Spletna objava v sodelovalnem okolju in komunikacija z LLM 

S pomočjo LLM-ja oz. ChatGPT-ja sem naredila načrt obravnavane snovi za 2 blok uri na temo ustvarjanja preproste predmetne slike in njeno vstavitvijo v besedilo ter dopolnitve že izdelane računalniške slike za učence 8. oz. 9.razreda. Načrt vsebuje naslednje stvari in sicer operativne učne cilje, izbrana programska oprema oz. aplikacije, navodila za izvedbo aktivnosti in preverjanje znanja.

Operativni učni cilji

V prvi blok uri bi učenci dosegli naslednje operativne cilje:

  • da razumejo, kakšno vrsto predmetne računalniške slike naj izdelajo
  • da znajo narediti ustrezno preprosto predmetno računalniško sliko
  • da jo znajo shraniti na računalnik

V drugi blok uri pa bi učenci dosegli naslednje operativne cilje:

  • da znajo obstoječi predmetni računalniški sliki dodati nove elemente, spreminjati obstoječe elemente ali pa izboljšati njen videz
  • da znajo uporabiti podano programsko opremo za ustvarjanje in urejanje slikovnih vsebin
  • da znajo spremenjeno predmetno računalniško sliko shraniti na računalnik
  • da predmetno računalniško sliko ustrezno vstavijo v besedilo

Pogovor z LLM-jem:https://chat.openai.com/share/75259838-6d90-46a6-a574-058cd8960c24

Izbrana programska oprema oz. aplikacije

Primeri programske opreme za urejanje besedil:

  • LibreOffice Writer – odprtokodni program za urejanje besedil, ki je primerljiv s Microsoft Word-om. Je enostaven za uporabo in omogoča vstavljanje slik, tabel, diagramov in drugih predmetov v dokumente
  • Apache OpenOffice Writer – za urejanje besedil in vstavljanje slik ter ima podoben vmesnik kot Microsoft Word
  • AbiWord – urejevalnik besedil, ki je namenjen urejanju besedil in omogoča vstavljanje slik in drugih predmetov v dokumente
  • Microsoft Word – omogoča enostavno vstavljanje računalniških predmetnih slik v besedilne dokumente in druge uporabne funkcije, kot so oblikovanje besedila, ustvarjanje tabel, vstavljanje diagramov in še več.

Primeri programske opreme za izdelavo predmetne računalniške slike:

  • GIMP – program za urejanje slik, ki omogoča širok nabor funkcij, kot so risanje, barvanje, retuširanje
  • Inkscape – odprtokodni vektorski grafični program, ki omogoča ustvarjanje različnih vrst predmetnih slik
  • Krita – odprtokodni program za digitalno risanje in slikarstvo. Omogoča ustvarjanje slik s čopiči, plasti, filtri in drugimi orodji
  • Pinta – preprost grafični urejevalnik, podoben programu Paint.NET v sistemu Windows in ima osnovne funkcije za urejanje slik

Pogovor z LLM-jem: https://chat.openai.com/share/087e0c0e-4314-4bdc-837b-d5059bb61887

Navodila za izvedbo aktivnosti

1. učna ura

Najprej bomo s pomočjo grafičnega vektorskega programa Inkscape naredili preprosto predmetno računalniško sliko in ji dodali nove elemente ter ji izboljšali njen izgled. Ta program je primeren za uporabo za učence 8. in 9.razreda, poleg tega pa je dostopen na različnih operacijskih sistemih, vključno z Windowsom, MacOS-om in Linuxom. Poleg tega učenci svoje izdelke shranijo v SVG format, kar jim omogoča, da jih lahko objavijo na spletu.

Aktivnost bomo izvajali skupinsko, pri čemer bi jih vodila, učenci pa bi sproti opazovali in delali.

AKTIVNOST

1.Uvod:

  • Predstavitev teme: Pogovor o digitalnem risanju in možnostih programa Inkscape.
  • Osnovno razumevanje predmetne računalniške slike: Razlaga, kaj predstavlja predmetna računalniška slika in kako se razlikuje od abstraktne slike.

2. Predstavitev Inkscape programa:

  • Prikaz osnovnih funkcij programa Inkscape: Orodja za risanje, urejanje poti, ustvarjanje vozlišč, Boolove funkcije itd.
  • Demonstracija uporabe orodij na primerih preprostih oblik.

3. Navodila za nalogo:

  • Učenci bodo dobili nalogo, da ustvarijo digitalno sliko poljubne živali s pomočjo programa Inkscape.
  • Razložite, da naj uporabijo orodja za risanje, urejanje poti ter Boolove funkcije za ustvarjanje podrobnosti.

4. Praktično delo – Ustvarjanje slike:

  • Učenci naj začnejo ustvarjati svojo sliko živali po lastni izbiri.
  • Med procesom nudite pomoč in nasvete ter spodbujajte kreativnost.
  • Ko bodo zadovoljni s svojo sliko, jo shranijo tako, da kliknejo na “File” in “Save As” ter izberejo format s končnico .svg.

5. Deljenje in povratna informacija:

  • Učenci bodo imeli priložnost, da delijo svoje končne izdelke s sošolci.
  • Učitelj bo ponudil povratno informacijo in pohvale za dobro opravljeno delo ter morebitne nasvete za izboljšanje.

Pogovor z LLM-jem:https://chat.openai.com/share/bcedde90-ca12-4189-9963-026d4f413c97

Primer preproste slike, ki bi jo naredili v Inkscape-u:

Metulj by Jerneja Kropar is licensed under CC BY-NC 4.0

Kako se shrani predmetno računalniško sliko, narejeno v Inkscape-u, na računalnik?

Slika10 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

Slika14 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

Slika11 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

2. učna ura

Pri tej blok uri bomo uporabili grafični vektorski program Inkscape, vendar bomo že narisani predmetni računalniški sliki dodali nove elemente in ji bomo izboljšali njen izgled. Za ustavljanje predmetne računalniške slike uporabili odprtokodni urejevalnik besedil Microsoft Word, ki je zelo razširjen program za urejanje besedil in enostaven za uporabo. Hkrati pa je dostopen na šolskih računalnikih, ki imajo licenco za podano programsko opremo. Na koncu pa bomo izboljšano sliko tudi shranili na računalnik in jo vstavili v Word-ov dokument.

Aktivnost bo potekala tako, da bodo učenci opazovali, katere detajle oz. izboljšave bi naredila na predmetni računalniški sliki, potem pa bi v skupinah ali pa v parih odločali, kaj bi želeli izboljšati na svoji predmetni računalniški sliki. Nato pa bi skupaj vstavili sliko v Wordov dokument in shranili dokument na računalnik(jaz bi jim pokazala, oni pa bi spremljali in delali zraven).

AKTIVNOST

1. Uvod:

  • Ponovitev osnovnih funkcij programa Inkscape.
  • Pomen urejanja in izboljšanja računalniških slik.
  • Končni cilj: izboljšati predmetno računalniško sliko z uporabo senčenja in svetlobnih učinkov.

2. Ustvarjanje računalniške slike:

  • Razdelite učence v pare ali skupine.
  • Dajte jim predmetno računalniško sliko.
  • Naloga: izboljšati in dodati detajle sliki.

3. Urejanje in izboljšanje slike z uporabo senčenja in svetlobnih učinkov:

  • Učenci naj dodajo senčenje in svetlobne učinke za ustvarjanje globine in dimenzije.
  • Spodbujanje kreativnosti pri uporabi teh učinkov za izboljšanje slike.

4. Vstavljanje slike v dokument:

  • Nov dokument v Wordu ustvarijo tako, da kliknejo na “File” in izberejo “New”.
  • Demonstracija, kako vstaviti končno računalniško sliko v dokument programa Word – v odprtem dokumentu kliknejo na zavihek “Insert” v zgornji vrstici, nato na “Picture” in izberejo “From File”. Poiščejo svojo shranjeno sliko, jo izberejo ter kliknejo “Insert”.
  • Prilagajanje velikosti in postavitve slike v dokumentu s pomočjo ročic in vlečenjem.
  • Shranjevanje dokumenta – ko končajo, kliknejo na “File” in izberejo “Save As”. Določijo ime in lokacijo dokumenta ter ga shranijo.

5. Shranjevanje spremenjene slike

  • Navodila za shranjevanje spremenjene računalniške slike na računalnik.

Pogovor z LLM-jem:https://chat.openai.com/share/e901dcfe-43d0-496f-9588-e00a7255e9ee

Kako v Inkscape-u uvozimo sliko, ki jo želimo spremeniti?

Slika10 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

Slika12 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

Slika13 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

Kako se ustvari nov dokument v Wordu?

Slika1 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

Slika2 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

Slika3 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

Kako vstavimo sliko v Wordov dokument?

Slika4 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

Slika5 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

Slika13 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

Slika6 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

Kako shranimo dokument z vstavljeno sliko?

Slika1 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

Slika7 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

Slika8 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

Slika9 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY 4.0

Primer izboljšane slike, ki bi jo naredili v Inkscape-u:

Metulj1 by Jerneja Kropar is licensed under CC BY-NC 4.0

Preverjanje znanja

S preverjanjem znanja bi se preverilo sposobnost učencev glede ustvarjanja vektorskih slik, vstavljanja v dokumente ter dopolnjevanja s podrobnostmi in uporabo vozlišč. Za risanje vektorskih slik bi uporabili Inkscape, za vstavljanje vektorske slike v dokument pa bi uporabili Word. Pri tem bi se preverjalo, če uporabljajo raznolika orodja za risanje in da narišejo čim več različnih oblik ter da znajo shraniti vektorsko sliko v format s končnico .svg. Preverilo bi se tudi, če učenci znajo uspešno vstaviti svojo sliko v Wordov dokument ter da jo prilagodijo glede na zahteve. Poleg tega učenci uspešno dodajo nove elemente in detajle na svojo sliko ter uporabijo vozlišča za spreminjanje oblike in strukture.

Pogovor z LLM-jem:https://chat.openai.com/share/32f67da7-9582-4489-bfd2-2875b58f7308

Evalvacija uporabe LLM pri nalogi

Pri uporabi LLM-ja za pripravo načrta obravnave vsebine sem naletela na nekaj pozitivnih in negativnih stvari. Pozitivne so bile naslednje:

  • hitro oblikovanje načrta za izvedbo danega sklopa vsebin, ker mu podamo ustrezne podatke, kaj mora načrt vsebovati, on pa na podlagi tega hitro izoblikuje končni rezultat
  • podajanje dobrih primerov aktivnosti za vsak sklop, ki so prilagojene učencem določenega razreda. Če na primer nimamo ideje, kako bi izpeljali aktivnosti na drugačen način, nam lahko LLM poda dobre predloge
  • sam nam lahko poda, na kakšen način bi izvajali samo aktivnost – v paru, skupinsko ali individualno.
  • da doda na koncu opombe, ki nam dajo vedeti, na kaj moramo biti pozorni pri izvedbi učnih ur. To lahko učitelju zelo pomaga, ker bo pri sami izvedbi še tako bolj pozoren na te stvari
  • da na sistematičen in razumljiv način poda elemente izvedbe učnih ur

Negativne stvari pa so naslednje:

  • da ne poda konkretnih prilagoditev za učence v sami učni pripravi, ker se ne poglobi dovolj v samo učno vsebino
  • da lahko poda neprimerno učno pripravo, če mu ne podamo specifičnih podatkov(npr. kateri razred poučujemo, katere vsebine bi obravnavali,..)
  • da si lahko izmisli programsko opremo, ki sploh ne obstaja
  • da lahko poda aktivnosti, ki ne izpolnjujejo zastavljenih učnih ciljev za podani sklop
  • da pri sami sestavi načrta ne upošteva predznanja učencev, če mu tega ne damo vedeti
  • da kdaj pozabi upoštevati to, kar mu rečemo, da naj popravi v svojem odgovoru.

Viri

(Skupno 52 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost