AK4: Multimedija in ROID
Grafični izdelek – Naslovnica šolskega glasila
This work by Mia Zala Smrečnik is licensed under CC BY-NC-ND 4.0.
Delo z multimedijo v vlogi ROID-a
- zapišite lastno mnenje in ga argumentirajte.
Delo ROID-a v okviru multimedije (povzeto po opisu delovnih mest, ki ga je objavila OŠ Frana Malgaja Šentjur) zajema:
- nameščanje programske opreme
- skrb za ustrezno število licenc
- spremljanje novosti in informiranje učiteljev na področju izobraževalne programske opreme
- spoznanje novih učiteljev s programsko opremo, ki je na voljo v šoli, ali je prosto dostopna v šolskem prostoru
- skupaj z vodstvom šole izbiranje nove programske opreme (skupaj z vodstvom šole)
- skrb za programsko opremi na šoli in vodenjem evidenco le-te
- skrb za dosledno uporabo licenčne programske opreme
- skrb z delovanja računalniške programske opreme
- skrb za nemoteno delovanje računalniške strojne opreme in dodatne IKT opreme (video kamere, fotaparati, LCD projektorji, video konferenčna oprema, interaktivne table, omrežni tiskalniki, naprave za neprekinjeno napajenje z el. energijo za potrebe računalnikov…)
- sodelovanje pri načrtovanju in izvedbi ND, KD, TD, ŠD, šolskih prireditvah…
- pomoč pri video konferencah in organizacija potrebnega, da deluje vsa oprema
- svetovanje učiteljem pri uporabi novih informacijsko komunikacijskih tehnologij (interaktivne table, LCD projektorji…).
Roid glede na predstavljena dela potrebuje znanje o licencah programske opreme, vzdrževanju programske opreme, novostih na področju didaktičnih pristopov poučevanja z rabo IKT in programske opreme ter, najpomembneje, znanje o uporabi računalniške strojne opreme in dodatne IKT opreme.
Menim, da je delo računalnikarja – organizatorja informacijskih dejavnosti v šolskem sistemu podcenjeno. Po mojih izkušnjah, je ROID, seveda odvisno od šole in posameznika, smatran bolj kot vzdrževalec šolske računalniške strojne in druge IKT opreme, kot pa enakovreden član pedagoškega kolektiva. Razlike so vidne že z vidika zakonodaje, kjer delovne naloge ROID-ov sploh niso natančno definirane, kar je prvi korak k izboljšanju položaja ROID-a v šoli.