PROJEKTNA NALOGA 1: ALGORITMIČNO RAZMIŠLJANJE
Učna ura neobveznega izbirnega predmeta Računalništvo za 2. triletje iz podorčja algoritmičnega razmišljanja bi potekala v računalniški učilnici.
Učenci razvijejo niz navodil in pravil, ki jih z doslednim upoštevanjem pripelje do rešitve. Ker je algoritmično razmišljanje ena izmed pomembnejših kompetenc, ki jih učenci lahko razvijejo je pomembno, tudi kako jim mi to predstavimo. Med samo učno uro jih moramo motivirati, vendar rešitev nesmemo izdati. Problem, ki ga rešujemo lahko razdelimo na več posameznih korakov oziroma podproblemov in jih postopoma rešujemo.
Učna ura
Učna ura je namenjena učencem druge tride (4., 5., 6. razred), ki obiskujejo neobvezni predmet Računalništvo.
Učni cilj
Učenci:
- Znajo z ukazi voditi do želenega cilja
- Znajo slediti ukazom do želenega cilja
- Znajo z algoritmom sestaviti preprost program
- Znajo algoritem predstaviti simbolno
Potek učne ure
Uvodno motivacijo, bi začela tako, da bi na tla zložila liste kvadratne oblike, ki bi bili vsak drugačne barve in razporejeni 3×3. Učenci bi se postavili v kolono in njihova naloga bi bila, pripeljati učenca z ukazi (naprej, nazaj, obrni se v levo, obrni se v desno), ki stoji pred njim do želene barve, ki bi bila napisna na listu. Učencem ne bi vsem hkarti razporedili listov, saj lahko pričakujemo, da bi si prišepetavali katere barve imajo, zato bi učitelj dal liste samo prvim dvem učencem v koloni. Ko bi prišli vsi učenci na vrsto, bi še prvi učenec podajal ukaze zadnjemu učencu.
Po končani uvodni motivaciji, bi učenci začeli z reševanjem nalog v aplikaciji code.org. Učence bi vodila skozi spletno stran, pomagala bi jim spremeniti jezik v slovenščino in jim pokazala, kje se igrica nahaja. Med samim reševanjem bi se sprehajala po razredu in pomagala učencem, ki bi imeli kakšna vprašanja. Vaje iz aplikacije bi reševali do 5 minut pred zaključkom ure.
Za zaključek bi učencem razdelila učni list, katerega naj rešijo za domačo nalogo. Učitelj bi učencem prebral navodila, tako da bi skupaj razjasnili, če kaj učencem ne bi bilo razumljivo.
Viri
- Aplikacija Word
- Code.org pridobljeno 24.6.2021 s https://studio.code.org/s/course2/lessons/3/levels/2
- GeoGebra pridobljeno 23.6.2021 s https://www.geogebra.org/geometry?lang=sl
- Krajnc, R. (2013) Neobvezni izbirni predmet: Računalništvo. Učni načrt. Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno dne 23.6.2021 iz https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/3-letni-lahko-krajsi/Racunalnistvo_izbirni.pdf
Projektna naloga 1 © 2021 by Tia Vrhovec is licensed under CC BY-NC-SA 4.0