PN1: Algoritmično razmišljanje

Učna ura z naslovi Algoritmi je primerna za učence drugega vzgojno-izobraževanega obdobja (4., 5. in 6. razred OŠ). Obravnava bi potekala v okviru predmeta Neobvezni izbirni predmet Računalništvo.

Operativni učni cilji

  • učenci razumejo pojem algoritem,
  • znajo vsakdanji problem opisati kot zaporedje korakov
  • znajo z algoritmom predstaviti preprosto opravilo
  • znajo v algoritem vključiti vejitev (če)

Uvod v uro

Učence razdelimo v skupine (poljubno, odvisno od števila otrok in prostorske kapacitete razreda, predlagamo ne več kot 5 učencev na skupino). Vprašamo jih, ali so že jedli oz. pekli kdaj palačinke. Vsaki skupini damo listke (datoteka Peka-palacink), na katerih so zapisani posamezni koraki peke palačink. Naloga vsake skupine je, da sestavi pravilen vrstni red korakov. Po opravljeni aktivnosti preverimo rezultate dela skupin.

Obravnava snovi

Z učenci s pomočjo vprašanj skupaj sestavimo definicijo algoritma in njegovih značilnosti:

  • Kaj smo dobili? Postopek za reševanje problema peke palačink.
  • Ali poznamo še kakšen postopek, npr. kuhanje juhe? Ali lahko postopek peke palačink uporabimo za kuhanje juhe? Ne, saj gre za dva različna problema.
  • Ali se postopek peke palačink kdaj konča ali traja v neskončnost? Ne, končamo, ko nam zmanjka mase za palačinke.
  • Ali obstaja možnost, da se v naših palačinkah znajde npr. igla za šivanje? Ne, ker je natančno določeno kaj lahko uporabimo in kako bomo to uporabili.

Algoritem je zaporedje navodil za reševanje nekega problema. Algoritem mora biti natančno določen, izvedljiv v končnem številu korakov in narejen za vsak problem posebej.

Utrjevanje in preverjanje

Za utrjevanje bi učenci izpolnili učni list. Če na koncu ure preostane kaj časa, lahko učenci rešujejo prvih 9 nalog na strani Teci Marko (Run, Marco, Run!) v poglavju Džungla.

Učni list:

(Skupno 33 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost