AKTIVNOST KV4: MULTIMEDIJA IN ROID
Naslovnica za šolski časopis
Refleksija na temo Delo z multimedijo v vlogi ROID-a na šoli
ROID – računalnikar – organizator informacijskih dejavnosti.
Njegova naloga je svetovanje in pomoč učiteljem pri uporabi IKT, obveščanje o novostih in spremembah na tem področju. Poleg tega je njegova naloga tudi skrb za reševanje vsakodnevnih težav pri delovanju na področju računalniške opreme. Njegova primarna vloga je, da s svojim znanje na področju IKT v to vpelje tudi ostale učitelje na šoli in s tem soustvarja vizijo šole ter usmerja delovanje na področju IKT. Vodi tudi projekte, ki uvajajo nove tehnologije.
Naloga ROID-a v okviru multimedije se nanaša na grafično podobo šole in urejanje in posodabljane spletne strani (ažurna objava obvestil na spletni strani šole). Prav tako ureja fotografije iz različnih šolskih dejavnosti in jih objavlja na spletni strani šole. Poleg tega ureja tudi šolski časopis, letake in različne plakate.
Za izvrševanje navedenih del mora imeti ROID pedagoško-andragoško izobrazbo. Na področju multimedije mora imeti ROID znanja o osnovah in obdelavi fotografij in videov (tudi znanje o rastrski in vektorski grafiki in izdelavo le-teh – potrebno za ustvarjanje in urejanje časopisa, letakov, …) , urejanju in opravljanju spletnih strani in o lastnostih licenc in avtorskih pravic.
Menim, da je naloga ROID-a izjemno zahtevna, saj njegovo delo ni natančno definirano. Kljub temu, da se je z novo sistemizacijo delež delovnega mesta občutno povečal (iz 0,35 na najmanj 0,5 delovnega mesta), njegove naloge še niso povsem jasne, kar oteži delovanje ROID-a. Ne glede na to je vloga ROID-a izjemno pomembna v vseh šolah in tudi drugih ustanovah, saj pokriva ogromno področij, povezanih z IKT, ki so za uspešno delovanje šol nujno potrebna.
AKTIVNOST KV4: MULTIMEDIJA IN ROID © 2022 by MA is licensed under CC BY-SA 4.0