SCRATCH IN ALTERNATIVE

Ta naloga je namenjena učencem druge triade (4.-6. razred), kjer začnejo spoznavati osnovne poti do programiranja. Naloga bo potekala v scratchu, kjer so imeli pred tem že eno uro, ko so program komaj spoznali, se vanj prijavili in se posvetili grafični podobi, kjer so spremenili ozadje, vizualni izgled figure, na koncu pa so projekt shranili.

Pri tej nalogi pa bomo nadaljevali s snovjo in sicer tematiko zaporedje ukazov, ki spada pod vsebinski sklop algoritmi in programi.

Učni cilji te naloge so, da učenci razumejo in znajo uporabljati algoritem, znajo nek problem opisati in napisati kot zaporedno izvajanje korakov ter uporabiti osnovne ukaze za premikanje in govor. Prav tako se na koncu srečajo s premikom gor in dol, torej kako morajo spreminjati koordinate če se želijo premakniti navzgor in vrniti na isto mesto.

Naloga: V scratchu se najprej prijavi in odpri program, ki smo ga nazadnje urejali in na koncu shranili. Sedaj pa zares. Naša figurica je zelo živahna, zato želimo, da bi se tudi kaj premikala, kaj povedala in se obrnila. Torej figura se naj najprej premakne naprej, nato pa pozdravi določen čas (sam ugotovi koliko sekund je dovolj, da se besedilo prebere). Nato se naj ponovno premakne naprej in sama pri sebi pomisli: “Hmm… Kako sem lačna.” Se ponovno premakne naprej. Nato se figura ustraši in reče “AAAAA!!!!” ter skoči v zrak, malo počaka in spet pristane na istem mestu kot pred skokom.

Rešitve naloge:

Najprej se seznanijo s čim morajo začeti, torej mora biti nek dogodek in sicer, ko kliknem na zeleno zastavico, s tem obrazložimo, da mora biti to vedno osnova programa, da ta ve kdaj začeti. Nato začnemo z gibanjem naprej in nadaljujemo z videzom: reci določen čas, saj tako zahteva naloga. Korake ponovimo, le da vmes premislimo namesto rečemo. Na koncu pa malo težja stvar, saj morejo učenci razmisliti katere koordinate spreminjamo in sicer za gor in dol spreminjamo y, prav tako pa moramo vmes počakati, kar zahteva malo več razmišljanja, pri čemer jim seveda pomagamo in na koncu razložimo zakaj je tako. Torej ker drugače to program naredi ampak na figuri to ni vidno, saj se že takoj premakne nazaj na začetni položaj.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

(Skupno 38 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja