PN2: Učno gradivo za učence 2. triletja za razvijanje računalniškega mišljenja

OPERATIVNI UČNI CILJI:

Spodaj so navedeni operativni učni cilji, ki izhajajo iz učnega načrta za učence drugega triletja, na podlagi obeh aktivnosti (Teci Marko in Lightbot: Code Hour):

Razumevanje osnov računalniškega mišljenja:

  • Učenci bodo sposobni prepoznati osnovne koncepte računalniškega mišljenja, kot so zaporedja dejanj, vzorci in logično razmišljanje, tako v kontekstu Teci Marko kot tudi pri reševanju izzivov v Lightbot: Code Hour.

Razvoj logičnega razmišljanja in reševanja problemov:

  • Učenci bodo sposobni razviti logično razmišljanje in strategije za premagovanje ovir v igri Teci Marko ter za reševanje kompleksnih izzivov v Lightbot: Code Hour.

Uporaba preprostih programskih orodij:

  • Učenci bodo sposobni uporabljati preprosta programerska orodja, kot sta Teci Marko in Lightbot: Code Hour, za izvajanje preprostih nalog in reševanje problemov v digitalnem okolju.

Razumevanje pomena vztrajnosti in eksperimentiranja:

  • Učenci bodo sposobni prepoznati pomen vztrajnosti ppri reševanju problemov iin eksperimentiranju z različnimi pristopi pri uporabi digitalnih orodij, da bi dosegli želene rezultate.

Sposobnost interpretacije in analize:

  • Učenci bodo sposobni interpretirati rezultate svojih odločitev in analizirati, kako so različne strategije vplivale na njihov uspeh v igri Teci Marko in Lightbot: Code Hour.

Spodbujanje sodelovalnega učenja in komunikacije:

  • Učenci bodo sposobni sodelovati v skupinskih diskusijah in komunicirati svoje ideje ter strategije z drugimi učenci pri reševanju izzivov v igrah.

UČNO GRADIVO IN POTEK UČNE URE

Prva šolska ura: (45min)

Tema: Razvijanje osnov računalniškega mišljenja skozi igro Teci Marko

Časovni potek:

UVOD (5min):

  • Priprava na učno uro in predstavitev učnih ciljev, ki so:
    • Razumevanje osnov računalniškega mišljenja
    • Razvoj logičnega razmišljanja in strategij za reševanje problemov
    • Spodbujanje vztrajnosti pri premagovanju ovir.

SLIKOVNA IN PISNA RAZLAGA OSNOV RAČUNALNIŠKEGA MIŠLJENJA (15min):

Preden začnemo igro bomo spoznali nekaj osnovnih konceptov računalniškega mišljenja:

  • Algoritmi: To so natančna zaporedja korakov ali navodil, ki povedo računalniku, kaj naj naredi.
  • Zaporedje dejanj: Predstavlja določen vrstni red, v katerem izvajamo korake ali dejanja.
  • Logično razmišljanje: Gre za način razmišljanja, pri katerem razmišljamo korak za korakom in predvidevamo posledice naših odločitev.
  • Vztrajnost: Pomembno je, da se ne predate, ko naletite na ovire, in da vztrajate pri iskanju rešitve.

Slikovna razlaga:

  • Ilustracija osnovnih konceptov računalniškega mišljenja, kot so zaporedja dejanj in odločanja ( na tablo narišemo primer priprave sendviča).
  • Primer ovir in ciljev v igri Teci Marko, ki spodbujajo logično razmišljanje.
  • Slikovno gradivo, ki prikazuje primer uporabe strategije pri premagovanju ovir.

Primer zaporedij dejanj v igri Teci Marko:

Primer ovir v igri Teci Marko:

Pisna razlaga:

  • Osnove igre Teci Marko:
    • Predstavitev osnovnih pravil in ciljev igre Teci Marko.
    • Razlaga povezave med dejanji igralca in posledicami v igri.
  • Razvoj logičnega razmišljanja:
    • Razlaga, kako igra spodbuja razvoj logičnega razmišljanja in reševanja problemov.
    • Primeri strategij, ki jih lahko uporabijo učenci pri premagovanju ovir v igri.
  • Pomen vztrajnosti:
    • Poudarek na pomembnosti vztrajnosti in preizkušanja različnih pristopov pri reševanju težav v igri.

IGRANJE IGRE TECI MARKO (20min):

  • Razdelimo učence v skupine.
  • Vsaki skupini dodelimo računalnik ali tablico s prenosno različico igre Teci Marko.
  • Učencem damo čas, da igrajo in se preizkušajo v premagovanju ovir ter razvijajo strategije.

REFLEKSIJA (5min):

  • Spodbudimo učence, da delijo svoje izkušnje in strategije.
  • Ponovno poudarite pomen vztrajnosti in eksperimentiranja pri reševanju problemov.

Druga šolska ura: (45min)

Tema: Učenje osnov programiranja s Lightbot: Code Hour

Časovni potek:

UVOD (5min):

  • Hitra ponovitev ciljev prejšnje ure ter predstavitev ciljev te učne ure, ki so:
    • Učenje osnov programiranja.
    • Razvoj razumevanja kode in logičnega razmišljanja.
    • Uporaba osnovnih programerskih konceptov, kot so ukazi, zanke in pogoji.

SLIKOVNA IN PISNA RAZLAGA OSNOV PRIGRAMIRANJA (15min):

Slikovna razlaga:

  • Vizualizacija osnovnih programerskih konceptov, kot so ukazi za premikanje in spreminjanje stanja.
  • Ilustracija primera zaporedja ukazov za premikanje robota v igri Lightbot.
  • Grafika, ki prikazuje uporabo zank, pogojev in funkcij v Lightbot: Code Hour.

Primer zaporedja ukazov za premikanje robota v igri Lightbot:

Primer uporabe zank za premikanje robota v igri Lightbot:

Pisna razlaga:

  • Osnovni ukazi v programiranju:
    • Razlaga osnovnih ukazov v programiranju, kot so »Premakni se naprej«, »Zavrti se desno«, »Zavrti se v levo«, in njihova uporaba v igri Lightbot.
  • Uporaba zank, pogojev in funkcij:
    • Predstavitev konceptov zank, pogojev in funkcij ter njihova uporaba pri optimizaciji kode v igri Lightbot. Zanke so ponavljajoči se ukazi, ki jih lahko robot izvaja večkrat. Pogoji določajo, kaj naj robot stori glede na določene pogoje.
    • Primeri uporabe zank za ponavljajoča se dejanja in pogojev za odločanje o naslednjih korakih robota.
  • Razumevanje kode:
    • Razlaga pomembnosti natančnosti pri programiranju in interpretacija kode.
    • Primeri, kako majhne spremembe v kodiranju vplivajo na delovanje robota v igri.

PREDSTAVITEV IGRE LIGHTBOT IN IGRA (20min):

  • Demonstriranje igre Lightbot in njen namen
  • Predstavitev osnovnih ukazov in konceptov v igri
  • Igranje igre v parih
  • Učencem damo čas, da eksperimentirajo s programiranjem robota in rešujejo izzive v igri

REFLEKSIJA IN ZAKLJUČEK:

  • Spodbudimo učence, da delijo svoje izkušnje in ugotovitve.
  • Zaključimo uro s poudarkom na pomenu razumevanja kode in razvoju logičnega razmišljanja.

Spodaj pripenjam učni list ter rešitve učnega lista:

VIRI:

This work © 2024 by Neva Kumalič is licensed under CC BY-ND 4.0

(Skupno 14 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost