Scratch in alternative
Načrtovala sem nalogo z orodjem Blockly games, ki je dostopno tudi v Slovenščini. Naloga je primerna za učence 4.,5. ali 6. razreda pri predmetu neobvezni izbirni predmet računalništvo. Predznanja, ki so potrebna so razumevanje pojmov algoritem in program. Takšna naloga spada v učni načrt računalništva v sklop programi.
Učni cilji, ki jih učenci usvajajo z reševanjem naloge:
splošni:
- razvijajo algoritmični način razmišljanja in spoznavajo strategije reševanja problemov,
- pridobivajo sposobnost izbiranja najustreznejše poti za rešitev problema.
operativni:
- znajo slediti izvajanju tujega programa,
- razumejo pojem zanke in ga znajo uporabiti za rešitev problema.
Naloga
Na levi strani je želva, ki sledi navodilom in riše. Narisati mora označeno zvezdo. Ali je program na desni ustrezen in bo želva narisala zvezdo ali kaj drugega? Napiši svojo rešitev naloge, tako da bo želva narisala zvezdo. Uporabi samo 4 bloke.
Rešitev
Zapisan program deluje, vendar ga lahko zapišemo na krajši način. Rešitev s 4 bloki: