PN1: Spletna objava v sodelovalnem okolju in komunikacija z LLM

Za prvo projektno nalogo sem pripravil učno pripravo za temo Osnove računalništva in informatike, ki se jo obravnava v 9. razredu, pri predmetu Multimedija. Obravnava snovi je bila razpeta čez 4 šolske ure, oziroma 2 blok uri.

Najprej sem za pomoč vprašal LLM, nato pa sem še sam dodal svoje ideje, in združil vse v en načrt.

Image by Gerd Altmann from Pixabay

Free for use under the Pixabay Content License

Pogovor z LLM

Za LLM sem izbral ChatGPT. Pogovor z LLM sem pričel s pozivom, da potrebujem pomoč pri oblikovanju učnih ur na temo Osnove računalništva in informatike pri izbirnem predmetu Multimedija. Navedel sem mu tudi starost učencev. Nato sem komunikacijo nadaljeval, ga prosil za prilagoditve in bolj podrobne obrazložitve njegovih odgovorov, na primer demonstracija. Prosil sem ga še, da naj mi navede nekaj smiselnih aplikacij in programske opreme, ki jo lahko tekom učnih ur uporabim v razredu. Na koncu pa sem ga še vprašal za ideje, kako naj sestavim preverjanje znanja, ki bo preverjalo znanje učencev na vseh taksonomskih ravneh.

Spodaj prilagam .pdf datoteko, v kateri je zapisan potek pogovora z LLM. Transkript je bil ustvarjen s pomočjo orodja pdfcrowd.

Pogovor z LLM © 2024 by LD is licensed under CC BY 4.0

Operativni učni cilji

  • Učenec zna našteti različne medije za predstavitev informacije ter primere, kje jih uporabljamo.
  • Učenec zna navesti primere uporabe različnih medijev.
  • Učenec razume in zna razložiti prednosti multimedijske predstavitve v nasprotju z monomedijsko.
  • Učenec zna primerjati in poiskati razlike med dvema različnima medijema.
  • Učenec razlikuje med linearno/nelinearno ter statično/dinamično multimedijo.
  • Učenec zna vključiti različne medije v svojo predstavitev.

Operativni učni cilji izhajajo iz učnega načrta za Multimedijo. Vsi učni cilji so po SMART standardih.

Potek učnih ur

1. blok ura (90 min):

  • Uvod (10 min): učencem napovem, kaj se bo dogajalo v prihodnjih urah. Podam jim uvodno motivacijo: Danes se bomo podali v svet različnih medijev, ki nas obkrožajo in vplivajo na naše vsakdanje življenje. Multimedija je pomembna, ker združuje besedilo, slike, zvok in video, da bi nam posredovala informacije na bolj učinkovit in zanimiv način. V dobi digitalizacije, kjer so pametni telefoni, računalniki in tablice nepogrešljiv del našega življenja, je razumevanje teh medijev ključno. Ne glede na to, ali želite izdelati privlačno predstavitev za šolo, komunicirati preko socialnih omrežij ali ustvariti kreativne projekte, vam bo znanje o multimediji omogočilo, da to storite bolje in bolj učinkovito. Poleg tega vam bo razumevanje prednosti multimedijskih predstavitev v primerjavi z monomedijskimi pomagalo pri kritičnem vrednotenju informacij, ki jih prejemate iz različnih virov. Torej, pripravite se na zanimivo učno izkušnjo, kjer bomo raziskovali, kako lahko različni mediji izboljšajo naše komunikacijske sposobnosti in pripomorejo k boljši predstavitvi informacij.
  • Razlaga učne snovi (35 min): Ob pripravljenih prosojnicah na frontalen način učencem razložim pojem medija, prikažem primere (lahko slike na prosojnicah ali pa prinesem fizične predmete). Razložim da so monomedija mediji, kjer se informacija prenaša zgolj preko ene same medijske oblike: npr. knjiga (zgolj tekst), radio (zgolj zvok), ter fotografije (slike). Obrazložim, da je multimedija (oz. večpredstavnost) nek medij, ki informacije prenaša prek več različnih oblik, hkrati. Primer bi bila televizija, ki združuje tekst, zvok, fotografije in video. Navedem multimedijske gradnike, ter njihovo delitev na statične (slike, besedilo, grafika) in dinamične (zvok, video, animacija) gradnike. Za konec pa jim še razložim delitev na linearno (kinodvorana) in nelinearno (računalniška igra) multimedijo. Primer miselnega vzorca, ki si ga učenci prepišejo v zvezek:

Gradniki MM © 2024 by LD is licensed under CC BY 4.0

  • 5 minut odmora (med blok uro)
  • Učna etapa ponavljanja (20 min): Učence sprašujem vprašanja, da dobim povratno informacijo o tem, kako so razumeli novo učno snov. Vprašanja se neposredno navezujejo na snov, ki sem jo podal učencem, postavim pa jim tudi vprašanja na višjih taksonomskih ravneh (na primer: “Ali obstaja primer, kjer imajo monomedijske predstavitve prednosti pred multimedijskimi predstavitvami”), da spodbudim t.i. “out of the box” razmišljanje.
  • Demonstracija (20 min): Učenci osnove MS PowerPointa že obvladajo. Začnem z osnovno predstavitvijo, ki si jo pred uro pripravim. Predstavitev vključuje zgolj tekst na belem ozadju. Demonstriram, kako lahko predstavitev izboljšamo z dodajanjem ozadja, slik, grafik, zvoka in videoposnetkov. Pri tem seveda opozorim, da je potrebno vire navesti pri koncu predstavitve. Opozorim, da ne smemo vključiti preveč medijev naenkrat, saj je to lahko za gledalca moteče. S tem dosežem dva cilja: učenci poglobijo svoje znanje uporabe MS PowerPointa, in se učijo, kako lahko preidemo od osnovne monomedijske predstavitve k kompleksni multimedijski predstavitvi. Učenci spremljajo in ponavljajo korake na svojih računalnikih (predstavitve jim podam prek spletne učilnice ali pa kako drugače).
  • Zaključek (5 min): Odgovorim na morebitna vprašanja. Od učencev se poslovim.

2. blok ura (90 min)

  • Uvod (5 min): Učence pozdravim. Skupaj ponovimo ključne točke od zadnje ure.
  • Podajanje navodil za delo (15 min): (Denimo, da je v skupini 8 učencev). Učence razdelim v pare. V parih naj naredijo predstavitev v PowerPointu na poljubno temo po svoji izbiri (domači ljubljenčki, zvezdniki, športi, države…). Pri tem naj upoštevajo, kaj smo se naučili. Posamezna predstavitev naj bo dolga 5 min, vključevati pa mora čim več različnih medijev.
  • Delo v parih (30 min): Učenci v parih pripravljajo predstavitve. Hodim po razredu in spremljam napredek, nudim pomoč učencem, ki jo potrebujejo.
  • Predstavitve (25 min): Učenci predstavijo svoje predstavitve, po predstavitvi jim podam kratke povratne informacije.
  • Kratko preverjanje (15 min): Učencem ob koncu ure dam še kratko preverjanje znanja, ki ga individualno rešijo. Rezultati preverjanja znanja mi služi kot povratna informacija o mojem delu. Preverjanje znanja:

Preverjanje © 2024 by LD is licensed under CC BY 4.0

Evalvacija pogovora z LLM

Evalvacija © 2024 by LD is licensed under CC BY 4.0

Viri

Gerlič, I. (2020). Računalništvo in informatika v zdravstvu. Fakulteta za zdravstvene vede.

OpenAI ChatGPT (generiranje idej za oblikovanje učne ure, 21. 5. 2024). Transkript komunikacije je v objavi.

Program osnovnošolskega izobraževanja računalništvo. Učni načrt. (2002). Ministrstvo za šolstvo in šport: Zavod RS za šolstvo.https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/3-letni-lahko-krajsi/Racunalnistvo_izbirni.pdf

Licenca naslovne slike

Image by Gerd Altmann from Pixabay

Free for use under the Pixabay Content License

(Skupno 44 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost