Delo z multimedijo v vlogi ROID-a na šoli
Grafični izdelek
Letak za izbirni predmet: Računalniška omrežja
To delo (letak za izbirni predmet) je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Vloga ROID-a v šoli
Ključna oseba, ki se v šoli ukvarja z uporabo informacijsko komunikacijske tehnologije, je zagotovo ROID. Njegova naloga je, da vodstvu šole svetuje o primerni izbiri opreme s področja IKT. Pomembno je, da zna prenesti uporabnost IKT-ja tudi svojim kolegom in jim pokazati, da lahko prav vsak izmed njih uporabi delček tehnologije tudi pri svojih učnih urah. Pri tem pa jim mora znati predstaviti pravilnost uporabe le-teh. ROID je administrator računalniškega omrežja, skrbnik, postavljalec in vzdrževalec šolskih spletnih strani. Lahko pa tudi poučuje računalništvo v 2. ali 3. triletju.
ROID ima na področju multimedije veliko različnih del za katere je odgovoren:
- snemanje šolskih prireditev in hramba zapisov (tudi če se šola odloči za zunanjega izvajalca)
- obdelava videoposnetkov (označevanje, krajšanje, dodajanje filtrov, zvoka)
- objavljanje videoposnetkov, fotografij na šolsko spletno stran
- skrbi za objave obvestil na spletni strani
- izdelavi šolskega časopisa (naslovnica, slike…) in letakov za šolske predstave
ROID potrebuje osnovna znanja glede fotografij in videoposnetkov, njihovo obdelavo ter avtorsko zaščito. Poznati mora osnovne lastnosti rastrske in vektorske grafike, hkrati pa imeti tudi izkušnje na tem področju, da lahko naredi kvalitetno grafiko, obdela sliko in video.
Po mojem mnenju, je delo ROID-a zelo zahtevno in včasih tudi naporno, saj mora opravljati veliko različnih nalog. Po eni strani mora biti pedagog, glede na to, da lahko poučuje, hkrati pa vzdrževati spletno stran šole, tako da starši lahko hitro pridejo do želenih informacij. Dobro mora biti podkovan tudi na področju grafike in poznati osnovne programe za izdelavo slik. Problematično je, saj funkcija ROID-a ni točno definirana. Velikokrat rečemo, da je ROID »deklica za vse«, saj se njegovo delo izkoristi vsepovsod kjer je to možno. Ostalim kolegom mora biti ves čas na voljo za pomoč, če nastanejo kakšne tehnične težave in ob tem še poučevati učence. Število računalnikov se na šolah hitro povečuje, hkrati pa je tudi sama tehnologija napredovala. Za vse te stvari je potrebno tudi skrbeti in posvetiti čas, ki pa ga ROID (se posebej če je na šoli en sam) težko uskladi.
Anja, dobro ste opravili aktivnost.
Alenka Žerovnik
Hvala 🙂