Aktivnost KV7: Računalniška omrežja in ROID

Seznam pregledanih spletnih strani

ŠolaSpletna stranSpletna učilnicaOcenjevanjeStoritve v oblaku
OŠ DornberkWordPressArneseAsistent
OŠ BranikWordPressArneseAsistent
OŠ Milojke ŠtrukeljWordPressArneseAsistent
OŠ Frana ErjavcaWordPresseAsistent
OŠ SolkanWordPress
Seznam pregledanih spletnih strani šol

Refleksija

Izbral sem spletne strani dveh osnovnih šol, na katerih sem pred leti delal kot ROID in učitelj računalništva (OŠ Branik, OŠ Dornberk), ter tri večje OŠ na Goriškem (OŠ Milojke Štrukelj, OŠ Frana Erjavca, ter OŠ Solkan).
Vse šole imajo spletno stran narejeno v WordPress-u in vse šole (razen OŠ Solkan) uporabljajo eAsistenta za ocenjevanje in urnike. OŠ Solkan je edina ki uporablja storitve v oblaku podjetja Google, verjetno pa tudi zaradi tega nisem uspel pridobiti informacije o spletni učilnici, saj najbrž uporabljajo storitve v oblaku, kot spletne učilnice.

Katera znanja potrebuje ROID, da lahko skrbi za storitve?
Kot prvo ROID mora dobro poznati programe za urejanje besedil in delo s podatki in programe za delo v oblaku. Dobro je tudi da pozna storitve, ki jih ponuja Arnes (splet, ipd) in da razume kako se uporabniki prijavljajo na spletne portale (AAI prijava, idr).

Poleg poznavanja programov je zaželjeno, da ROID pozna tudi postopke uvoza, izvoza in kreiranje varnostne kopije certifikata (podpora za računovodstvo) in razume termine iz področja omrežij in usmerjevalnikov (IP, router, DHCP, ipd) in podrobno pozna kako so komponente v računalniku sestavljene, ter da zna sestaviti računalnik iz posameznih komponent.

Vsekako pa je dobro, če oseba ki skrbi za informacijsko tehnologijo, pozna računalništvo tako v širino (ni specializiran samo na eno področje) in globino (dobro pozna določeno tematiko), saj se velikokrat zgodi na šoli, da pričakovanja zaposlenih presegajo znanja ROID-a, zato pa je tudi pomembno, da se “računalnikar” konstantno izobražuje in sledi razvoju tehnologije.

S kom vse mora ROID sodelovati na šoli in na kakšen način?

ROID takorekoč mora biti na razpolago celotni administraciji šole (tajništvo, ravnateljica, računovodstvo, kuhinja, idr), ter vsem ostalim uslužbencem v šoli (učitelji, vzgojitelji, strokovni delavci).

Na kakšen način je stvar dogovora z nadrejenim oz. se individualno dogovori z osebo ki rabi pomoč ROID-a. Smiselno je tudi da ROID nudi sveže novice zaposlenim na tedenskih, mesečnih oz. na drugih sestankih, ki jih skličejo nadrejeni.

Kakšen je temeljni namen uporabe storitev?

Temeljni namen uporabe storitev je olajšanje dela učiteljev, učencev in ostalih zaposlenih na šoli. Poleg tega v sedajšnji aktualni sitaciji (Covid-19), vidimo veliko prednost uporabe storitev pri izobraževanju na daljavo.

Licenca

Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

(Skupno 13 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja