KV3: Scratch in alternative

Izbral sem si okolje Blockly, in sicer slovensko verzijo, zato je primerna za delo v osnovni šoli.

Navodilo naloge

V Blocklyju ustvarite nov projekt, kjer boste na platno z želvo narisali spodnjo sliko. Zgornji lik naj ima središče v točki x=0, y=100. Sestavljen naj bo iz desetih pravilnih 5-kotnikov. Izberi ustrezno obliko gnezdene zanke, kjer bo stranica petkotnika dolžine 50. Po vsakem narisanem 5-kotniku se obrni za x°, nato nariši nov 5-kotnik, dokler ne nastane zgornji lik na sliki. Spodnji lik nariši na podoben način. Ta naj ima središče v točki x=0, y=-100 in naj bo sestavljen iz desetih pravilnih 6-kotnikov z dolžino stranice 50. Lika naj imata različni barvi, ki si ju lahko poljubno izbereš.

Ciljna publika

Naloga bi bila primerna za nadarjene učence 9. razreda pri izbirnem predmetu računalništvo. Učenci poznajo pravilne večkotnike in znajo izračunati njihove notranje kote. Imajo tudi že nekaj osnovnega znanja o algoritmih, že prej pa so se tudi srečali z osnovami programiranja (zankami) in Blocklyjem ter si ogledali funkcije želve v Blocklyju.

Učni cilji

  • Učenci znajo napisati ustrezen algoritem
  • Učenci si znajo predstavljati v katero smer v določenem trenutku potuje želva
  • Učenci ponovijo lastnosti pravilnih večkotnikov
  • Učenci znajo uporabiti ustrezno zanko in znajo gnezditi zanke

Rešitev s postopkom

Najprej za prvi lik nastavimo pozicijo na x=0, y=100. Barvo lika lahko nastavimo znotraj druge zanke kot na sliki ali pa znotraj prve zanke, pred drugo zanko. Da narišemo petkotnik petkrat izvedemo pomik naprej za 50 in obrat v levo/desno za 72 (ker je notranji kot pravilnega 5-kotnika enak 72°). Ko narišemo petkotnik, želvo obrnemo za 36° v levo/desno (ker je 10 * 36° = 360° … ko začnemo in končamo z risanjem petkotnika, je želva obrnjena v isto smer) in narišemo naslednji petkotnik. To ponovimo 10-krat, da nastane podan lik. Nato nastavimo pozicijo na x=0, y=-100 in na podoben način, z drugačnimi stopinjami obratov, narišemo spodnji lik, sestavljen iz 6-kotnikov.

KV3: Scratch in alternative © 2022 by Luka Frelih is licensed under CC BY-ND 4.0

(Skupno 34 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost