostaven. Ima veliko funkcij s katerimi lahko zelo dobro uredimo naš videoposnetek. Slabost za mlajše uporabnike je v tem, da ni na voljo v slovenskem jeziku, a tudi z malo znanja angleščine je program zaradi intuitivnih vmesnikov zelo enostaven za uporabo.

Uporabne povezave za učitelje in učence za učenje uporabe izbrane programske opreme

http://www.videosoftdev.com/free-video-editor    -njihova spletna stran

http://www.videosoftdev.com/how-to-use-free-video-editor    – pomoč kako kaj delati s programom

https://www.youtube.com/user/FlashIntegro/videos    – njihov yt kanal za pomoč pri delu

Ideja za izdelek z izbrano PO, ki bi ga učenci izdelovali pri pouku
Učenci bi naredili videoposnetek o neki – s šolo povezani temi (na primer na športnem ali naravoslovnem dnevu), ki bi ga posneli s tablicami ali telefoni. Naredili bi več videoposnetkov, najbolj primerne (vsaj dva),  bi jih nato združili v celoto. S pomočjo aplikacije bi na začetku posnetka dodali besedilo – naslov posnetka ter zvočno podlago. Dobljeni povezani posnetek bi nato oblikovali tako, da bi mu dodali vsaj tri posebne učinke (efekte) ter na koncu zopet dodali besedilo (na primer avtorje, datum izdelave in podobno). Najboljše videoposnetke bi nato lahko v okviru medpredmetnih povezav uporabljali pri osnovnih učnih predmetih (na primer naravoslovje, fizika, kemija, geografija) za popestritev učne ure pri naslednjih generacijah učencev.

(Skupno 27 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja