IZRAELSKI KURIKULUM
RAČUNALNIŠTVO
- Od 1995 v srednji šoli,
- Enakovreden vsem naravoslovnim predmetom,
- Učni načrt so do danes že večkrat dopolnili in spremenili,
- Kakovostna gradiva,
- Princip manj je več: manj učenja konceptov in več praktičnega dela,
- Glavno je poudarjanje algoritmičnega problema in iskanje algoritma kot njegove rešitve,
- Ravnajo se po sistemu K-12,
- Izbirni predmet na vseh nivojih izobraževanja.
OSNOVNA ŠOLA (1. – 6. RAZRED)
- SPOZNAVANJE RAČUNALNIKA – uporaba, deli računalnika, elementi namizja,
- PROGRAMI – npr. slikar, predvajalnik glasbe, urejevalniki besedil, predstavitve, preglednice,
- ZDRAVE NAVADE – zdrava drža pri rokovanju z računalnikom, čistoča, nežnost, varnost,
- PROGRAMIRANJE – od 3. razreda naprej, programiranje z bloki, Scratch, diagrami poteka, kasneje Basic/Python.
- MISELNE SPRETNOSTI – organiziranost, reševanje problemov
SREDNJA ŠOLA (7. – 9. RAZRED)
- Od 2011 je računalništvo del programa STEM (Science, Tehnology, Engineering, Mathematics)
- Računalništvo je izbiren predmet,
- Učenci se seznanijo z računalniškim mišljenjem in algoritmičnim delovanjem računalnika,
- Program obsega 180 ur (60 ur na leto, 2 uri na teden).
- UVOD V RAČUNALNIŠTVO – osnovni pojmi, algoritmično razmišljanje in programiranje – spremenljivke, pogoji, zanke, števci, akumulatorji, sporočanje in obravnavanje dogodkov. Okolje v katerem ustvarjajo je SCRATCH – zastonj program, zanimiv, učenci uživajo ko programirajo v njem, enostaven, …
- PREGLEDNICE – most med računalništvom v osnovni in srednji šoli, predstavitev preglednic za uporabo pri znanstvenih raziskavah. Uporabljajo orodja za reprezentacijo grafov, uporabljajo funkcije pri matematiki in učijo se pametno uporabo pogojev.
- UVOD V ROBOTIKO – srečajo se z inžinirskim konceptom,
- Problem financiranja robotov – katere si ne more privoščiti vsaka šola. Zato imajo na izbiro še brezplačni modul internetnega programiranje s poudarkom na HTML5, in JavaScript.
- IZDELAVA MANJŠEGA PROJEKTA – razvoj programa v Scratchu
SREDNJA ŠOLA (10. – 12. RAZRED)
Osnovnih 5 modulov:
- OSNOVE RAČUNALNIŠTVA 1 IN 2:
- Ta modul zagotavlja osnovo za celoten program. Je tisti, ki uvaja osrednje koncepte algoritmov in vzporedno uči, kako so algoritmi vpeljani v programskem jeziku.
- OBLIKOVANJE PROGRAMSKE OPREME:
- Nadaljevanje osnov. Osredotoča se na podatkovne strukture, v proces pa uvaja abstraktne podatkovne tipe. Prav tako presega samostojne algoritme z razpravo o zasnovi celotnih sistemov.
- DRUGA PARADIGMA:
- Študent se seznani z drugo programsko paradigmo, ki naj bi bila konceptualno precej drugačna od postopkovnega pristopa, ki je bil sprejet v prejšnjih modulih. Trenutno odobrene alternative so logično programiranje in programiranje na ravni sistema.
- APLIKACIJE:
- Osredotoča se na neko splošno področje uporabe in uči tako načela kot prakso. Trenutno odobrene alternative so računalniška grafika in informacijski sistemi.
- TEORIJA:
- Študent se izpostavi izbranim temam teoretičnega računalništva. Trenutno: modeli računanja in dvodelna enota (modelno računanje + numerična analiza).
OSNOVE 1 | OSNOVE 2 | OBLIKOVANJE PROG. OPREME |
Uvod Osnovni računski model Uvod v razvoj algoritmov Pogojna izvedba Pravilnost algoritmov Iterativna izvedba Učinkovitost algoritmov Funkcije Enodimenzionalni nizi Ponovno pregledane nadzorne strukture | Razvoj algoritmov Postopki Vrste Rekurzija Znaki in nizi Napredni algoritemski problemi Ponovna preglednost pravilnosti in učinkovitosti Uvod v podatkovne struktur | Uvod Knjižnična enota Tipi podatkov Stack Učinkovitost Seznam Binarno drevo Študija primera |
Obstajajo trije možni študijski programi sestavljeni iz teh modulov:
Program z eno enoto (90 ur letno), program s tremi enotami (270 ur letno), program s petimi enotami (450 ur letno).
PRIMERJAVA S SLOVENSKIM KURIKULUMOM
Prednosti Izraelskega kurikuluma:
- Bolj strukturiran učni načrt,
- Pouk bolj praktično usmerjen in aktualen (robotika),
- Kot pri nas izbirni predmet, a ima večji pomen,
- Velik poudarek na algoritmičnem razmišljanju,
- Z učenjem začnejo prej – v 1. razredu (pri 6. letih).
Sama izvedba robotike v izraelskem kurikulumu mi je zelo všeč in se mi zdi, da učenci takrat spoznajo, kako je računalništvo povezano s stroji. Učenje postane veliko bolj zanimivo, saj lahko robota sprogramirajo kakor želijo in so pri tem lahko zelo kreativni.
- Kaj se mi zdi najbolj pomembno?
Ena najbolj pomembnih stvari je, da predmet računalništva uvrstimo med obvezne predmete v osnovnih šolah in da ta predmet uči nekdo, ki je izobražen za poučevanje tega predmeta in ne nekdo, ki ve le osnove računalništva.
VIRI
- https://www.researchgate.net/publication/242369857_Curriculum_and_Course_Syllabi_for_a_High-School_CS_Program
- https://www.researchgate.net/publication/317013543_Computer_Science_High_School_Curriculum_in_Israel_and_Lithuania_-_Comparison_and_Teachers’_Views
- https://www.researchgate.net/publication/242369857_Curriculum_and_Course_Syllabi_for_a_High-School_CS_Program