Algoritmično razmišljanje (PN1)
Pripravljena aktivnost se nanaša na področje algoritmi iz učnega načrta za drugo vzgojno-izobraževalno obdobje.
Operativni cilji:
- razumejo pojem algoritem,
- znajo vsakdanji problem opisati kot zaporedje korakov,
- znajo z algoritmom predstaviti preprosto opravilo,
- algoritem predstavijo simbolno (z diagramom poteka) ali s pomočjo navodil v preprostem jeziku,
- sledijo algoritmu, ki ga pripravi nekdo drug.
Aktivnosti za usvajanje učnih ciljev ter postopek izvedbe aktivnosti.
- Najprej bi začeli z zabavno – poučnim primerom. Učenci naj se razdelijo v pare. Eden od učencev bo »ukazoval« drugemu, drugi pa bo delal to, kar mu bo sošolec/-ka rekel/-a. Uporablja lahko ukaze naprej, nazaj, na levo ter na desno. V primeru ukaza naprej oz. nazaj, stopi učenec en korak naprej oz. nazaj. V primeru ukaza na levo oz. na desno se učenec na mestu obrne v levo oz. v desno. Igra je preprosta. Učenci morajo izpred učilnice po hodniku priti do jedilnice. Za nazaj (od jedilnice do učilnice) si učenca vlogi zamenjata.
- Pri drugi aktivnosti, učitelj učencem razdeli učne liste. Učenci učni list rešujejo sami ali v paru. V primeru, da česa ne razumejo jim učitelj ponudi dodatno razlago. Učitelj ves čas kroži po razredu in nadzoruje izpolnjevanje delovnega lista.
- Ko učenec konča delovni list, se lahko loti igranja igrice Light-Bot. Učenec začne s sklopom osnov. Tega mora rešiti v celoti. V primeru, da mu ostane še kaj časa, se loti še postopkov. V primeru, da učenec ne razume navodil ali pa mu kaj drugega ni razumljivo, mu učitelj nudi dodatna pojasnila, razlago.
Učni list: projektna naloga 1 – učni list
Viri:
Krajnc, R. (2013). Program osnovna šola: računalništvo. Neobvezni izbirni predmet. Učni načrt. Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno dne 28.4.2020 s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/Neobvezni/Racunalnistvo_izbirni_neobvezni.pdf .