PN1: Spletna objava v sodelovalnem okolju in komunikacija z LLM

S pomočjo LLM (ChatGPT) sem ustvarila učni načrt za temo Osnove informatike in računalništva, ki se obravnava v 7. razredu osnovne šole pri izbirnem predmetu Urejanje besedil. Učni načrt je namenjen za dve šolski blok uri. V teh dveh šolskih urah je namen učence naučiti o strojni in programski opremi računalnika ter našteti vhodno/izhodne enote računalniške strojne opreme.  

OPERATIVNI UČNI CILJI

Učenci:

  • razlikujejo med strojno in programsko računalniško opremo,
  • prepoznajo funkcije vhodnih in izhodnih enot računalniške strojne opreme,
  • ločijo med seboj vhodne in izhodne enote računalniške strojne opreme,
  • razumejo razliko med vhodno in izhodno enoto računalniške strojne opreme.

PROGRAMSKA OPREMA

  • Predstavitveni program (npr. PowerPoint, Canva)
  • Interaktivna tabla ali projektor

NAČRT OBRAVNAVANE VSEBINE

UVOD (10min)

Učitelj predstavi temo Osnove informatike in računalništva. Učencem pove, da bodo spoznali strojno in programsko računalniško opremo ter se spoznali z vhodnimi in izhodnimi enotami

TEORETIČNI DEL (15min)

Učitelj razloži osnovni koncept strojne in programske opreme računalnika. Poudari, da je strojna oprema fizični del računalnika, ki ga lahko vidimo in dotikamo, medtem ko je programska oprema nabor programov in aplikacij, ki omogočajo delovanje računalnika. Vpraša učence, kaj si oni predstavljajo, da so vhodne oz. Izhodne enote računalnika. Jih dopolni ali če učenci ne vedo, jim pove, da vhodne naprave skrbijo, da so vhodni podatki preoblikovani v obliko, ki jih razume računalnik. Izhodne naprave pa skrbijo, da so izhodni podatki podani v obliki, ki jo razumemo mi. Učitelj nato napove prvo aktivnost.

PRVA AKTIVNOST (20min)

Učitelj razdeli učence v skupine po 3. vsaki skupini razdeli slike različnih delov računanlika. Učenci razvrstijo slike v dve skupini: strojna in programska oprema. Nato vsaka skupina razloži svoje odločitve in utemelji, zakaj so določene slike uvrstili v določeno kategorijo. Učitelj jih še vpraša, če poznajo še kakšno drugo programsko ali strojn opremo. Učitelj pred učno uro izreže spodnje slikice naslednjih predmetov, da jih dobi vsaka skupina:

DRUGA AKTIVNOST (15min)

Učitelj ustvari kviz v Kahootu, ki vsebuje vprašanja o različnih vhodnih in izhodnih enotah računalniške strojne opreme ter njihovih funkcijah. Učenci se nato prijavijo v igro s svojimi računalniki. Učenci ostanejo v istih skupinah kot pri prvi aktivnosti. Učitelj nato predvaja kviz na projektorju/interaktivni tabli. Po vsakem vprašanju je tudi prikazan pravilni odgovor, torej lahko učenci vidijo če razumejo snov ali ne. 

PREVERJANJE ZNANJA (25min)

Učitelj razdeli učencem spodnji učni list, s katerim preveri njihovo znanje in če so pri učni uri dosegli dane operativne učne cilje.

ZAKLJUČEK (5min)

  • Učitelj ponovi razlike med strojno in programsko opremo ter med notranjimi in zunanjimi enotami. Poudari tudi njihovo pomembnost pri razumevanju delovanja računalnikov.
  • Učitelj spodbudi učence k nadaljnjemu raziskovanju in razvoju njihovega znanja o informatiki in računalništvu.

S tem učnim načrtom bodo učenci pridobili osnovno razumevanje strojne in programske opreme računalnika ter osnovnih vhodno/izhodnih enot, hkrati pa bodo sodelovali v interaktivnih aktivnostih, ki bodo pripomogle k boljšemu razumevanju in zapomnitvi učne vsebine.

PREVERJANJE ZNANJA

Preverjanje znanja by  MK is licensed under CC BY-ND 4.0 

POGOVOR Z LLM

Pogovor z LLM, ki mi je pomagal pri sestavi zgornjega učnega načrta je dostopen na spodnji povezavi:

Povezava do pogovora z LLM

EVALVACIJA

Evalvacija LLM by  MK is licensed under CC BY-ND 4.0 

VIRI IN LITERATURA

Učni načrt za izbirni predmet. Računalništvo. (2002). Ministrstvo za šolstvo in šport: Zavod RS za šolstvo. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/3-letni-lahko-krajsi/Racunalnistvo_izbirni.pdf

Using Large Language Models in Learning and Teaching. (b. d.). https://biomedicalsciences.unimelb.edu.au/study/dlh/assets/documents/large-language-models-in-education/llms-in-education

Large Language Models (LLMs) in Education. (b. d.). https://www.packtpub.com/article-hub/large-language-models-llms-in-education

LLM use in the classroom. (b. d.). https://www.linkedin.com/pulse/llm-use-classroom-michalina-kaminska-ep3ie?utm_source=rss&utm_campaign=articles_sitemaps

The use of AI (LLM’s) in Education and Learning. (b. d.). https://medium.com/@nick_burnett/the-use-of-ai-llms-in-education-and-learning-bef732a58b14

(Skupno 32 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost