Oblikovanje besedil, medpredmetna povezava in delo v oblaku
Za načrtovanje medpredmetne povezave sem si izbrala predmeta matematika in urejanje besedil (obvezni izbirni predmet) za 7. razred.
Operativni cilji
matematika:
- opišejo in poimenujejo štirikotnik ter ga označijo (oglišča, stranice, kote, diagonalo),
- prepoznajo in načrtajo osno simetrične in središčno simetrične štirikotnike (enakokrak trapez, deltoid, paralelogram) ter opišejo njihove lastnosti.
urejanja besedil:
- v programu izbrati in uporabiti ustrezen ukaz,
- z urejevalnikom besedil napisati krajše besedilo in ga oblikovati,
metode in oblike dela
- učna metoda razlage, učna metoda pisnih del
- frontalna učna oblika in delo v skupinah
potek učne ure
Najprej z učenci ponovimo osnovne funkcije programa Microsoft Word, kako oblikujejo pisavo, različne tipe pisav, kako urejajo odstavke,… Pokažemo jim tudi funkciji vstavi in risaj, saj bodo to potrebovali za aktivnost. Razložimo jim tudi, kaj so oblačne storitve, kako delujejo in da je njihova največja prednost, da do njih lahko dostopajo kjerkoli in da lahko sodeluje več uporabnikov hkrati. Za delo bodo učenci poleg računalnikov potrebovali še učbenike za matematiko.
Učence razdelimo v skupine po 3. Povemo jim, da bodo izdelali skupne zapiske za matematiko v Wordu. Učencem damo navodila, naj zaženejo program Word in v vsaki skupini ustvarijo nov skupen dokument. Dokument naj shranijo v Microsoftov Onedrive, ki omogoča vsakemu članu, da dela na svojem računalniku, na koncu pa bo imela vsaka skupina en skupen dokument. Izdelek bodo morali na koncu oddati, učitelj ga bo pregledal in jim dal povratno informacijo
Skupinam razdelimo navodila:
Nato jih pustimo, da delajo po navodilih, pomagajo si z učbenikom, učitelj pa jim pomaga ter preverja, kako jim gre.
To delajo do konca šolske ure in če ne dokončajo, dokončajo doma, do naslednje ure pa mora vsaka skupina oddati izdelek v spletno učilnico.
Na začetku naslednje ure preverimo učne cilje s Kahootom. Učne cilje preverimo tudi tako, da pregledamo izdelke, če so ustrezno oblikovani in matematično pravilni.
Prvi del nalog kahoota je iz urejanja besedil, drugi pa iz matematike. Ker ne morem dati direktne povezave do kviza, prilagam slike zaslona vprašanj v kvizu. Slike, uporabljene v kahootu so z licenco CC0 ali lastni vir.
Orodja, aplikacije in viri, ki so potrebni za realizacijo učne ure:
- Microsoft 365
- Microsoft Word
- OneDrive
- Učbenik za matematiko
- Kahoot
Viri
- Batagelj, V., Wechtersbach, R., Gerlič, I., Krapež, A., Zamuda, S. in Muršec, S. (2002). Učni načrt za izbirni predmet računalništvo. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/3-letni-lahko-krajsi/Racunalnistvo_izbirni.pdf
- Kahoot. (b.d.) https://kahoot.com/
- Strnad, M. (2010). Stičišče 7: učbenik za matematiko v 7.razredu osnovne šole. Založništvo Jutro, Ljubljana.
- Žakelj, A., Prinčič Röhler, A., Perat, Z., Lipovec, A., Vršič, V., Repovž, B., Senekovič, J. in Bregar Umek, Z. (2011). Učni načrt – Matematika. Ljubljana: Ministrstvo RS za šolstvo in šport. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_matematika.pdf