Oblikovanje besedil in delo s podatki v oblaku

Učni načrt za Računalništvo v okviru teme oblikovanja besedil in dela s podatki pokriva naslednje učne cilje:

učenec zna

  • predstaviti informacijo z več podatki;
  • našteti različne načine zapisa podatkov;
  • izbrati ustrezen računalniški program in ga zagnati v grafičnem operacijskem sistemu;
  • v programu izbrati in uporabiti ustrezen ukaz;
  • izdelati svoje področje, ga preimenovati in zbrisati;
  • z urejevalnikom besedil napisati krajše besedilo in ga oblikovati;
  • z risarskim programom izdelati računalniško točkovno sliko in jo vriniti v besedilo;
  • podatke urediti v preglednici.

Oblikovanje besedil in delo s podatki ponuja veliko možnosti za medpredmetno sodelovanje. Pri oblikovanju besedil bi bile smiselne povezave s slovenščino in angleščino, če bi učenci besedila ali del besedil pisali v angleškem jeziku ali uporabljali angleške programe za urejanje besedil. V povezavi s slovenščino bi lahko učenci napisali besedilo, v katerem bi predstavili enega slovenskega pesnika ali pisatelja po izbiri. Sicer pa urejanje besedil lahko povežemo praktično z vsemi predmeti, v kolikor bi učenci delali neko seminarsko nalogo ali pa kratko poročilo, zapis o določeni temi. Na primer, v povezavi z geografijo bi učenci lahko izdelali krajšo seminarsko nalogo o poljubni državi, v povezavi z zgodovino bi lahko napisali krajše besedilo o poljubnem zgodovinskem obdobju. Ker so v takšnih besedilih vedno dobrodošle slike, bi se lahko povezali tudi z učitelji likovne umetnosti. Kar se tiče dela s podatki lahko velikokrat najdemo povezave z matematiko, v kolikor ti podatki vključujejo številke in je potrebno potem računati aritmetično sredino, mediano, modus in podobno. Če imamo na primer podatke o tem, kako daleč je posamezen učenec 7. B razreda skočili v daljino in potem te podatke poljubno urejamo (po velikosti, izračunamo povprečno dolžino, …) pa nimamo povezave le z matematiko pač pa tudi s športno vzgojo.

Temo bi aktualizirala z Office 365, saj omogoča, da lahko več učencev vpisuje in ureja podatke v istem dokumentu, s čimer bi kljub trenutni situaciji, ko poteka šolanje od doma, učitelji omogočili učencem delo v parih ali v skupinah pri najrazličnejših projektih. Ker se vsebina dokumenta sproti shranjuje, tudi ne bi prišlo do težav, če bi kateri od učencev pozabil shraniti vsebino ali če bi zmanjkalo elektrike in podobno. Hkrati bi lahko dostop do teh dokumentov imeli tudi učitelji in bi tako na enostaven način učencem sproti podajali povratne informacije o njihovem delu.

Učenci potrebujejo znanja o uporabi programov kot so Word, Excel, PowerPoint, da jih lahko ustrezno, pravilno uporabljalo in v celoti izkoriščajo njihove funkcije. Večina učencev ta znanja ima že pred samim predmetom Računalništvo, saj so bili v veliki meri že v predhodnih razredih primorani oblikovati kakšno krajše besedilo, narediti kratko predstavitev ali urejati različne podatke. Če pa kateri učenci teh programov še ne bi poznali, bi se kaj kmalu ob ustrezni pomoči učitelja in vaji navadili nanje, saj niso preveč zahtevni za uporabo. V nadaljnjem šolanju in kasneje pri študiju pa bodo te programe nenehno uporabljali. Ker je veliko programov v angleškem jeziku, je potrebno tudi osnovno znanje angleščine. Prav tako je potrebno znanje poznavanje oblačnih storitev in uporaba spleta, da se lahko učenci hitreje in lažje znajdejo pri oblikovanju besedil in delu s podatki.

(Skupno 24 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Komentarji: 1

  1. Avatar Zalenka's pravi:

    Maja, dobro razmišljanje.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost