Scratch in alternative

Za učno uro bi si izbrala medpredmetno povezavo Matematika in Računalništvo v 8. razredu. Z orodjem Blockly bi učenci računali povprečje pridobljenih točk na preizkusih, meritev in podobno.
Učenci bi na začetku ure dobili učne liste UČNI LIST. Pri prejšnji uri matematike so obravnavali aritmetično sredino, zdaj pa bi spoznali kako si lahko, pri izračunih, pomagamo z računalniškimi programi. Pri prejšnji uri računalništva pa so si pogledali značilnosti Blockly-a in ga primerjali s Scratch-em.

1.naloga na učnem listu je: 
Napišite program, ki bo izračunal aritmetično sredino naslednjih podatkov in rezultat preveri s pisnim izračunom:
a) 1,2 kg, 120 dag, 1300 g, 1,5 kg;
b) 10 m, 120 cm, 12 m, 8 dm, 14 m.

Rešitev: Učenci morajo najprej pretvoriti enote- a.) 1.2 kg, 1.2 kg, 1.3 kg, 1.5 kg. b.) 10 m, 1.2 m, 12 m, 0.8 m, 14 m. Program a.) pa bi bil videti tako:

Torej program izpiše aritmetično sredino vpisanih števil (seštevek meritev deljeno z številom meritev).

Program b.) bi bil videti tako:

2.naloga na učnem listu je: Napišite program za naslednjo nalogo. Mojca je v štirih preizkusih dosegla 31,34,30, 40 točk. Rok je dosegel 30, 36, 35, 35 točk.

Rešitev: Učenci bi napisali dva programa, posebej za Mojco in posebej za Roka.

Torej program je izračunal Mojčino povprečje (33.75) in Rokovo povprečje (34).

3.naloga na učnem listu: Kako bi sestavili program, če Mojca ne bi želela izdati svojih točk pri preizkusih znanja, vseeno pa nas je prosila, da program napišemo, da bi svoje povprečje preverila kar sama?

Rešitev:  Otroci bi ugotovili, da gre za neznanke oz. spremenljivke, po katerih mora program vprašati. Program bi bil videti tako:

Torej program vpraša štirikrat za dosežene točke pri preizkusih znanja, nato vpisana števila sešteje in jih deli s 4, da dobimo povprečje. Povprečje tudi izpiše.

Za učence, ki jih morda že zanima Python je v Blockly-u tudi koda v Pythonu, za radovedne.

Operativni učni cilji pri matematiki:
– razumejo in uporabijo aritmetično sredino pri reševanju matematičnih problemov,
– razumejo in uporabijo aritmetično sredino v realističnih kontekstih,
– uporabljajo pretvarjanje merskih enot pri reševanju matematičnih problemov in problemov iz življenjskih situacij.

Operativni cilji pri računalništvu:
– napisati algoritem, ki reši preprost vsakdanji problem,
– izdelati preprost računalniški program.

Učna enota: Programiranje v  tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju.

Viri : Blocklyi-učbenik.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna.

(Skupno 74 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja